Rămâi conectat

Știri din zonă

Licitație de peste 3 MILIOANE de lei pentru modernizarea a șapte străzi din comuna Vințu de Jos

sebesinfo.ro

Publicat

în

Primăria comunei Vințu de Jos a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru execuția lucrărilor în cadrul proiectului „Modernizare străzi din interiorul localității Vințu de Jos”. Valoarea totală estimată a contractului este de 3.079.514,09 de lei, fără TVA.

Această execuţie de lucrări este necesară în scopul modernizarea străzilor din interiorul localităţii Vinţu de Jos, având o lungime de 1.550 metri, mărindu-se astfel siguranţa în exploatare şi automat practicabilitatea lor pe toată durata anului.

Prezentul proiect tratează modernizarea străzilor Lucian Blaga, Mihai Eminescu, Primăverii, Luceafărului, Traian, Ştefan cel Mare şi Viitorului din interiorul localităţii Vinţu de Jos.

În prezent pe străzile care face obiectul prezentului proiect există următoarele deficienţe:

Lipsa sistemului rutier cu îmbrăcăminte modernă, în perioadele umede fiind foarte greu accesibile.

Lipsa unui sistem rutier modern produce poluare fonică mai mare.

Lipsa semnalizării rutiere atât verticale cât şi orizontale care măreşte riscul de producere a accidentelor.

Lipsa rigolelor amenajate, apele pluviale nu pot fi colectate şi evacuate rapid de pe carosabil, producând defecte în carosabil la fiecare ploaie abundentă astfel în perioadele umede sunt greu practicabile, şi creşte foarte mult riscul accidentelor şi totodată afectează stabilitatea corpului străzii.

Lucrările presupun modernizarea străzilor Lucian Blaga, Mihai Eminescu, Primăverii, Luceafărului, Traia, Stefan cel Mare si Viitorului din interiorul localităţii Vinţu de Jos, având o lungime de 1.550 metri.

Lucrări de modernizare pe strada Lucian Blaga presupun:

Realizarea structurii rutiere cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton la carosabil (L= 50 metri, 1 = 6 m) care presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, autoblocante, culoare gri, 4 cm substrat de nisip, 10 cm macadam ordinar, 15 cm piatra sparta. 20 cm fundaţie din balast.

Realizarea structurii rutiere pentru trotuar cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton ( 140 mp) presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, 4 cm substrat de nisip, 8 cm macadam ordinar, 20 cm fundaţie din balast.

Asigurarea scurgerii apelor pluviale se realizează cu ajutorul rigolelor de tip scafa din elemente prefabricate din beton vibropresat 40X30X12cm (102 ml) dispuse pe o parte si de alta a carosabilului fiind incluse în lăţimea carosabilului.

Canalizarea pluvială locală este propusă din cămine din beton cu Dn800 echipate cu capace carosabile sau capace carosabile traforate din fontă ( 2 bucăţi), teavă PVC Dn250 sn8 ( 48 metri), guri de scurgere complet echipate cu grătare carosabile din fontă ( 2 buc) racordate cu teavă PVC Dn 160 ( 8 ml).

Pentru siguranţa în exploatare a participanţilor la trafic se vor realiza marcaje longitudinale ( 0,15 km) şi se vor amplasa indicatoare de circulaţie în concordanţă cu marcajele (2 buc).

Lucrări de modernizare pe strada Mihai Eminescu presupun:

Realizarea structurii rutiere cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton la carosabil (L= 122 metri, 1 = 3,50 m) care presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, autoblocante, culoare gri, 4 cm substrat de nisip, 10 cm macadam ordinar, 15 cm piatra sparta, 20 cm fundaţie din balast.

Realizarea structurii rutiere pentru accesele în curţi cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton (20 mp) presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, 4 cm substrat de nisip, 8 cm macadam ordinar, 20 cm fundaţie din balast.

Realizarea structurii rutiere la acostamente compusă din 15 cm piatră spartă (170 m)

Asigurarea scurgerii apelor pluviale se realizează cu ajutorul rigolelor carosabile din elemente prefabricate din beton vibropresat 60x65x37 ( 126 m)

pentru siguranţa în exploatare a participanţilor la trafic se vor amplasa indicatoare de circulaţie ( 4 buc).

Lucrări de modernizare pe strada Primăverii presupun:

Realizarea structurii rutiere cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton la carosabil (L= 106 metri, 1 medie = 7,10 m) care presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, autoblocante, culoare gri, 4 cm substrat de nisip, 10 cm macadam ordinar, 15 cm piatra sparta, 20 cm fundaţie din balast.

Asigurarea scurgerii apelor pluviale se realizează cu ajutorul rigolelor de tip scafa din elemente prefabricate din beton vibropresat 40X30X12cm (106 ml) dispuse pe axul străzii.

Lucrări de modernizare pe strada Luceafărului presupun:

Realizarea structurii rutiere cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton la carosabil (L= 91 metri, 1 minim = 5,50 m) care presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, autoblocante, culoare gri, 4 cm substrat de nisip, 10 cm macadam ordinar, 15 cm piatra sparta, 20 cm fundaţie din balast, pe cca. 20 m lungime pe partea stângă în sensul de creştere a picheţilor s-a prevăzut o fundaţie de tip parapet din beton armat C25/30 şi beton simplu CI6/20 care să susţină pământul.

Canalizarea pluvială locală este propusă din cămine din beton cu Dn800 echipate cu capace carosabile sau capace carosabile traforate din fontă ( 2 bucăţi), teavă PVC Dn250 sn8 ( 41 metri) pentru siguranţa în exploatare a participanţilor la trafic se vor amplasa indicatoare de circulaţie ( 3 buc).

Lucrări de modernizare pe strada Traian presupun:

Realizarea structurii rutiere cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton la carosabil (L= 251 metri, 1 = 6 m) care presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, autoblocante, culoare gri, 4 cm substrat de nisip, 10 cm macadam ordinar, 15 cm piatra sparta, 20 cm fundaţie din balast.

Realizarea structurii rutiere pentru trotuar cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton ( 445 mp) presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, 4 cm substrat de nisip, 8 cm macadam ordinar, 20 cm fundaţie din balast.

Asigurarea scurgerii apelor pluviale se realizează cu ajutorul rigolelor de tip scafă din elemente prefabricate din beton vibropresat 40X30X12cm (502 ml) dispuse pe o parte si de alta a carosabilului fiind incluse în lăţimea carosabilului.

Canalizarea pluvială locală este propusă din cămine din beton cu Dn800 echipate cu capace carosabile sau capace carosabile traforate din fontă (6 bucăţi), teavă PVC Dn250 sn8 ( 201 metri), guri de scurgere complet echipate cu grătare carosabile din fontă ( 12 buc) racordate cu teavă PVC Dnl60 (55 ml).

Pentru siguranţa în exploatare a participanţilor la trafic se vor realiza marcaje longitudinale ( 0,75 km) şi se vor amplasa indicatoare de circulaţie în concordanţă cu marcajele (1 buc).

Lucrări de modernizare pe strada Ştefan cel Mare presupun:

Realizarea structurii rutiere cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton la carosabil (L= 458 metri, I = 6 m) care presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, autoblocante, culoare gri, 4 cm substrat de nisip, 10 cm macadam ordinar, 15 cm piatra sparta. 20 cm fundaţie din balast.

Asigurarea scurgerii apelor pluviale se realizează cu ajutorul rigolelor de tip scafă din elemente prefabricate din beton vibropresat 40X30X12cm (457) dispuse pe axul străzii.

Canalizarea pluvială locală este propusă din cămine din beton cu Dn800 echipate cu capace carosabile sau capace carosabile traforate din fontă (11 bucăţi), teavă PVC Dn250 sn8 ( 357 metri) pentru siguranţa în exploatare a participanţilor la trafic se vor amplasa indicatoare de circulaţie ( 2 buc).

Lucrări de modernizare pe strada Viitorului presupun:

Realizarea structurii rutiere cu îmbrăcăminte din beton asfaltic la carosabil (L= 472 metri, 1 = 5,50 m) care presupune:

  • 4 cm beton asfaltic BA 16 – strat de uzura, 6 cm binder de criblura BAD 22,4
  • strat de legătura, 10 cm macadam
  • strat de baza, 15 cm piatra sparta amestec optimal
  • strat superior de fundaţie, 20 cm strat de balast amestec optimal
  • strat inferior de fundaţie, pentru asigurarea continuităţii scurgerii apelor prin rigola monolită proiectată (L= 285 m),

În dreptul acceselor în curţi s-au prevăzut podeţe tubulare din ţeavă corugată sn8, Dn315, de 6,00 m fiecare.

Pentru siguranţa în exploatare a participanţilor la trafic se vor realiza marcaje longitudinale ( 0,80 km) şi se vor amplasa indicatoare de circulaţie în concordanţă cu marcajele (1 buc).


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Știri din zonă

După aproape un an și jumate de la alegerile locale, comuna Cut și-a ales viceprimarul

sebesinfo.ro

Publicat

în

Timp de aproape un an și jumătate, comuna Cut s-a confruntat cu o situație neobișnuită. Abia recent, după luni bune de când și-au preluat mandatele, consilierii locali au reușit să ajungă la un consens și să aleagă, cu majoritate, noul viceprimar.

Astfel, Ionuț Rahovean, reprezentant al Partidului Social Democrat, a fost ales viceprimar al comunei Cut. Ziarul Unirea a stat de vorbă cu acesta despre situația neobișnuită prin care a trecut comuna până să ajungă să numească un nou viceprimar, dar și despre noua sa funcție.

La fel ca și primarul din Cut, Sorin-Gheorghe Bâsca, care a declarat anterior, pentru Ziarul Unirea, că problema constă în faptul numărului mare de candidați pentru postul de viceprimar, Ionuț Rahovean a explicat că: „Am fost patru candidați, iar eu am fost ales cu un număr de cinci voturi, din nouă. A fost o neînțelegere în Consilul Local, din partea majorității formate de cei de la Partidul Național Liberal. Ei aveau majoritate, dar fiind tot timpul doi candidați, nu s-a reușit să se ajungă la un consens”.

Cu toate că până în prezent noul viceprimar, Ionuț Rahovean, nu a fost notificat cu atribuțiile exacte pe care urmează să le îndeplinească, potrivit unui document din data de 19.07.2021, acesta sunt următoarele:

– coordonează activitatea de salubrizare;
– răspunde de iluminatul public din comună, aduce la cunoştinţa domnului primar şi semnalează deficienţele acestuia;
– asigură întreţinerea drumurilor publice din comună, aduce la cunoştinţa domnului primar deficienţele privind circulaţia normală a traficului;
– supraveghează şi întocmeşte documentaţia necesară pentru desfăşurarea orelor de muncă de către beneficiarii de venit minim garantat şi de către cei care efectuează orele de muncă în folosul comunităţii;
– răspunde de activitatea privind protecţia mediului la nivelul comunei, asigură igienizarea râurilor ce traversează comuna;
– îndeplineşte alte atribuţii încredinţate de primar şi consiliul local, conform actelor normative în vigoare;
– viceprimarul este subordonat primarului şi, în situaţiile prevăzute de lege, înlocuitorul de drept al acestuia, situaţie în care exercită, în numele primarului, atribuţiile ce îi revin acestuia.

În final, noul viceprimar din Cut, Ionuț Rahovean, a declarat că își dorește să se ocupe de problemele din comună și să ajute la creșterea calității vieții: „Îmi voi da toată silința și mă voi pune la dispoziția cetățenilor pentru bunăstarea lor și a comunei.”


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Știri din zonă

Constantin Jinar, primar Șugag: „Căutăm soluții de finanțare pentru modernizarea drumului forestier Barajul Oașa – Poarta Raiului”

sebesinfo.ro

Publicat

în

Primăria Șugag caută, alături de partenerii săi instituționali, soluții de finanțare pentru modernizarea drumului forestier Barajul Oașa – Poarta Raiului, care face legătura între DN 67C Transalpina și zona turistică din Munții Șureanu.

În luna mai a acestui an a fost finalizat studiul de fezabilitate pentru modernizarea drumului forestier amintit. Proiectul prevede modernizarea a 15,429 km de drum, lucrările fiind împărțite în două tronsoane, astfel: tronsonul I – 11,206 km; tronsonul II – 4,223 km.

Ar urma să se realizeze aproape 7 km de consolidări, 2,706 km de ziduri de beton, 2,916 km de fundații adâncite de tip L și 1,348 km de șanțuri ranforsate. Este vorba, de asemenea, de edificarea a peste 12 km de rigole din beton pentru preluarea apelor pluviale.

Proiectul include și realizarea a 10 podețe și a unui un pod de 9 metri, precum și montarea a 13.980 m de parapeți pentru sporirea siguranței auto. Marcajele rutiere vor fi realizate pe o lungime de peste 46.000 m, pentru delimitarea benzilor de circulație. Viteza propusă pentru deplasare a fost stabilită între 20 și 40 km/h, în funcție de configurația curbelor.

Este cel mai important proiect pentru mine la ora actuală, printre multe altele pe care le avem pe raza comunei Șugag. Acest drum l-am luat de la Romsilva în urmă cu trei ani, cu mari eforturi. Din momentul preluării de la Romsilva am reparat drumul cum am putut, și cu ajutorul Consiliului Județean Alba și al antreprenorilor din zonă, prin intervenții de mai mică sau mai mare amploare. Eu zic că se circulă bine pe el acum.

În plus, e defrișată toată vegetația forestieră de pe marginea sa. Probleme mai apar la intemperii și când se trag lemne prin zonă. Așteptăm obținerea avizului de mediu pentru proiect, după care vom vedea de ce soluție de finanțare vom putea beneficia, pe vreun fond european, prin Ministerul Dezvoltării sau, poate, prin Programul „Anghel Saligny”.

Cert este că din fonduri proprii nu putem face investiția, costurile fiind foarte mari. Vom încerca toate variantele posibile, uzând de faptul că avem un consultant bun. Știe și Consiliul Județean Alba de intențiile noastre, ne-au promis sprijin și parlamentarii de Alba, toată lumea se implică. Pentru că proiectul este împărțit pe două sectoare, n-ar fi rău nici dacă am reuși într-o primă fază să facem modernizarea pe unul dintre aceste sectoare, pentru ca apoi să-l abordăm pe celălalt.

 

Constantin JINAR,
primarul comunei Șugag


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Știri din zonă

S-a încheiat cea de-a III-a ediție a a Masterclass-ului de Muzică Psaltică, organizat la Mănăstirea Oașa

sebesinfo.ro

Publicat

în

Între 30 octombrie și 2 noiembrie 2025, la Mănăstirea Oașa, județul Alba, s-a desfășurat cea de-a treia ediție a Masterclass-ului de Muzică Psaltică, organizat de Școala de Muzică Psaltică, alături de Asociația Culturală „Byzantion”.

În fiecare zi de curs, participanții au fost inițiați în vastul tărâm al tehnicii vocale, sub îndrumarea tenorului Călin Brătescu. Prin diferite exerciții de emisie, de tonalitate, de postură, de respirație, dar și de relaxare în actul cântării, participanții au deprins cum să își descopere propria voce și să cânte cu naturalețe.

Cursanții s-au bucurat, de asemenea, și de ateliere interactive în care au pus în practică informațiile teoretice, prin care, cu un deosebit tact pedagogic, domnul Călin Brătescu a scos în evidență adevărata valoare a vocilor celor prezenți. Odată ce vocile au fost încălzite, participanții la eveniment au beneficiat de cursuri de aprofundare a muzicii psaltice susținute de către domnul lect. univ. dr. Adrian Sîrbu. Pornind de la gândul că muzica bisericească se regăsește în trei ipostaze – rugăciune, știință și artă –, acesta a afirmat că cea de-a treia ediție a Masterclass-ului a avut ca scop cercetarea ultimelor două caracteristici: știință și artă, explorarea muzicii în acest sens ducând inevitabil și la ținta pe care muzica psaltică o urmărește: rugăciunea.

Repertoriul propus spre studiu a avut în vedere aprofundarea unor cântări frecvente de la strană, dar și inițierea în studiul unora cu un grad mai mare de dificultate. În toate cele patru zile, participanții au oferit răspunsurile la Sfânta Liturghie, alături de monahii implicați zi de zi în viața liturgică. Astfel, s-a accentuat și mai mult faptul că cel mai bun loc de practică rămâne strana, prin mult studiu, inclusiv personal, dar și printr-o viață duhovnicească pe măsura darului de a lăuda pe Dumnezeu prin propriul grai. Ne-am bucurat împreună de un sfârșit de săptămână bogat din punct de vedere muzical și duhovnicește, participând împreună la slujba privegherii de sâmbătă seară, iar duminică la Sfânta și Dumnezeiasca Liturghie, urmată de un concert al Corului Academic „Byzantion” și de o ultimă repetiție, sub forma unui mini-concert, a cursanților de la Masterclass, pe baza partiturilor studiate.

După cum a menționat în cuvântul de încheiere părintele protosinghel Silvan, starețul Mănăstirii Oașa, „prin acest eveniment se scrie o filă de istorie, întrucât se întărește unitatea de duh pe care românii au avut-o de-a lungul istoriei într-un mod tainic. Ardealul și Moldova s-au întâlnit pentru frumusețea cântului bizantin, demonstrând că granițele de pe orizontală se depășesc prin raportarea la unitatea de pe verticală. Toate aceste zile au fost posibile și datorită dăruirii și implicării tinerilor voluntari, cărora le mulțumim”.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Politică

Știrea ta

Societate

Sport

Economie

Din Județ

Cele mai citite știri

sebesinfo, stiri sebes, informatii sebes