Administrație
Sebeșul are echipă mobilă pentru intervenție de urgență în cazurile de violență domestică. Se intervine în maximum 90 de minute la solicitări
Consilierii locali din Sebeș au aprobat, în cea mai recentă ședință a forului local, înființarea și componența unei echipe mobile pentru intervenţia de urgenţă în cazurile de violenţă domestică de pe raza municipiului.
Echipa intervine în maximum 90 de minute de la solicitare în cazurile de violență domestică și are următoarea componență: Mărginean Alina – coordonator – şef serviciu beneficii sociale – Direcția de Asistență Socială (D.A.S.) Sebeş; Balaur Noaghi Andrei – inspector superior – D.A.S. Sebeş; Todor Lucian Adrian – consilier asistent – D.A.S. Sebeş; Adam Mioara – consilier superior – D.A.S. Sebeş; Herlea Simona – asistent social practicant – D.A.S. Sebeş, plus un reprezentant de la Direcţia Poliţia Locală Sebeş (conform programării).
Echipa mobilă are următoarele atribuţii: verifică semnalările de violenţă domestică efectuate prin intermediul liniilor telefonice ale instituţiilor publice abilitate; realizează evaluarea iniţială a gradului de risc din perspectiva acordării serviciilor sociale, pe baza Fişei de evaluare a gradului de risc şi stabilirea măsurilor de siguranţă necesare pentru victimele violenţei domestice; acordă informare şi consiliere victimelor violenţei domestice; sprijină victimele violenţei domestice, prin orientarea acestora către serviciile sociale existente pe raza localităţii/judeţului, adecvat nevoilor acestora; informează, consiliază şi orientează victima în ceea ce priveşte măsurile de protecţie de care aceasta poate beneficia din parte instituţiilor competente: ordin de protecţie provizoriu, ordin de protecţie, formularea unei plângeri penale, eliberarea unui certificat medico-legal, etc; asigură măsurile de protecţie socială necesare pentru victime, minori, persoane cu dizabilităţi sau persoane cu nevoi speciale, vizate de ordinul de protecţie provizoriu sau ordinul de protecţie şi păstrează confidenţialitatea asupra identităţii acestora; colaborează cu serviciile de asistenţă medicală comunitară în situaţia în care identifică probleme medicale privind victimele şi/sau copiii lor.
De asemenea, realizează demersurile necesare pentru depăşirea riscului imediat, şi anume: transport la unitatea sanitară cea mai apropiată în situaţiile în care victima necesită îngrijiri medicale de urgenţă sau sesizarea numărului unic pentru apeluri de urgenţă 112; sesizează organele de urmărire penală, sesizează organele de poliţie pentru emiterea unui ordin de protecţie provizoriu, sesizează instanţa de judecată în vederea emiterii ordinului de protecţie; orientează victima/agresorul către DAS Sebeş în vederea găzduirii în centre rezidenţiale adecvate nevoilor şi aplicării managementului de caz pentru victime şi după caz după agresor; intervine în termen de maxim 90 de minute în cazurile de violenţă domestică, la solicitarea organelor de poliţie, atunci când prin ordinul de protecţie provizoriu s-a dispus măsura evacuării temporare a agresorului din domiciliu, iar acesta din urmă a solicitat cazarea într-un centru rezidenţial.
Transportul echipei mobile pentru intervenţia de urgenţă în cazurile de violenţă domestică se realizează cu mijlocul de transport al Direcţiei Poliţia Locală Sebeş, care asigură securitatea victimei şi a echipei mobile.
Potrivit statisticilor, în România, la fiecare 30 de secunde o româncă e ținta violenței domestice. Violența domestică este o problemă socială gravă care afectează atât viața victimei, cât și a celorlalți membri ai familiei. În ultima vreme autoritățile competente iau mult mai în serios această problemă, înmulțindu-se semnificativ numărul ordinelor de protecție emise pe numele victimelor. În același timp se observă o monitorizare mult mai strictă a agresorilor.

Administrație
Dorin Nistor, despre primul bazin acoperit de înot, din istoria Sebeșului: „Sperăm să fie dat în folosință până la finele anului”
În Sebeș se va deschide, probabil până la finelel acestui an, primul bazin de înot acoperit din istoria Municipiului. Acesta va avea dimensiunile de 25 x 12,5 metri și o adâncime a apei de 1,40 metri.
Imobilul este dotat și cu o sală de fitness, un spațiu de mișcare pentru elevi, vestiare și aproximativ 30 de locuri de parcare. Investiția, realizată în Parcul Arini, depășește 13 milioane de lei și a fost implementată cu sprijinul unei companii din Sibiu, care a finalizat lucrările mai repede decât termenul estimat inițial.
Primarul Dorin Nistor a declarat pentru ziarulunirea.ro că proiectul este destinat tuturor locuitorilor din Sebeș, dar și pentru cei din împrejurimi: „Acest bazin va fi, cu siguranță, pentru toți locuitorii orașului și nu numai, pentru că vorbim și despre cei din localitățile aflate dincolo de granițele municipiului. În primul rând, vrem să facem programe în colaborare cu școlile, astfel încât, prin profesorii de sport, să îi învățăm pe copii – pe cei care doresc, bineînțeles – să facă ore de sport aici, la bazin. În general, aceste activități se vor desfășura în prima parte a zilei.”
Pe lângă activitățile școlare, bazinul va găzdui cursuri și după-amiaza, susținute de profesori specializați, care îi vor învăța pe copii să înoate.
• Sala de fitness, vestiare moderne și parcare
Clădirea dispune, pe lângă bazin, de o sală de fitness, spațiu special pentru elevi, băi și 30 de locuri de parcare. Sala de fitness va fi destinată atât copiilor, cât și adulților, urmând să fie administrată în regim privat, deoarece necesită prezența constantă a unor instructori specializați.
Primarul a explicat că această decizie a fost luată pentru a evita extinderea excesivă a atribuțiilor administrației locale: „Nu am vrea să ajungem în situația în care să nu răspundem așteptărilor publicului”.
• Deschiderea, estimată până la finalul anului
Primăria estimează că bazinul va fi inaugurat până la sfârșitul anului 2025. Mai sunt de finalizat doar câteva aspecte: achiziționarea aparatelor pentru sala de fitness, completarea mobilierului și racordarea la utilități (energie electrică și gaz).
„Estimăm că până la sfârșitul anului vom fi operaționali. Mai este nevoie doar de conectarea la utilități, testarea instalațiilor și punerea în funcțiune. Vom începe cu minimul necesar de personal, urmând să suplimentăm, dacă va fi nevoie. Un termen optimist este finalul acestui an, iar unul mai pesimist, primăvara anului viitor. Eu cred că realist este sfârșitul anului”, a mai precizat primarul Dorin Nistor.
• Administrare și costuri de întreținere
Bazinul va fi gestionat printr-o asociație intercomunitară formată din Primăria Sebeș și Consiliul Județean Alba, care vor împărți costurile de funcționare și întreținere. Proiectul a fost posibil după ce Primăria Sebeș a asigurat terenul și rețelele de utilități, iar Consiliul Județean Alba a finanțat lucrările.
„Trebuie să conștientizăm că nu este o investiție care se va susține ușor, deoarece are costuri de funcționare destul de mari, mai ales cele legate de energie. Chiar dacă am construit o clădire eficientă energetic, cu facilități moderne, costurile nu vor fi mici. De aceea am ales să continuăm acest parteneriat”, a mai adăugat primarul.
Astfel, primul bazin de înot acoperit din Sebeș, destinat locuitorilor orașului și ai zonelor învecinate, ar urma să fie deschis în câteva luni.
„Cu siguranță, de anul viitor, sebeșenii vor avea primul bazin de înot acoperit din istoria orașului Sebeș”, a concluzionat Dorin Nistor.
Administrație
Primăria Sebeș: Cei care au depus cereri pentru locuințe ANL pot să-și actualizeze dosarele până în data de 19 septembrie 2025
Primăria Municipiul Sebeș aduce la cunoștință persoanelor care au depus cerere pentru închirierea unei locuințe A.N.L. să actualizeze documentele depuse la dosar.
Persoanele interesate că se mai pot depune cereri pentru închirierea unei locuințe A.N.L., la registratura Primăriei Municipiului Sebeș, până la data de 19 septembrie 2025, dată la care se vor analiza toate cererile depuse în acest sens.
„Menționăm faptul că dosarele care nu sunt actualizate până la data menționată anterior vor fi descalificate. Pentru mai multe detalii, vă rugăm să vă adresați Compartimentului Patrimoniu și Coordonare Asociații de Proprietari din cadrul Primăriei Municipiului Sebeș”, au transmis reprezentanții Primăriei Sebeș.
Administrație
Conform simulării Guvernului Bolojan, Primăria Sebeș trebuie să concedieze minim 41 de angajați. Ce spun reprezentanții administrației publice locale
Conform simulării Guvernului Bolojan, Primăria Sebeș trebuie să concedieze minim 41 de angajați. Ce spun reprezentanții administrației publice locale
Reducerea de posturi ocupate în administrația publică, preconizată de reformele inițiate de Guvernul Bolojan, va avea efecte majore la Primăria Municipiului Sebeș, unde ar trebui sa fie concediați între 41 și 51 de angajați.
Conform simulării Guvernului, ar pleca 41 de angajați din administrația locală în primul scenariu (reducerea cu 40% a posturilor), respectiv 51 în al doilea scenariu (reducerea cu 45% a posturilor).
„Primăria Sebeș are 117 posturi ocupate. Dacă ar fi să aplicăm reducerea de 45%, avem dreptul să mai angajăm încă 31 de persoane. Din respect pentru comunitate, am încercat să ne facem datoria cât mai bine”, au precizat reprezentanții Primăriei Sebeș.