Actualitate
Tronsonul Cunța-Săliște al Autostrăzii A1 trebuie demolat complet la Km 60. S-a găsit apă la 10 metri sub drumul fisurat
Pe tronsonul Cunța-Săliște al autostrăzii A1 Sibiu-Orăștie, închis luna trecută pentru reparații, apar probleme din ce în ce mai grave. S-a găsit apă la 10 metri sub drumul fisurat în mai multe locuri, iar remedierea necesită demolarea completă a căilor de circulaţie!
Remedierea problemelor întâmpinate în zona kilometrului 60 pe autostrada Sibiu-Orăştie necesită demolarea completă a căilor de circulaţie, afirmă inginerii Companiei de Autostrăzi într-un document oficial obţinut de România Liberă.
Deşi a pretins tot timpul că autostrada Sibiu-Orăştie are doar nişte „fisuri superficiale“ în zona kilometrului 60 de pe lotul 3, problemele proiectului sunt grave.
Lotul a fost deschis în noiembrie 2014, cu doar două zile înainte de al doilea tur al alegerilor prezidenţiale, dar a fost închis circulației 10 luni mai târziu.
Un document al companiei indică faptul că nu este vorba de fisuri de suprafaţă, ci de probleme ce necesită demolarea integrală a lucrărilor.
„Cu ajutorul unui excavator având cupa de 1,3 metri cubi s-a constatat că infiltările de apă sunt la o adâncime între 8 şi 10 metri faţă de cota roşie (linia autostrăzii într-un plan vertical – n. red.)“, arată o notă de constatare semnată de angajaţi ai Companiei Naţionale de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi din România (CNADNR), respectiv Călinescu Doru, director de calitate, Nicula Dan, inginer al Direcţiei regionale Braşov, şi Mihai Gheorghe, şeful serviciului autostrăzi al aceleaşi direcţii.
În toamna anului trecut, mai precis la zece zile după deschiderea electorală a circulaţiei, CNADNR pretindea că este vorba de fisuri superficiale.
Document exploziv: Ponta și Rus au inaugurat autostrada Sibiu-Orăștie, deși știau că nu e gata
Documentul arată şi cauza existenţei apei într-o zonă unde terenul format din argilă ar fi trebuit să fie uscat.
„Constructorul a făcut o analiză a modului de lucru atât al drenurilor longitudinale, cât şi a măştilor drenante şi a constatat faptul că drenurile nu lucrează între ele, fiind necesară verificarea şi eventuala rectificare a acestora pentru funcţionalitate longitudinală”, se spune în document.
Dar cum se rezolvă problema? „Este necesară demolarea completă a căilor de circulaţie, atât a căii I, cât şi a căii II”, se recomandă în nota de constatare. În plus, au fost găsite fisuri ale balastului stabilizat care traversează calea I şi avansează şi pe calea II.
Crăpăturile profunde apărute la kilometrul 60 nu sunt singurele probleme de calitate sesizate pe lotul 3 al autostrăzii. Dacă şefii CNADNR au pretins tot timpul că ar fi vorba doar de 2-3 zone cu probleme, fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, susţine că ar exista nu mai puţin de 6 – 7 zone în care sunt întâlnite grave probleme de calitate.
Autostrada A1, Orăștie – Sibiu, a fost închisă pe data de 7 septembrie între Nod rutier Sălişte (km 270+020) – Nod rutier Cunţa (km 292+455) la doar 10 luni de la inaugurare pentru remedierea lucrărilor. (Z.U.)
Surse: România Liberă

Actualitate
Bărbatul depistat în timp ce conducea cu o alcoolemie de 1,19 mg/litru, reținut de polițiștii din Sebeș
Sâmbătă, 10 mai 2025, polițiștii Secției de Poliție Rurală Sebeș au luat măsura reținerii, pentru 24 de ore, față de un bărbat de 35 de ani, din localitatea Daia Română, care este cercetat pentru săvârșirea infracțiunii de conducere sub influența alcoolului.
Bărbatul va fi prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Sebeș, pentru dispunerea măsurilor legale.
• Informații de background:
La data de 10 mai 2025, în jurul orei 00.50, polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală Sebeș au oprit, pentru control, pe strada Săsească din localitatea Petrești, un autoturism condus de un bărbat de 35 de ani, din localitatea Daia Română, județul Alba.
În urma testării bărbatului, cu aparatul etilotest, a rezultat valoarea de 1,19 mg/litru alcool pur în aerul expirat, motiv pentru care a fost condus la spital, în vederea stabilirii alcoolemiei.
Cercetările sunt continuate.
Actualitate
Autoturism distrus aproape în totalitate, după ce a doborât un stâlp de electricitate și a lovit o țeavă de gaz, pe strada Principală din Lancrăm
Un accident rutier a avut loc, noaptea trecută, în jurul orei 04.30, în Lancrăm, pe strada Principală. Un autoturism a doborât un stâlp de electricitate și a avariat o țeavă de gaz.
„Traficul rutier este blocat pe strada Principală din localitatea Lancrăm, din cauza unui eveniment rutier soldat cu pagube materiale. Din primele date, un autoturism ar fi acroșat un stâlp de curent, care a căzut pe partea carosabilă”, a transmis IPJ Alba.
„Detașamentul de pompieri Sebeș intervine pentru asigurarea măsurilor specifice la un rutier produs în loc. Lancrăm, Mun. Sebeș. Este vorba despre un autoturism care a intrat intr-un stâlp de curent și a acroșat o țeavă de gaz. Fară victime. Forte alocate: 1 x ASAS”, a transmis ISU Alba.
Actualitate
Bărbat de 35 de ani cercetat de polițiștii din Sebeș, după ce a fost depistat conducând cu o alcoolemie de 1,19 mg/litru alcool pur în aerul expirat
La data de 10 mai 2025, în jurul orei 00.50, polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală Sebeș au oprit, pentru control, pe strada Săsească din localitatea Petrești, un autoturism condus de un bărbat de 35 de ani, din localitatea Daia Română, județul Alba.
În urma testării bărbatului, cu aparatul etilotest, a rezultat valoarea de 1,19 mg/litru alcool pur în aerul expirat, motiv pentru care a fost condus la spital, în vederea stabilirii alcoolemiei.
Cercetările sunt continuate.
vlad
13.10.2015 la 15:54
Cine plateste? Ponta si Rus? Ii arestam pe batranii care vand usturoi la colt fara casa de marcat… Alo DNA se aude
sebesean
13.10.2015 la 18:30
Nu Ponta si Rus trebuie sa plateasca ci escrocii italieni declarati castigatori pentru acel lot, de guvernul BOC, si care au furat cat au putut netinand 100% cont de specificatiile proiectantului.