Rămâi conectat

Administrație

Miercuri, 16 iunie 2021: Ședință extraordinară pentru schimbarea viceprimarului Adrian Bogdan. Vezi motivele invocate

sebesinfo.ro

Publicat

în

În cursul zilei de miercuri, 16 iunie 2021, Consiliul Local Sebeș se va întruni într-o ședință extraordinară, începând cu ora 13.00, în sala de evenimente ”Radu Stanca” a Centrului Cultural ”Lucian Blaga”, printre proiecte fiind și un referat pentru eliberarea din funcție a viceprimarului Adrian Bogdan.

Potrivit unor surse această mutare este făcută pentru că se dorește un management performant și o echipă unită la conducerea Municipiului Sebeș.

Referat de aprobare privind eliberarea din funcția de viceprimar al Municipiului Sebeș a domnului Bogdan Adrian

1. Îndeplinirea defectuoasă a atribuțiilor care i-au fost delegate prin Dispoziția nr. 106/22.03.2021, respectiv realizarea activității de elaborare a documentației și organizării procedurii competitive vizând atribuirea serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate în Municipiul Sebeș.

Potrivit Dispoziției nr. 106/ 22.03.2021, domnul Bogdan Adrian a dobândit calitatea de președinte al Comisiei de lucru constituită în vederea elaborării documentației și organizării procedurii competitive vizând atribuirea serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate în Municipiul Sebeș.

În perioada de desfășurare a activității nu au fost obținute nici un fel de rezultate, nu a fost definitivata achiziția serviciilor de consultanță în vederea elaborării documentației și organizării procedurii competitive vizând atribuirea serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate în Municipiul Sebeș, nu s-a întreprins nimic în privința îndeplinirii prevederilor art. 7 alin. (2) din Regulamentul CE nr.1370/2007 privind serviciile publice de transport feroviar și rutier de călători și prevederilor art.21 alin.(7) din Legea nr.92/2007 privind serviciile publice de transport de persoane în unitățile administrative-teritoriale, nu a fost avută în vedere necesitatea ca evaluarea fluxurilor de călători și cerințele de mobilitate ale colectivităților locale (studiul de trafic) să fie corelate cu planul de mobilitate urbană durabilă (P.M.U.D.) al Municipiului Sebeș, precum și necesitatea ca studiul de oportunitate să țină cont de perspectiva achiziționării de autobuze nepoluante, prin programe europene de finanțare nerambursabilă.

Potrivit prevederilor art. 7 alin. (2) din Regulamentul CE nr.1370/2007 privind serviciile publice de transport feroviar și rutier de călători „Fiecare autoritate competentă ia măsurile necesare pentru a se asigura că, cu cel puțin un an înainte de lansarea invitaţiei de participare la procedura competitivă de atribuire sau cu un an înainte de atribuirea directă, sunt publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cel puţin următoarele informaţii:

(a) numele şi adresa autorităţii competente;
(b) tipul de atribuire vizat;
(c) serviciile şi zonele potenţial vizate de atribuirea respectiva” .

De asemenea, art. 21 alin. (7) din Legea nr. 92/2007 privind serviciile publice de transport de persoane în unitățile administrative-teritoriale prevede faptul că ,,Autorităţile administraţiei publice locale competente, în calitatea lor de autorităţi contractante, au obligaţia publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene a unui anunţ cu privire la intenţia de atribuire a contractelor de servicii publice de transport de călători, cu cel puţin un an înainte de atribuirea directă sau de lansarea invitaţiei de participare la procedura competitivă de atribuire…”.

Nerespectarea prevederilor mai sus menționate duce la imposibilitatea atribuirii serviciului de transport public local de persoane și atragerii de fonduri nerambursabile pentru modernizarea sistemului de transport public local de persoane.

Ținând cont de faptul că în data de 01.10.2021 expiră contractul nr. 65/14.09.2015 de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate și având în vedere că nu s-a întreprins niciun demers de prelungire a respectivului contract, Municipiul Sebeș se află în pericol ca după data de 01.10.2021 să nu aibă asigurat acest serviciu.

Având în vedere importanța serviciului de transport public local pentru întreaga comunitate, pentru miile de cetățeni ai Sebeșului care folosesc transportul în comun și pentru mediul economic, neîndeplinirea atribuțiilor delegate pune în pericol desfășurarea unui serviciu public obligatoriu, respectiv a transportului public local de persoane în Municipiul Sebeș.

2. Îndeplinirea defectuoasă a atribuțiilor care i-au fost delegate prin Dispoziția nr. 608/29.12.2020, respectiv îndrumarea, coordonarea și supravegherea activității Direcției de Asistență Socială Sebeș (actuala Direcție Generală de Asistență Socială, Medicală și Comunitară Sebeș).

Îndeplinirea defectuoasă a atribuțiilor menționate mai sus a avut ca rezultat apariția unor situații care au adus prejudicii activității serviciilor sociale și, implicit, comunității. Aspectele negative au fost consemnate de către misiunea de audit public intern

nr. 45136/27.05.2021 privind „Evaluarea activității Centrului de Zi Petrești- compartiment în cadrul Direcției de Asistență Socială Sebeș”, prin care s-au constatat următoarele:

– deși Centrul de Zi Petrești a fost gândit să funcționeze cu o capacitate de 40 de locuri, cu un raport angajat/ beneficiar de 1/5, în semestrul al II-lea al anului 2020, acesta funcționa numai cu 20 de beneficiari, situație care s-a menținut și în luna martie a anului 2021. În aceste circumstanțe raportul angajat/beneficiari a fost de 1/2,22;

– în perioada 2019-2020, ponderea cheltuielilor cu salariile în total cheltuieli a crescut semnificativ de la 75,82% în anul 2019, la 89,95% din total cheltuieli în anul 2020, acestea ajungând la suma de 533.440 lei;

– structura de personal cuprindea șase funcții publice de execuție, situație care încalcă prevederile art.125 din Legea 292/2011 – Legea Asistenței Sociale și art. 370 din O.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ;

– Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială Alba, cu ocazia inspecției în teren din data de 16.02.2021, pentru verificarea îndeplinirii standardelor minime de calitate care stau la baza acreditării serviciului social – Centru de zi Petrești, a hotărât, în raportul de monitorizare nr. 08/16.02.2021, menținerea licenței de funcționare a Centrului de Zi Petrești numai până la data expirării licenței anterioare seria LF nr. 000573, adică până la data de 20.03.2021. După data de 20.03.2021, serviciul social Centrul de Zi Petrești nu a mai putut funcționa legal nemaiavând licență de funcționare.

Cauza care a dus la aceste aspecte negative rezidă din neîndeplinirea atribuțiilor delegate de către primarul municipiului Sebeș domnului viceprimar Bogdan Adrian, control intern insuficient și neimplicarea domnului Bogdan Adrian în activitatea de îndrumare, coordonare și supraveghere a activității Direcției de Asistență Socială Sebeș. Printre consecințe s-au înregistrat: o structură de personal supradimensionată comparativ cu numărul de beneficiari, cheltuieli salariale și de funcționare crescute și imposibilitatea obținerii unei noi licențe de funcționare a Centrului de Zi Petrești.

3. Raportul anual al aleșilor locali reprezintă principalul instrument de informare al modului de gestionare a problemelor localității, al modului în care autoritățile soluționează problemele administrației publice locale.
Raportul anual al viceprimarului este o obligație legală prevăzută de art. 225 alin. (2) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, dar și o datorie morală prin care se aduce la cunoștința cetățenilor activitatea desfășurată de către administrația publică locală.

Pentru anul 2020, în calitatea sa de viceprimar, domnul Bogdan Adrian nu și-a îndeplinit această obligație legală, neprezentând un raport anual de activitate pentru funcția de viceprimar, prin care să prezinte activitatea desfășurată prin prisma atribuțiilor care i-au fost delegate în virtutea prevederilor Codului administrativ, limitându-se la un raport lapidar care se referă exclusiv la activitatea de consilier local a domnului Bogdan Adrian (acest raport cuprinde inexactități cum ar fi, de exemplu, programul de audiențe pe care susține că l-a efectuat deși condițiile de pandemie nu au permis acest lucru și nu există nici un registru doveditor în acest sens).

4. Domnul Bogdan Adrian nu și-a îndeplinit obligația legală de a anunța la începutul ședințelor Consiliului Local al Municipiului Sebeș interesul personal pe care îl avea la adoptarea hotărârilor referitoare la bugetul, organizarea, statul de funcții, retribuirea salariaților Ocolului Silvic Sebeș R.A., instituție în cadrul căreia activează ca angajat un membru al familiei sale, în fapt soția domnului Bogdan Adrian, doamna Bogdan Loredana. Această conduită reprezintă abatere de la respectarea regimului legal în ceea ce privește exercitarea funcției, potrivit art. 228 alin (2), din Ordonanța de Urgență nr. 57/2019 (Codul Administrativ) cu modificările și completările ulterioare.

Cu toate acestea, domnul Bogdan Adrian a nesocotit prevederile legale, a luat parte activ, exprimându-și votul pentru adoptarea următoarelor hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului Sebeș :

-HCL nr.127/2021, privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli și a anexelor, pe anul 2021, la Ocolul Silvic Sebeș R.A., adoptată în cadrul ședinței Consiliului Local din data de 21.04.2021;

-HCL nr.151/2021 privind aprobarea situațiilor financiare la Ocolul Silvic Sebeș R.A. pe anul 2020, adoptată în cadrul ședinței Consiliului Local din data de 27.05.2021.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Publicitate
Click pentru a comenta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație

Marți, 30 septembrie 2025: Ședință ordinară a Consiliului Local al Municipiului Sebeș. Vezi proiectul ordinii de zi

sebesinfo.ro

Publicat

în

Consiliul Local al Municipiului Sebeș este convocat în ședință ordinară pentru ziua de marți, 30 septembrie 2025, începând cu ora 14.00. Ședința se va desfășura cu participarea fizică a consilierilor locali, în sala de ședințe situată în Piața Primăriei, nr. 1.

1. Proiect de hotărâre privind alegerea preşedintelui de şedinţă pentru perioada 30 septembrie 2025 – 30 decembrie 2025.
Inițiatorul proiectului: Viceprimarul Municipiului Sebeș, Dorin Albu.

2. Proiect de hotărâre privind aprobarea majorării valorii de inventar ca urmare a finalizării obiectivului de investiții „Demolare sală de sport Petrești, strada Decebal, nr. 94 A – Municipiul Sebeș” și radierea din Inventarul domeniului privat a imobilului situat în Municipiul Sebeș, loc. Petrești, str. Decebal, nr. 94A.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

3. Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Inventarului domeniului public și privat al Municipiului Sebeș, ca urmare a recepționării obiectivului de investiții „Transformare imobil fostă centrală termică Aleea Parc – Municipiul Sebeș în Creșă” și darea acesteia în administrarea Școlii Gimnaziale nr. 2 – Sebeș.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

4. Proiect de hotărâre privind modificarea Art. 3 a H.C.L. nr. 222/2025 privind modificarea și completarea inventarului domeniului public și privat al Municipiului Sebeș, ca urmare a finalizării obiectivului de investiții „Reamenajare parcuri de joacă în Aleea Parc și Petrești”.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

5. Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentanţilor Consiliului Local al Municipiului Sebeş în Comisiile de Evaluare și Asigurarea Calității, ce se vor constitui la nivelul Instituțiilor din învăţământul preuniversitar de pe raza administrativ-teritorială a Municipiului Sebeş pentru anul școlar 2025-2026
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

6. Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării, prin procedură de licitație publică, a două imobile (locuințe) situate administrativ în Municipiul Sebeș, str. M. Viteazu, nr. 3, ap. 2 și ap. 4 aflate în domeniul privat al Municipiului Sebeș
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

7. Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării directe către chiriași a șapte imobile (locuințe) din domeniul privat al Municipiului Sebeș
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

8. Proiect de hotărâre privind aprobarea Devizului General actualizat, pentru realizarea obiectivului de investiții „Dotarea cu vehicule nepoluante pentru transportul public în Municipiul Sebeș” – Stații de reîncărcare vehicule electrice-proiect nr.3435/2.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

9. Proiect de hotărâre privind aprobarea actualizării dreptului de proprietate asupra imobilelor teren, înscrise în C.F. nr. 79142 Sebeș, C.F. nr. 78740 Sebeș, C.F. nr. 77681 Sebeș, respectiv C.F. nr. 77225 Sebeș, în favoarea Municipiului Sebeș, domeniul privat.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

10. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Art. 1, alin (2), punctul 1 din H.C..L nr. 235/2025 privind aprobarea Documentației de Avizare a Lucrărilor de Intervenții, pentru obiectivul de investiţii: „Reabilitarea și creşterea eficienţei energetice a clădirii sălii de sport „Florin Fleșeriu””, înscris în CF nr. 96003, proiect nr. 23/2024 și aprobarea Devizului general actualizat al obiectivului de investiții.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

11. Proiect de hotărâre privind aprobarea listei partizilor „pe picior” pentru licitația intermediară producția anului 2025, a modului de valorificare a acestora și a prețurilor de pornire.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

12. Proiect de hotărâre privind trecerea unor bunuri (construcții/mijloace fixe) din domeniul public în domeniul privat al Municipiului Sebeș.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

13. Proiect de hotărâre privind acordarea unui mandat special de a vota în Adunarea generală a Asociației „APA ALBA”
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

14. Proiect de hotărâre privind propunerea de atribuire teren aferent construcțiilor proprietate personală.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

15. Proiect de hotărâre privind majorarea valorii de inventar a imobilului construcție „Colegiu Lucian Blaga corp B”, ca urmare a finalizării obiectului de investiții „Reabilitare și modernizare clădiri existente (Corp A, Corp B, Corp C, Sala festivă, Sala de sport, Internat) – corp B” a Colegiului Național „Lucian Blaga” Sebeș aparținând domeniului public al Municipiului Sebeș, identificat la poziția 665 din Anexa 5 la H.G. 974/2002.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

16. Proiect de hotărâre privind completarea inventarului domeniului public și privat al Municipiului Sebeș, ca urmare a finalizării obiectivului de investiții „Reabilitare spațiu public urban și zonă pietonală pe str. Alunului, Municipiul Sebeș”
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

17. Proiect de hotărâre privind retragerea din administrarea Spitalului Municipal Sebeș a locuinței, situată administrativ în loc. Petrești, str. 1 Mai, nr. 83B, jud Alba.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

18. Proiect de hotărâre privind aprobarea Devizului General revizuit, pentru realizarea obiectivului de investiții „Transformare imobil fostă centrală termică Aleea Parc-Municipiul Sebeş în Creşă”
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

19. Proiect de hotărâre privind încetarea prevederilor H.C.L. nr. 215/2023 privind exprimarea acordului de principiu pentru transmiterea din domeniul public al Municipiului Sebeș și din administrarea Consiliului Local al Municipiului Sebeș în domeniul public al Statului în administrarea Ministerului Afacerilor Interne – prin Inspectoratul de Poliție Județean Alba, a imobilului teren intravilan, identificat prin CF nr. 94728 Sebeș, nr. cad. 94728 în suprafață de 17.275 mp. și respectiv prin C.F. nr. 94731 Sebeș, nr. cad. 94731 în suprafață de 16.235 mp și demararea procedurilor legale de sistematizare și dezvoltare.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

20. Proiect de hotărâre privind completarea domeniul public al Municipiului Sebeș ca urmare a încheierii unor contracte de donație.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

21.Informarea nr.63908/08.09.2025 a Compartimentului Patrimoniu și Coordonare Asociații de Proprietari.

22.Informarea nr.55101/29.07.2025 a dlui Boabeș Ilie.

23. Informarea nr.24222/2025 a dlui Dăncilă Radu.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Municipalitatea din Sebeș și-a înfințat propria companie de transport public

sebesinfo.ro

Publicat

în

Primăria Sebeș a achiziționat 9 autobuze electrice noi, furnizate de o firmă românească, 9 stații de încărcare lentă, 3 stații de încărcare rapidă, precum și un sistem de e-ticketing deja montat. În paralel, Municipiul a înființat propria companie de transport public, menită să asigure serviciile de transport în comun.

În prezent, se fac demersuri pentru obținerea avizelor necesare pentru ca noul serviciu să devină operațional. Primarul Dorin Nistor a declarat pentru ziarulunirea.ro că Primăria Sebeș și-a înființat oficial compania de transport public.

• Transport public modern pentru Sebeș și zonele învecinate

Pentru ca serviciul de transport public să fie disponibil locuitorilor din Sebeș, a fost realizată o asociere între Primăria Municipiului și primăriile din Daia Română, Pianu și Vințu de Jos.

„Este foarte important, deoarece Sebeșul are o dezvoltare economică semnificativă, iar numeroase persoane din localitățile învecinate vin aici la muncă, iar copiii la școală. De aceea vrem să asigurăm condiții cât mai bune pentru transport”, a precizat edilul.

În ceea ce privește calitatea transportului, primarul recunoaște că vor exista diferențe importante. Spre exemplu, se dorește ca, în orele de vârf, în zone precum Sebeș, Petrești, Răhău și Lancrăm, frecvența autobuzelor să fie de aproximativ 15–30 de minute.

După lansarea rutelor inițiale, compania de transport public Sebeș își propune să dezvolte noi trasee, inclusiv în cartierele orașului, facilitând astfel accesul locuitorilor la transportul public.

• Tarife și modalități de plată

Deoarece compania nu se va putea autofinanța, Primăria Sebeș va acorda subvenții, în special pentru copii și vârstnici, în timp ce celelalte categorii de cetățeni vor beneficia de abonamente și prețuri accesibile.

„În acest moment, ne gândim la un abonament între 150 și 200 de lei pe lună, care să acopere toate rutele. Pentru biletele ocazionale vom decide ulterior, dar dorința noastră este să încurajăm abonamentele. Estimăm costuri de acoperire de câteva milioane de lei pe an, probabil între 3 și 6 milioane, dar știm că la început va fi mai greu. În timp, lucrurile se vor regla”, a explicat Dorin Nistor.

În ceea ce privește plata biletelor, aceasta va fi posibilă prin SMS, automate de bilete și carduri electronice de călătorie. Compania de transport public Sebeș va putea monitoriza numărul călătoriilor și tipul biletelor, ajustând rutele în funcție de frecvența călătorilor.

• Aproximativ 40 de locuri de muncă noi pentru șoferi

Un număr de aproximativ 40 de locuri de muncă pentru șoferi vor fi disponibile odată cu operaționalizarea firmei de transport. Primarul subliniază că angajarea șoferilor reprezintă cea mai importantă resursă.

„Estimăm că în octombrie vom începe angajările și probele, iar din ianuarie să fim operaționali. Cel mai optimist termen este sfârșitul acestui an, iar cel mai pesimist, februarie”, a mai menționat Dorin Nistor.

Pe lângă cele 9 autobuze deja ajunse în oraș, flota de transport public urmează să fie completată cu încă 7 autobuze. Astfel, cele 16 autobuze care vor circula pe rutele companiei de transport public a Primăriei Sebeș au fost achiziționate de la o firmă românească din Baia Mare.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Au început lucrările de reabilitare a „Parcului Primăriei”. Vezi când vor fi finalizate lucrările

sebesinfo.ro

Publicat

în

Lucrările au început pe 16 septembrie 2025 și au un termen de execuție estimat la aproximativ patru luni. Printre principalele intervenții se numără refacerea sistemului de alei, revitalizarea spațiului verde, instalarea de bănci și alte elemente de mobilier urban, dar și repunerea în funcțiune a fântânii arteziene, care nu mai funcționa de mai bine de doi ani.

La finalul lucrărilor, parcul va oferi cetățenilor un spațiu modern și primitor, unde aceștia își vor putea petrece timpul liber într-un cadru plăcut. Totodată, zona va putea găzdui diverse evenimente culturale și comunitare.

„Se vor reprofila aleile, se va revitaliza spațiul verde și se va reface sistemul de irigații. Fântâna arteziană, care era veche și nu mai funcționa de doi ani, va fi de asemenea revitalizată. Se va realiza o deschidere mai mare către Primăria Sebeș, pentru ca cetățenii să aibă acces facil, iar instituția să fie pusă în prim-plan. Platoul din fața primăriei va fi mărit, astfel încât să permită desfășurarea unui număr mai mare de evenimente.

Spațiile verzi vor arăta mult mai bine și vor fi mai atractive, oferindu-le cetățenilor posibilitatea de a petrece timp de calitate în acest parc, prin revitalizarea a tot ceea ce a fost construit în urmă cu peste 20 de ani. Termenul de finalizare este estimat pentru sfârșitul lunii noiembrie sau începutul lunii decembrie, iar lucrările au început săptămâna trecută. Vor fi amplasate bănci și diverse elemente de mobilier urban.

Având în vedere că zona centrală a fost deja modernizată, iar Parcul Eminescu a trecut printr-un proces de reabilitare, acesta era singurul parc rămas nemodernizat. Ultima intervenție majoră aici a avut loc în urmă cu mult timp”, au declarat un reprezentanții SPAP Sebeș pentru ziarulunireea.ro.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Politică

Știrea ta

Societate

Sport

Economie

Din Județ

sebesinfo, stiri sebes, informatii sebes