Învățământ-Cultură
EVALUAREA NATIONALA 2014: Modele de subiecte pentru elevii de clasa a II-a a IV-a, a VI-a şi a VIII-a | sebesinfo.ro
Evaluarea Naţională 2014. Modele de subiecte şi bareme la evaluarea naţională pentru elevii claselor a II-a, a IV-a, VI-a şi a VIII-a la română şi matematică | sebesinfo.ro
Examenele de Evaluare Naţională pe care le vor susţine elevii la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a vor incepe în data de 28 mai şi se vor finaliza pe 6 iunie
Evaluarea nationala 2014: Calendarul Evaluărilor Naţionale de la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a
28 mai 2014: Clasa a IV-a – Limba romana
29 mai 2014: Clasa a IV-a – Matematica
30 mai 2014: Clasa a IV-a – Limba materna
2 iunie 2014: Clasa a II-a – Scris-citit Limba romana
3 iunie 2014: Clasa a II-a – Scris-citit Limba materna
4 iunie 2014: Clasa a II-a – Matematica
5 iunie 2014: Clasa a VI-a – Limba si comunicare
6 iunie 2014: Clasa a VI-a – Matematica si Stiinte ale naturii
Evaluarea Naţională 2014. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a constă în administrarea a trei teste vizând evaluarea competenţelor de receptare a mesajelor citite, evaluarea competenţelor de producere a mesajelor scrise şi evaluarea competenţelor de matematică. Elevii care au urmat cursurile clasei a II-a în limba maternă vor susţine, pe lângă testele la limba română şi matematică, încă două probe în care le vor fi evaluate competenţele de receptare a mesajelor citite şi competenţele de producere a mesajelor scrise (ambele în limba maternă).
În cadrul evaluării la clasa a II-a, testul de evaluare a competenţelor de receptare a mesajelor citite şi testul de evaluare a competenţelor de producere a mesajelor scrise se desfăşoară în aceeaşi zi, cu o pauză de 10 minute între ele.
Evaluare Naţională 2014. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a IV-a presupune un test pentru evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română şi un test pentru evaluarea competenţelor de matematică. Pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale, care studiază după un curriculum în limba maternă, se administrează şi un test de evaluare a înţelegerii textului scris în limba maternă.
Evaluare Naţională 2014. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a VI-a constă în susţinerea unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Limbă şi comunicare”, respectiv a unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Matematică şi Ştiinţe ale naturii”.Fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat în 25 de minute la clasa a II-a şi în 60 de minute la clasele a IV-a şi a VI-a.
În urma administrării testelor pentru evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a, a competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a, respectiv a evaluării elevilor la finalul clasei a VI-a, elevilor nu li se vor acorda note sau calificative, iar rezultatele obţinute nu se înregistrează în catalogul clasei. Acestea sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ, prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune, precum şi pentru informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
După administrarea testelor la clasa a IV-a se realizează eşantionarea unităţilor de învăţământ din învăţământul de stat şi particular din întreaga ţară, evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a fiind o evaluare standardizată şi având ca scop furnizarea datelor şi a dovezilor necesare pentru diagnoza sistemului de învăţământ la nivel primar.
Citeşte: Modele de subiecte la evaluarea nationala 2014
“Evaluările Naţionale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au rolul de a evalua, pe de o parte nivelul de pregătire al elevilor după câțiva ani de școală, iar, pe de altă parte, de a pregăti elevii cu atmosfera de examen. Nu sunt examene naționale, ci evaluări, iar notele nu vor fi trecute în catalog. Metodele clasice de evaluare nu ne permit o analiză a pregătirii elevilor la nivel național. Modalitatea de evaluare la clasă diferă de la un profesor la altul, ori aceste evaluări naționale transversale au același sistem de redactare a subiectelor, aceleași sistem de măsurare a performanței elevilor. Evaluările, însă, nu vor avea niciun impact, ci doar pregătesc admiterea pentru clasa a IX-a și copiii nu vor fi ierarhizați niciodată în funcție de aceste rezultate”, a declarat Remus Pricopie.
Potrivit unui comunicat de presă al MEN, testele au fost elaborate de către Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE), în conformitate cu reglementările legale în vigoare. În anul școlar în curs, aceste evaluări se vor desfășura, în două sesiuni, în luna mai.
Evaluare Naţională 2014. Potrivit reprezentanților MEN, după administrarea testelor la clasa a IV-a se realizează eșantionarea unităților de învățământ din învățământul de stat și particular din întreaga țară, evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a fiind o evaluare standardizată și având ca scop furnizarea datelor și a dovezilor necesare pentru diagnoza sistemului de învățământ la nivel primar.
Evaluare Naţională 2014: Modele de subiecte şi bareme pentru Evaluarea Naţională 2014, la clasa a VIII-a. Modelele de subiecte şi baremele aferente pentru examenele din cadrul Evaluării Naţionale 2014 au fost publicate de către Ministerul Educaţiei.
Examenul va fi supravegheat video şi anul acesta, iar camerele vor fi instalate şi în sălile în care se descarcă subiectele, precum şi în sălile in care se evaluează lucrările scrise.
Calendar Evaluarea Naţională 2014 pentru clasa a VIII-a
13 iunie Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
16 – 18 iunie Înscrierea la Evaluarea Naţională
23 iunie Limba şi literatura română – proba scrisa
24 iunie Limba şi literatura maternă – proba scrisa
25 iunie Matematică – proba scrisa
27 iunie Afişarea rezultatelor (până la ora 16:00)
27 iunie Depunerea contestaţiilor (orele 16:00 – 20:00)
28 iunie – 30 iunie Rezolvarea contestaţiilor
1 iulie Afişarea rezultatelor finale după contestaţii
Modificare importantă anul acesta şcolar: Evaluarea Naţională va avea o pondere crescuta, de 75%, in media de admitere la liceu
Se schimbă formula de calcul a mediei de admitere la liceu, a anunţat în septembrie anul trecut ministrul Educaţiei, Remus Pricopie. Începând din acest an, în admiterea la liceu – media de la Evaluarea Naţionala va avea o pondere de 75% (faţă de 50% cât a fost pana acum), iar media generala de absolvire a gimnaziului va fi în proporţie de 25%.

Învățământ-Cultură
O singură medie de 10, la sesiunea de Bacalaureat iunie 2025, în Sebeș. Vezi cine a obținut-o
Zara Negură, absolventă a Colegiului Național ”Lucian Blaga” din Sebeș, profilul Matematică-Informatică, este una din cele două eleve din județul Alba care a obținut media zece la Bacalaureat 2025.
Reușita elevei din Sebeș este cu atât mai remarcabilă cu cât Zara a trebui să recupereze materia predată timp de un an, perioadă în care a fost plecată prin programul FLEX în SUA, unde a învățat la o școală de stat alături de elevi americani.
Zara a dat Bacalaureatul la Limba și Literatura Română, Matematică și Fizică și declarat că examenul i s-a părut în general destul de ușor, cu toate că a avut emoții la proba de limba și literatura română: „Am avut ceva emoții la română, dar mi-a plăcut subiectul care a picat și a fost bine până la urmă”.
Tânăra absolventă s-a pregătit intensiv pentru examenul de Bacalaureat 2025, prin foarte multă muncă și dedicare: „Eu am fost plecată anul trecut în SUA și mi-a fost mai greu să recuperez materia pe un an, dar am reușit cu ajutorul profesorilor, cărora le și mulțumesc pe această cale că m-au ajutat și reușit să recuperez materia”.
Pe viitor, Zara vrea să studieze ingineria biomedicală la o universitate din Irlanda: „Acesta a fost unul din motivele pentru care am muncit atât de mult, la admitere contând media de la Bacalaureat. Dar am învățat foarte mult și pe parcursul anilor”, a mărturisit tânăra din Sebeș.
De asemenea, Zara a fost șefă de promoție la Colegiul Național „Lucian Blaga” din Sebeș, absolvind cei patru ani de liceu cu media 9,96: „Am avut o singură medie de 9 în toți cei patru ani, în clasa a XII-a. La admitere vor conta mediile din liceu și media la Bacalaureat, nu voi da examen de admitere, doar CV-ul meu”, mai spune eleva.
Vestea că a obținut una din cele două note de 10 din județul Alba a bucurat-o nespus pe Zara: „Sunt foarte fericită, dar și foarte recunoscătoare pentru că am depus foarte mult efort anul acesta, dar împlinită pentru că toată această muncă a fost răsplătită de acest rezultat. Mai mult, această medie mă va ajuta să ajung acolo unde îmi doresc să studiez”. a concluzionat eleva de 10 de la Sebeș.
Învățământ-Cultură
120 de elevi, voluntari la cea de-a XLV-a ediție a Festivalului Internațional „Lucian Blaga”, excursie de documentare pe Valea Sebeșului
Primăria Municipiului Sebeș și Centrul Cultural „Lucian Blaga” Sebeș au organizat, și în acest an, o incursiune documentară pe Valea Sebeșului, la care au participat 120 de elevi ai Sebeșului, însoțiți de cadre didactice, ca un gest simbolic de mulțumire pentru implicarea lor, în calitate de voluntari, în buna desfășurare a Festivalului Internațional „Lucian Blaga”, ediția a XLV-a, care a avut loc în perioada 23-25 mai 2025, la Sebeș, Lancrăm și Câlnic.
Tinerii studiază la Colegiul Național „Lucian Blaga” Sebeș, la Liceul Tehnologic și la Liceul German, fiind foarte activi în viața culturală a orașului, participând la evenimente educative și oferind sprijin în activitățile bibliotecii.
Reprezentanții Centrului Cultural „Lucian Blaga” le-au reamintit tinerilor importanța festivalului și atașamentul lui Lucian Blaga (1895-1961) față de locurile natale și față de frumusețile Văii Sebeșului. Aceleași sentimente de patriotism și de responsabilitate le regăsim la inginerul Dorin Pavel (1900-1979), nepotul lui Lucian Blaga, fondatorul hidroenergeticii românești, cel care își doarme somnul de veci în cimitirul din Lancrăm, alături de ilustrul său unchi, Lucian Blaga, Pentru a descoperi „arhitectura apelor”, tinerii au fost ghidați într-o vizită la Centrala Hidroelectrică de la Șugag, iar apoi au fost în vizită la muzeul etnografic din comună.
În cadrul unui prânz festiv, voluntarilor le-au fost înmânate diplome de recunoștință de către primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor, și câte un exemplar din ediția specială a volumului „Poemele luminii”, tipărit pentru a marca 130 de ani de la nașterea lui Lucian Blaga.
Învățământ-Cultură
Numeroase premii și mențiuni obținute de elevii Liceului German Sebeș la Concursul Național „Micii Exploratori” – disciplina istorie
Elevii Liceului German Sebeș, coordonați de domnul profesor doctor Mihai-Octavian Groza, s-au remarcat și anul acesta, prin premiile și mențiunile obținute, la Concursul Național „Micii Exploratori” – disciplina istorie, înscris în calendarul competițional al Ministerului Educației și Cercetării.
Lotul Liceului German Sebeș, alcătuit din elevi ai claselor a V-a A și a VII-a A, a reușit să-și revendice următoarele premii: Premiul I (elevii David Octavian Dărămuș, Paula Isabela Györfy și Ștefan Țîrlea din clasa a V-a A) și Mențiune (elevii Rafael Cristian Rotaru, Marc Damian-Filip, Ruth-Sonia Gherdea, Lara Haizea Hăbean, Tabea Ruth Hetea, Luca Kellinger, Paula Franziska Klusch, Maria Alexia Moga din clasa a V-a A și eleva Andreea Georgiana Lupu din clasa a VII-a A).
„Ne bucurăm de faptul că, la Liceul German Sebeș, elevii pasionați de istorie se remarcă prin rezultatele obținute și activitățile desfășurate alături de domnul profesor Mihai-Octavian Groza. Felicitări tuturor pentru rezultatele obținute!”, au transmis reprezentanții Licveului German Sebeș.