Administrație
Luni, 27 noiembrie 2023, Municipiul Sebeș organizează concurs pentru atestarea administratorilor de condominii
Municipiul Sebeș anunță concurs pentru atestarea administratorilor de condominii. Concursul se desfășoară în data de 27.11.2023, la sediul instituției.
• Condițiile de desfășurare a concursului:
– Concursul se desfășoară în conformitate cu prevederile H.C.L. 150/2023 privind organizarea, desfășurarea și atestarea administratorilor de condominii din Municipiul Sebeș.
– Participanții pot solicita informații suplimentare la sediul instituției și la nr. de telefon 0258.731318.
– Termenul limită de depunere a dosarelor: 27.10.2023, ora 14.00, registratura Primăriei Municipiului Sebeș din Piața Primăriei, nr. 1;
– Data verificării dosarelor: 16.11.2023;
– Data, ora și locul desfășurării probei scrise: 27.11.2023, ora 10.00, la sediul instituției;
– Data, ora și locul susținerii interviului: 28.11.2023, ora 11.00, la sediul instituției.
• Dosarul de înscriere la concurs trebuie să conțină următoarele documente:
a) cererea tipizată din partea solicitantului, conform Anexei nr. 2;
b) Cartea de Identitate;
c) certificatul de calificare profesională pentru ocupația de administrator de condominii; conform prevederilor art.2, lit. f) din Legea 196/2018 – programul de formare cu durată de 720h minim;
d) certificatul de cazier judiciar;
e) certificatul de cazier fiscal;
f) certificat de atestare fiscală pentru persoanele fizice privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local;
g) acte de studii – să aibă cel puțin studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat;
h) să aibă cunoștințe de utilizare PC;
i) să aibă cetățenie română;
j) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării examenului, de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile medicale abilitate;
k) aviz psihologic pentru desfășurarea activității de administrator de condominii;
l) să dețină sau va deține în termen de 30 zile de la eliberarea atestatului un program de calcul performant pentru înregistrarea sumelor contabile –ex. Bloc Manager;
m) chitanța reprezentând taxa de eliberare a atestatului.
Lipsa unuia dintre actele solicitate va aduce la respingerea dosarului.
• Condiții generale:
– să aibă cetățenia română;
– să cunoască limba română, scris și vorbit;
– să aibă vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
– să aibă capacitate deplină de exercițiu;
– să aibă starea de sănătate corespunzătoare desfășurării unei astfel de activități, atestată pe baza unei adeverințe medicale eliberată de către medicul de familie;
– să aibă cel puțin studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat;
– să nu fi fost condamnat definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni de natură economico-financiară;
– să aibă pregătire profesională corespunzătoare postului de administrator de condominii, conform Legii nr. 196/2018, actualizată 2022;
• Concursul constă în:
– proba scrisă;
– proba interviu.
• Bibliografie pentru concurs:
1. Legea nr. 196/2018 actualizată 2022 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari, și administrarea condominiilor cu modificările și completările ulterioare;
2. Legea locuinței nr.114/1996 cu modificările și completările ulterioare;
3. Ordinul 1058/2019 privind acordarea conținutului-cadru al statutului asociației de proprietari și al regulamentului condominiului;
4. Legea nr. 82/1991 a contabilității, republicată.
• Etapele desfășurării examenului de atestare sunt:
– Afișarea anunțului privind data și locul desfășurării examinării, data limită de depunere a dosarelor de înscriere, bibliografia și nr. de telefon la care se pot obține informații suplimentare;
– Verificarea îndeplinirii condițiilor de participare la atestare și selectarea candidaților;
– Susținerea examenului propriu-zis, respectiv proba scrisă și proba orală;
– Corectarea și notarea lucrărilor;
– Afișarea rezultatelor;
– Depunerea contestațiilor;
– Soluționarea contestațiilor;
– Afișarea rezultatelor finale;
– Eliberarea atestatului de administrator de condominii;
La depunerea dosarului, candidații vor prezenta și originalele actelor care compun dosarul de participare la atestare, în scopul confruntării și certificării lor, pentru conformitatea cu originalul.
Formularul de înscriere se regăsește pe pagina de internet a instituției.

Administrație
Primăria Sebeș investește peste 2 milioane de euro pentru reamenajarea intersecției „Turn”
Serviciul Public Administrarea Patrimoniului Sebeș a lansat, marți, 10 iunie 2025, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) procedura de contractare a serviciilor de proiectare și execuție în vederea reamenajării intersecției „Turn” din Sebeș.
Valoarea contractului propus este de aproximativ 12,5 milioane de lei (TVA inclus), iar data limită pentru primirea ofertelor este 26 iunie 2025.
Lucrările ce urmează a fi realizate sunt situate la intersecția străzilor Valea Frumoasei, Dorin Pavel, Lucian Blaga și Aviator Olteanu, străzi care se afla în administrarea Municipiului Sebeș, arealul de intervenție fiind situat în zona de intravilan.În prezent intersecția străzilor amintite are capacitatea de circulație depășită realizându-se foarte frecvent blocaje de circulație.
Este necesară, conform inițiatorilor proiectului, amenajarea unei intersecții dirijate prin semafoare inteligente pentru fluidizarea circulației și aducerea sistemului rutier la parametrii tehnici corespunzători asigurându-se astfel condiții optime de siguranță și confort în circulația auto și pietonală.
Circulația se desfășoară momentan printr-o intersecție cu sens giratoriu care nu a fost dimensionat pentru a prelua traficul de pe DN 1 sau DN 7 mai ales traficul greu și foarte greu. Ambuteiajele apar în timpul orelor de vârf. Punctele de conflict între autovehicule apar deoarece majoritatea ieșirilor din sens se reduc la o bandă de circulație, iar intrările se realizează pe o bandă sau două benzi.
Din punct de vedere al sistemului rutier se constată prezența unei îmbrăcăminți rutiere asfaltice care din cauza circulației intense prezintă o serie de degradări, precum, denivelări, făgașe, fisuri și crăpături. De asemenea, există o serie de reparații locale repetate fapt ce sugerează vulnerabilitatea sistemului rutier existent.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt descongestionarea traficului în zona intersecției, creșterea siguranței circulației prin ordonarea fluxurilor pentru toți participanții la trafic (autovehicule, pietoni și bicicliști), ocuparea unui spațiu minim pentru circulația auto în beneficiul spațiului pietonal și a spațiului verde, asigurarea exploatării intersecției în codiții optime de rezistență, stabilitate și siguranță a circulației.
Administrație
Se extinde sistemul de distribuție a gazelor naturale, în localitatea Răhău
Agenția Națională pentru Mediu și Arii Protejate a luat decizia etapei de încadrare, fără evaluarea impactului asupra mediului, în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului pentru proiectul „Extindere sistem de distributie gaze naturale în localitatea Răhău, municipiul Sebes, județul Alba”.
Anterior, Primăria Sebeș a solicitat ANMAP aviz de mediu pentru proiectul care prevede extinderea sistemului de distribuție a gazelor naturale în Răhău.
În localitatea Răhău există rețea de distribuție gaze naturale pe strada Principală, până la școala din localitate. Rețeaua urmează să fie extinsă pe strada Principală, strada Deasupra, strada Școlii și strada Bisericii.
Rețeaua de distribuție gaze naturale de presiune redusă va fi amplasată pe străzile și drumurile localității Răhău. Acolo unde situația din teren o va permite, conductele se vor interconecta, formându-se bucle, care vor contribui la o repartizare mai bună a presiunii și, implicit, a debitelor.
Valoarea totală a investiției este de 9.995.753,74 lei tară TVA, respectiv 11.878.607,71 lei cu TVA, din care:
– construcții montaj (C+M) = 5.747.679,00 lei fără TVA, respectiv 6.839.738,01 lei cu TVA.
Durata estimată pentru realizarea investiției este de 27 de luni.
Administrație
Primăria Sebeș: „Toți proprietarii și deținătorii de terenuri au obligația să ia măsuri de prevenire, combatere și distrugere a ambroziei”
Primăria Municipiului Sebeș informează cetățenii că, potrivit Legii nr. 62/2018 privind combaterea buruienii ambrozia, toți proprietarii și deținătorii de terenuri, precum și administratorii drumurilor publice, căilor ferate, cursurilor de apă, lacurilor, sistemelor de irigații și ai bazinelor piscicole, au obligația să ia măsuri de prevenire, combatere și distrugere a acestei plante invazive.
Ambrozia (Ambrosia artemisiifolia) este una dintre cele mai periculoase plante alergenice, afectând peste 2,5 milioane de români. Polenul ei provoacă rinite alergice, conjunctivite și, în cazuri mai severe, astm bronșic.
Pentru prevenirea răspândirii ambroziei, lucrările de combatere (smulgere, cosire, erbicidare etc.) trebuie efectuate periodic, începând din momentul răsăririi plantei și până cel târziu la data de 30 iunie, sau în termen de 15 zile de la primirea unui avertisment din partea autorităților.
Nerespectarea prevederilor Legii nr. 62/2018 constituie contravenție și se sancționează cu avertisment. Constituie contravenție nerespectarea prevederilor din avertisment și se sancționează cu:
– Amendă de la 1.000 la 5.000 lei pentru persoane fizice;
– Amendă de la 10.000 la 20.000 lei pentru persoane juridice.