Rămâi conectat

Învățământ-Cultură

EVALUAREA NATIONALA 2014: Modele de subiecte pentru elevii de clasa a II-a a IV-a, a VI-a şi a VIII-a | sebesinfo.ro

sebesinfo.ro

Publicat

în

Evaluarea Naţională 2014. Modele de subiecte şi bareme la evaluarea naţională pentru elevii claselor a II-a, a IV-a, VI-a şi a VIII-a la română şi matematică | sebesinfo.ro

Examenele de Evaluare Naţională pe care le vor susţine elevii la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a vor incepe în data de 28 mai şi se vor finaliza pe 6 iunie

Evaluarea nationala 2014: Calendarul Evaluărilor Naţionale de la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a

28 mai 2014: Clasa a IV-a – Limba romana
29 mai 2014: Clasa a IV-a – Matematica
30 mai 2014: Clasa a IV-a – Limba materna
2 iunie 2014: Clasa a II-a – Scris-citit Limba romana
3 iunie 2014: Clasa a II-a – Scris-citit Limba materna
4 iunie 2014: Clasa a II-a – Matematica
5 iunie 2014: Clasa a VI-a – Limba si comunicare
6 iunie 2014: Clasa a VI-a – Matematica si Stiinte ale naturii

modele de subiecte evaluarea nationalaEvaluarea Naţională 2014. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a constă în administrarea a trei teste vizând evaluarea competenţelor de receptare a mesajelor citite, evaluarea competenţelor de producere a mesajelor scrise şi evaluarea competenţelor de matematică. Elevii care au urmat cursurile clasei a II-a în limba maternă vor susţine, pe lângă testele la limba română şi matematică, încă două probe în care le vor fi evaluate competenţele de receptare a mesajelor citite şi competenţele de producere a mesajelor scrise (ambele în limba maternă).

În cadrul evaluării la clasa a II-a, testul de evaluare a competenţelor de receptare a mesajelor citite şi testul de evaluare a competenţelor de producere a mesajelor scrise se desfăşoară în aceeaşi zi, cu o pauză de 10 minute între ele.

Evaluare Naţională 2014. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a IV-a presupune un test pentru evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română şi un test pentru evaluarea competenţelor de matematică. Pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale, care studiază după un curriculum în limba maternă, se administrează şi un test de evaluare a înţelegerii textului scris în limba maternă.

Evaluare Naţională 2014. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a VI-a constă în susţinerea unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Limbă şi comunicare”, respectiv a unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Matematică şi Ştiinţe ale naturii”.Fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat în 25 de minute la clasa a II-a şi în 60 de minute la clasele a IV-a şi a VI-a.

În urma administrării testelor pentru evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a, a competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a, respectiv a evaluării elevilor la finalul clasei a VI-a, elevilor nu li se vor acorda note sau calificative, iar rezultatele obţinute nu se înregistrează în catalogul clasei. Acestea sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ, prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune, precum şi pentru informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.

După administrarea testelor la clasa a IV-a se realizează eşantionarea unităţilor de învăţământ din învăţământul de stat şi particular din întreaga ţară, evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a fiind o evaluare standardizată şi având ca scop furnizarea datelor şi a dovezilor necesare pentru diagnoza sistemului de învăţământ la nivel primar.

Citeşte: Modele de subiecte la evaluarea nationala 2014

“Evaluările Naţionale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au rolul de a evalua, pe de o parte nivelul de pregătire al elevilor după câțiva ani de școală, iar, pe de altă parte, de a pregăti elevii cu atmosfera de examen. Nu sunt examene naționale, ci evaluări, iar notele nu vor fi trecute în catalog. Metodele clasice de evaluare nu ne permit o analiză a pregătirii elevilor la nivel național. Modalitatea de evaluare la clasă diferă de la un profesor la altul, ori aceste evaluări naționale transversale au același sistem de redactare a subiectelor, aceleași sistem de măsurare a performanței elevilor. Evaluările, însă, nu vor avea niciun impact, ci doar pregătesc admiterea pentru clasa a IX-a și copiii nu vor fi ierarhizați niciodată în funcție de aceste rezultate”, a declarat Remus Pricopie.

Potrivit unui comunicat de presă al MEN, testele au fost elaborate de către Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE), în conformitate cu reglementările legale în vigoare. În anul școlar în curs, aceste evaluări se vor desfășura, în două sesiuni, în luna mai.

Evaluare Naţională 2014. Potrivit reprezentanților MEN, după administrarea testelor la clasa a IV-a se realizează eșantionarea unităților de învățământ din învățământul de stat și particular din întreaga țară, evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a fiind o evaluare standardizată și având ca scop furnizarea datelor și a dovezilor necesare pentru diagnoza sistemului de învățământ la nivel primar.

Evaluare Naţională 2014: Modele de subiecte şi bareme pentru Evaluarea Naţională 2014, la clasa a VIII-a. Modelele de subiecte şi baremele aferente pentru examenele din cadrul Evaluării Naţionale 2014 au fost publicate de către Ministerul Educaţiei.

Examenul va fi supravegheat video şi anul acesta, iar camerele vor fi instalate şi în sălile în care se descarcă subiectele, precum şi în sălile in care se evaluează lucrările scrise.

Calendar Evaluarea Naţională 2014 pentru clasa a VIII-a

13 iunie                  Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
16 – 18 iunie           Înscrierea la Evaluarea Naţională
23 iunie                  Limba şi literatura română – proba scrisa
24 iunie                  Limba şi literatura maternă – proba scrisa
25 iunie                  Matematică – proba scrisa
27 iunie                  Afişarea rezultatelor (până la ora 16:00)
27 iunie                  Depunerea contestaţiilor (orele 16:00 – 20:00)
28 iunie – 30 iunie  Rezolvarea contestaţiilor
1 iulie                     Afişarea rezultatelor finale după contestaţii

Modificare importantă anul acesta şcolar: Evaluarea Naţională va avea o pondere crescuta, de 75%, in media de admitere la liceu

Se schimbă formula de calcul a mediei de admitere la liceu, a anunţat în septembrie anul trecut ministrul Educaţiei, Remus Pricopie. Începând din acest an, în admiterea la liceu – media de la Evaluarea Naţionala va avea o pondere de 75% (faţă de 50% cât a fost pana acum), iar media generala de absolvire a gimnaziului va fi în proporţie de 25%.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Publicitate
Click pentru a comenta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Învățământ-Cultură

Doru Oancea, numit director al Liceului cu Program Sportiv „Florin Fleșeriu” din Sebeș

sebesinfo.ro

Publicat

în

Doru Oancea, fost director adjunct, în perioada 2017-2025, care e și un antrenor de fotbal binecunoscut și apreciat, cu rezultate deosebite atât la juniori cât și la seniori, a devenit director al Liceului cu Program Sportiv „Florin Fleșeriu” Sebeș.

Îmi doresc să continuăm să progresăm din toate punctele de vedere, așa cum s-a întâmplat în ultimii ani. În ceea ce privește specializarea fotbal, țelul nostru este să creștem din punct de vedere al clasificării. Am făcut deja un pas hotărât în această direcție, din noul sezon competițional având echipe la toate nivelurile în competițiile FRF și AJF.

În privința infrastructurii suntem per ansamblu mulțumiți de ceea ce avem la dispoziție în acest moment. Sperăm să primim sprijin din partea autorităților locale pentru renovarea bazei de pregătire de la Luncile Prigoanei”, a declarat Doru Oancea pentru ziarulunirea.ro.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învățământ-Cultură

Un cadru didactic și trei elevi de la Liceul cu Program Sportiv Sebeș, participare la Tabăra de Leadership pentru Mediu Eco Provocarea

sebesinfo.ro

Publicat

în

În perioada 10–14 august 2025, stațiunea Cheia, din județul Prahova, a găzduit Tabăra de Leadership pentru Mediu Eco Provocarea, eveniment de încheiere al celei de-a XIV-a ediții a concursului național de educație pentru mediu.

Cei 44 de elevi și 11 profesori participanți au reprezentat echipele câștigătoare din întreaga țară, selectate în urma unui an de activități de protecția mediului care au implicat peste 40.000 de voluntari.

Pe parcursul anului școlar 2024–2025, mai mult de 1.500 de elevi au derulat proiecte concrete în școli și comunități: colectare separată, igienizări, plantări, dar și campanii civice și educaționale, transformându-se în adevărați ecoambasadori.

Tabăra a oferit participanților o combinație de ateliere interactive, drumeții educative și jocuri de echipă. Temele au variat de la leadership și proactivitate, până la consum responsabil, economia circulară și biodiversitate. Elevii și profesorii au împărtășit inițiativele locale, au legat prietenii și au pus bazele unei rețele de tineri lideri dedicați mediului, scrie ziarulpozitiv.ro.

• Ecoambsadori de la LPS Sebeș

Ecoambasadori ai Liceului cu Program Sportiv „Florin Fleșeriu” Sebeș au fost elevii Darius Daniel Popa, Robert Cătălin Mărginean și Alin Sorin Pauletii, din clasa a X-a B, însoțiți de către profesoara Claudia Valeria Vlad.

„Cu toții au revenit din tabără plini de energie, idei noi și hotărâți să facă o schimbare. Misiunea lor de a proteja mediul va continua acasă!”, au transmis reprezentanții liceului cu profil sportiv din Sebeș.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învățământ-Cultură

Andrei Medrea, elev al Liceului German Sebeș, premiul I la secțiunea Istorie a concursului „Omul și Sacrul”, pentru al doilea an consecutiv

sebesinfo.ro

Publicat

în

Andrei Medrea, elev al Liceului German Sebeș și al Centrului Județean de Excelență Alba, s-a remarcat la începutul vacanței de vară prin obținerea unui nou premiu la Concursul Regional Interdisciplinar „Omul și Sacrul”, ediția a VII-a, organizat de Inspectoratul Școlar Județean Cluj, Liceul Greco-Catolic „Inochentie Micu” Cluj-Napoca și Episcopia Greco-Catolică de Cluj-Gherla.

Pentru al doilea an consecutiv, elevul Andrei Medrea a cucerit premiul I la secțiunea „Istorie” a acestui concurs. Premiul i-a fost înmânat, în cadrul unei ceremonii speciale, de către decanul Facultății de Istorie și Filosofie Cluj-Napoca, profesor universitar doctor Ovidiu Ghitta.

Andrei Medrea este un tânăr pasionat de istorie care, în anii din urmă, sub coordonarea profesorului doctor Mihai-Octavian Groza, s-a remarcat prin rezultatele obținute atât la învățătură, cât și la olimpiadele și concursurile școlare de profil (îndeosebi Olimpiada de Istorie și Sesiunea de Referate și Comunicări Științifice ale elevilor din învățământul liceal).


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Politică

Știrea ta

Societate

Sport

Economie

Din Județ

sebesinfo, stiri sebes, informatii sebes