Administrație
De mâine, 7 februarie 2021, SEBEȘUL intră în scenariul GALBEN, după ce incidența cazurilor de COVID-19 a trecut de 1.5 cazuri la mia de locuitori
Luând în dezbatere rata de incidență a cazurilor de COVID–19 pentru perioada 22.01.2021 – 04.02.2021, respectiv 23.01.2021 – 05.02.2021 la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba;
În temeiul:
Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;
Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;
H.G. nr. 3/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 ianuarie 2021;
Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;
Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;
În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;
Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 06.02.2021,
HOTĂRĂȘTE:
Art. 2. (1) La nivelul municipiului Sebeș, precum și al comunelor Sântimbru și Stremț, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 07.02.2021, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;
b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:
– deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
– deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
– deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
– deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;
g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;
h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;
i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;
m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2300;
(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.
(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.
Art. 3. Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.
Art. 4. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, U.A.T.-urilor menționate la art. 1-2, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Administrație
Sens giratoriu la intersecția străzilor Augustin Bena și Mihail Kogălniceanu, din Sebeș
Primăria Sebeș va investi peste 2,6 milioane de lei pentru amenajarea unui sens giratoriu la intersecția dintre străzile Augustin Bena și Mihail Kogălniceanu.
Serviciul Public de Administrarea Patrimoniului Sebeș a lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) licitația pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție în vederea realizării noului sens giratoriu de la intersecția străzilor Augustin Bena și Mihail Kogălniceanu. Valoarea contractului propus este de peste 3 milioane de lei (cu TVA inclus). Sunt estimate 4 luni pentru proiectare și 3 luni pentru execuție.
Proiectul pentru autorizarea executării lucrărilor de construire se va elabora în conformitate cu prevederile Studiului de Fezabilitate – proiect nr. 20/2024 -,,Înființare sens giratoriu strada Augustin Bena intersecție cu strada Mihail Kogălniceanu, Municipiul Sebeş” întocmit de către proiectantul S.C. Modern Proiect SRL şi aprobat de Consiliul Local al Municipiului Sebeş prin H.C.L. nr.296/2024.
Proiectul tehnic pentru autorizarea executării lucrărilor de construire – P.A.C., se va întocmi în conformitate cu conținutul cadru din H.G. nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul- cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice. De asemenea se vor respecta prevederile Legii nr.50/1991 Republicată, privind autorizarea executării lucrărilor de construcții.
Intersecția cu sens giratoriu proiectată va avea raza cercului interior de 6 metri și raza cercului exterior de 15 metri. Lățimea părții carosabile pe calea inelară de 7 metri, cu supralărgirea la exterior de 1,50 metri și la interior de 2 metri. Lățimea părții carosabile la intrare în girație va fi de 4 metri, iar la ieșire de 4 metri, cu zonă de siguranță de 0,5 metri realizată cu marcaj rutier adiacent insulei de separare.
Administrație
Rețelele de apă potabilă și canalizare de pe străzile Fagului și Cireșului, din localitatea Petrești, vor fi extinse
Primăria Sebeș a lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) procedura de atribuire a contractului de lucrări necesare pentru extinderea rețelelor de apă și canalizare pe străzile Fagului și Cireșului din Petrești. Valoarea contractului propus este de aproximativ 900.000 de lei.
În prezent pe străzile Fagului și Cireșului nu există rețea de canalizare, iar pe strada Cireșului nu există nici rețea de alimentare cu apă potabilă.
Rețeaua de alimentare cu apă de pe strada Cireșului va avea o lungime totală de 450 de metri. De-a lungul rețelei de alimentare cu apă vor fi montați hidranți de incendiu subterani. Cerința de apă zilnică maximă este de 303 metri cubi.
Rețeaua de canalizare menajeră va avea o lungime totala de 590 de metri (str. Fagului – 150 de metri, str. Cireșului – 440 de metri). De-a lungul rețelei de canalizare menajeră vor fi amenajate cămine de vizitare. Debitul de apa uzata preluat zilnic este de maxim 273 de metri cubi.
Apele uzate fecaloid-menajere vor fi colectate în sistemul de canalizare existent al municipiului Sebeș.
Administrație
Primarul Dorin Nistor s-a întâlnit cu șeful secției politice din cadrul Ambasadei Statelor Unite ale Americii la București
Joi 24 aprilie 2025, am primit la Sebeș vizita domnului Jessup Taylor, șeful secției politice din cadrul Ambasadei Statelor Unite ale Americii la București.
Întâlnirea a avut loc la sediul Primăriei Municipiului Sebeș și s-a desfășurat într-un cadru constructiv, cu accent pe întărirea relațiilor de colaborare și dezvoltarea parteneriatelor existente între comunitatea noastră și instituții sau companii din Statele Unite.
La Sebeș sunt prezente investiții americane, iar în această idee am prezentat direcțiile de dezvoltare ale municipiului, proiectele deja realizate, precum și obiectivele viitoare. Totodată, am subliniat deschiderea noastră spre schimburi de bune practici și dorința de a învăța din experiențele administrative și politice ale Statelor Unite.
Această întâlnire confirmă interesul comun pentru dialog și cooperare, în beneficiul comunității locale și al parteneriatului strategic dintre România și SUA. Politicienii americani sunt interesați și de direcțiile politice ale României, iar contactul direct cu liderii comunităților locale este important, în acest context fiind ascultată și opinia Sebeșului, un oraș dezvoltat economic, un municipiu dinamic, cu oameni harnici, a căror voce este corect să conteze.