Învățământ-Cultură
EVALUAREA NATIONALA 2014: Modele de subiecte pentru elevii de clasa a II-a a IV-a, a VI-a şi a VIII-a | sebesinfo.ro
Evaluarea Naţională 2014. Modele de subiecte şi bareme la evaluarea naţională pentru elevii claselor a II-a, a IV-a, VI-a şi a VIII-a la română şi matematică | sebesinfo.ro
Examenele de Evaluare Naţională pe care le vor susţine elevii la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a vor incepe în data de 28 mai şi se vor finaliza pe 6 iunie
Evaluarea nationala 2014: Calendarul Evaluărilor Naţionale de la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a
28 mai 2014: Clasa a IV-a – Limba romana
29 mai 2014: Clasa a IV-a – Matematica
30 mai 2014: Clasa a IV-a – Limba materna
2 iunie 2014: Clasa a II-a – Scris-citit Limba romana
3 iunie 2014: Clasa a II-a – Scris-citit Limba materna
4 iunie 2014: Clasa a II-a – Matematica
5 iunie 2014: Clasa a VI-a – Limba si comunicare
6 iunie 2014: Clasa a VI-a – Matematica si Stiinte ale naturii
Evaluarea Naţională 2014. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a constă în administrarea a trei teste vizând evaluarea competenţelor de receptare a mesajelor citite, evaluarea competenţelor de producere a mesajelor scrise şi evaluarea competenţelor de matematică. Elevii care au urmat cursurile clasei a II-a în limba maternă vor susţine, pe lângă testele la limba română şi matematică, încă două probe în care le vor fi evaluate competenţele de receptare a mesajelor citite şi competenţele de producere a mesajelor scrise (ambele în limba maternă).
În cadrul evaluării la clasa a II-a, testul de evaluare a competenţelor de receptare a mesajelor citite şi testul de evaluare a competenţelor de producere a mesajelor scrise se desfăşoară în aceeaşi zi, cu o pauză de 10 minute între ele.
Evaluare Naţională 2014. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a IV-a presupune un test pentru evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română şi un test pentru evaluarea competenţelor de matematică. Pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale, care studiază după un curriculum în limba maternă, se administrează şi un test de evaluare a înţelegerii textului scris în limba maternă.
Evaluare Naţională 2014. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a VI-a constă în susţinerea unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Limbă şi comunicare”, respectiv a unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Matematică şi Ştiinţe ale naturii”.Fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat în 25 de minute la clasa a II-a şi în 60 de minute la clasele a IV-a şi a VI-a.
În urma administrării testelor pentru evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a, a competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a, respectiv a evaluării elevilor la finalul clasei a VI-a, elevilor nu li se vor acorda note sau calificative, iar rezultatele obţinute nu se înregistrează în catalogul clasei. Acestea sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ, prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune, precum şi pentru informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
După administrarea testelor la clasa a IV-a se realizează eşantionarea unităţilor de învăţământ din învăţământul de stat şi particular din întreaga ţară, evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a fiind o evaluare standardizată şi având ca scop furnizarea datelor şi a dovezilor necesare pentru diagnoza sistemului de învăţământ la nivel primar.
Citeşte: Modele de subiecte la evaluarea nationala 2014
“Evaluările Naţionale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au rolul de a evalua, pe de o parte nivelul de pregătire al elevilor după câțiva ani de școală, iar, pe de altă parte, de a pregăti elevii cu atmosfera de examen. Nu sunt examene naționale, ci evaluări, iar notele nu vor fi trecute în catalog. Metodele clasice de evaluare nu ne permit o analiză a pregătirii elevilor la nivel național. Modalitatea de evaluare la clasă diferă de la un profesor la altul, ori aceste evaluări naționale transversale au același sistem de redactare a subiectelor, aceleași sistem de măsurare a performanței elevilor. Evaluările, însă, nu vor avea niciun impact, ci doar pregătesc admiterea pentru clasa a IX-a și copiii nu vor fi ierarhizați niciodată în funcție de aceste rezultate”, a declarat Remus Pricopie.
Potrivit unui comunicat de presă al MEN, testele au fost elaborate de către Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE), în conformitate cu reglementările legale în vigoare. În anul școlar în curs, aceste evaluări se vor desfășura, în două sesiuni, în luna mai.
Evaluare Naţională 2014. Potrivit reprezentanților MEN, după administrarea testelor la clasa a IV-a se realizează eșantionarea unităților de învățământ din învățământul de stat și particular din întreaga țară, evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a fiind o evaluare standardizată și având ca scop furnizarea datelor și a dovezilor necesare pentru diagnoza sistemului de învățământ la nivel primar.
Evaluare Naţională 2014: Modele de subiecte şi bareme pentru Evaluarea Naţională 2014, la clasa a VIII-a. Modelele de subiecte şi baremele aferente pentru examenele din cadrul Evaluării Naţionale 2014 au fost publicate de către Ministerul Educaţiei.
Examenul va fi supravegheat video şi anul acesta, iar camerele vor fi instalate şi în sălile în care se descarcă subiectele, precum şi în sălile in care se evaluează lucrările scrise.
Calendar Evaluarea Naţională 2014 pentru clasa a VIII-a
13 iunie Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
16 – 18 iunie Înscrierea la Evaluarea Naţională
23 iunie Limba şi literatura română – proba scrisa
24 iunie Limba şi literatura maternă – proba scrisa
25 iunie Matematică – proba scrisa
27 iunie Afişarea rezultatelor (până la ora 16:00)
27 iunie Depunerea contestaţiilor (orele 16:00 – 20:00)
28 iunie – 30 iunie Rezolvarea contestaţiilor
1 iulie Afişarea rezultatelor finale după contestaţii
Modificare importantă anul acesta şcolar: Evaluarea Naţională va avea o pondere crescuta, de 75%, in media de admitere la liceu
Se schimbă formula de calcul a mediei de admitere la liceu, a anunţat în septembrie anul trecut ministrul Educaţiei, Remus Pricopie. Începând din acest an, în admiterea la liceu – media de la Evaluarea Naţionala va avea o pondere de 75% (faţă de 50% cât a fost pana acum), iar media generala de absolvire a gimnaziului va fi în proporţie de 25%.

Învățământ-Cultură
80 de ani de lumină şi spirit, la COLEGIUL NAȚIONAL „Lucian Blaga” SEBEȘ
De opt decenii, această școală este locul în care s-au format caractere, s-au modelat destine, locul în care generații de elevi au fost îndrumați cu pasiune, responsabilitate și credință în puterea educației. Fiecare generație de elevi a adăugat o filă în povestea colegiului şi fiecare profesor și-a lăsat amprenta asupra inimilor și minților celor pe care i-a îndrumat.

Istoria colegiului nostru începe în vremurile grele ale anului 1945, iar în iunie 1948 liceul dă prima promoţie de 24 de absolvenţi. În ciuda unui început foarte bun, în toamna aceluiaşi an, liceul se desfiinţează. El se reînfiinţează în anul 1954 şi sub diferite denumiri va activa până astăzi.
De-a lungul anilor, școala noastră și-a purtat numele cu demnitate, inspirându-se din opera și spiritul patronului său spiritual – Lucian Blaga, simbol al gândirii profunde, al culturii române și al luminii interioare.
Numeroși absolvenți ai Colegiului Național „Lucian Blaga” Sebeș s-au afirmat de-a lungul timpului, ca medici, ingineri, profesori, artiști, cercetători, oameni de cultură și lideri în diverse domenii.
Sute de profesori, cărora le aducem un omagiu, au slujit această instituție cu devotament. Prin munca lor, prin dragostea pentru carte și pentru tineri, au transformat școala într-un reper al performanței și al respectului pentru cunoaștere.
Colegiul Național „Lucian Blaga” Sebeș are și statutul de „Școală Europeană” (2023), fiind o comunitate vie, care se reinventează, păstrându-și însă esența, aceea de reper al performanței școlare. Dovezi certe sunt premiile și medaliile obținute la concursuri și olimpiade naționale (Limba și literatura română, Matematică, Germană, Latină, Geografie, Istorie, Chimie, Fizică, Biologie, Pictură, Sport) și internaționale (Informatică), clasamentele care înscriu Colegiul „Lucian Blaga” în ierarhii de top la Evaluarea Națională și Bacalaureat, absolvenții cu nota maximă la examenele naționale, programele Erasmus, NEXT-GEN, proiectele derulate cu Institutul Goethe și British Council sau parteneriatele cu unități școlare din Europa (Germania, Austria, Republica Moldova ș.a).
Anul școlar 2025-2026 este un an omagial pentru Colegiul Național „Lucian Blaga” Sebeș, urmând a se derula activități la care vor fi invitați toți cei care poartă în suflet o parte din această școală. Programul aniversar va fi afișat pe site-ul colegiului și pe pagina de Facebook. Primul eveniment se va desfășura în 07.11.2025, la Colegiul „Lucian Blaga” și apoi la Primăria Muncipiului Sebeș.
La Mulți Ani tuturor celor care fac parte din această istorie de 80 de ani de lumină, de spirit şi de educaţie: directori, profesori, elevi și foști absolvenți, părinți, parteneri și autorități locale care au sprijinit mereu școala noastră.
Director,
Prof. Mioara Bulbucan
Învățământ-Cultură
Întâlnire aniversară, în onoarea corpului profesoral al Colegiului „Lucian Blaga” Sebeș, organizată în aula primăriei Municipiului Sebeș
În cursul zilei de vineri, 7 noiembrie 2024, la în aula primăriei Municipiului Sebeș a avut loc o întâlnire aniversară, dedicată corpului profesoral al Colegiului „Lucian Blaga” Sebeș. Bucuria revederii cu cadrele didactice a căror activitate este strâns legată de viața Colegiului Național „Lucian Blaga” din Sebeș a fost înnobilată de lansarea cărții „Blaga.

„În căutarea numelor” (Editura Polirom, 2025), autor conf. univ. dr. Florina Ilis (Facultatea de Litere a Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca), de întâlnirea cu conf. univ. dr. Ionuț Costea (directorul Departamentului de Istorie Medievală, Premodernă şi Istoria Artei al Facultății de Istorie și Filosofie din cadrul Universității Babeș-Bolyai Cluj-Napoca și director general-adjunct al Bibliotecii Centrale Universitare Cluj-Napoca). Din partea Bibliotecii Centrale Universitare Cluj-Napoca, Paula Ștefan ne-a oferit un ghidaj simbolic în descoperirea expoziției „Tăcerile care nasc lumina: muzele lui Lucian Blaga”, realizată în parteneriat cu Biblioteca Centrală Universitară „Lucian Blaga” Cluj-Napoca și Centrul Cultural „Lucian Blaga” Sebeș. Mulțumim pentru intervențiile avute: directoarei colegiului, prof. Mioara Bulbucan, precum și prof. Nicolae Afrapt, autorul monografiei „Un liceu în calea vremurilor” (2003).
Un mesaj cald, de felicitare și de susținere, adresat tuturor cadrelor didactice care au atins excelența în educație, exercitându-și această profesie nobilă!
La mulți ani Colegiului Național „Lucian Blaga” Sebeș!
130 de ani de la nașterea lui Lucian Blaga și 80 de ani de la fondarea Colegiului Național „Lucian Blaga” Sebeș
Învățământ-Cultură
Stagiu de practică efectuat în Granada (Spania), de către elevi din clasele terminale ale Liceului Tehnologic Sebes
În perioada 20.10.2025-3.11. 2025, 7 elevi din clasa a XII-a, domeniul de calificare Economic și 7 elevi din clasa a XII-a domeniul de calificare Industrie Textilă și pielărie, însoțiți de doamnele profesoare Câmpean Cristina și Maniu Daniela, au participat la un stagiu de practică la locul de muncă în Granada, Spania.

Organizațiile de primire au fost Universal Mobility și Escuela de Moda y Patronaje Carolina Guna e Crea, unde elevii și-au îmbunătățit competențele de utilizare a calculatorului în contabilitate , respectiv competențele de creație vestimentară. Vizitele culturale la Sevilla, la Palatul Alhambra și în cartierele Albaicin și Sacromonte, ne-au dezvăluit cultură și tradițiile spaniole.

De asemenea, în cadrul proiectului Erasmus + Acreditare VET 2025-2027, două doamne profesoare , Cîmpean Didina și Cîmpean Mirela au participat la o activitate de job shadowing în Granada, în perioada 20.10.2025-26.10.2025.

„Activitățile desfășurate de elevi și profesori au fost certificate prin documentele Europass Mobility și certificate europene de absolvire. Experiențele europene ne-au ajutat să ne dezvoltăm atât pe plan profesional cât și pe plan personal, să acceptăm diversitatea culturală și să ne îmbunătățim competențele lingvistice. Menționez că proiectul Erasmus + este finanțat de Uniunea Europeană”, a declarat doamna profesoară Câmpean Cristina, coordonatorul programului Erasmus+.
Actualitateacum 7 zileMESAJE, URĂRI și FELICITĂRI de Sfinții Mihail și Gavrill 2025. Trimite-le un SMS celor care își sărbătoresc onomastica | sebesinfo.ro
Actualitateacum 7 zileSfinții Mihail și Gavril 2025: Cui trebuie să îi spui „La mulţi ani” în această zi | sebesinfo.ro
Sebeșeniacum 3 săptămâniUn tânăr inginer agronom din Sebeș a lăsat orașul pentru sat, din cauza pasiunii sale pentru cai
Administrațieacum 2 săptămâniStrada Alunului din Sebeș, transformată complet: Bloc de locuințe sociale, covor asfaltic nou, parc și spații verzi, printre schimbări
Economieacum 2 săptămâniLocuri de muncă disponibile în Municipiul SEBEȘ, la data de 28 octombrie 2025
Știri din zonăacum 3 săptămâniComuna Cut nu are viceprimar, la aproape doi ani de la alegerile locale. Vezi motivul
Actualitateacum 3 săptămâniO tânără de 23 de ani a ajuns la spital în urma unui accident rutier petrecut pe DN 7, la Sebeș
Știri din zonăacum 2 săptămâniAccident rutier pe DN 67C, în zona localității Șugag. Un autoturism ar fi ieșit în afara spațiului carosabil
























