Rămâi conectat

Administrație

„Ca reprezentant al Guvernului, am grijă ca legea să fie respectată de toate instituţiile din judeţ!”

redacția sebesinfo.ro

Publicat

în

Gheorghe FeneserInterviu cu Gheorghe FENEŞER, prefectul judeţului Alba.

– De curând s-au încheiat alegerile europarlamentare. Cum s-au desfăşurat acestea, au fost constatate incidente?
– Aşa cum aţi putut observa, aceste alegeri s-au desfăşurat în cele mai bune condiţii şi de această dată, în toate cele 439 secţii de votare amenajate în judeţ, datorită activităţilor de pregătire desfăşurate de Instituţia Prefectului, cu sprijinul autorităţilor locale şi al celorlalte autorităţi judeţene implicate în procesul electoral. Ca urmare, scrutinul din 25 mai s-a derulat fără incidente majore. Experienţa câştigată în timp, la alegerile precedente, şi-a spus cuvântul, astfel că fiecare persoană implicată în această acţiune a ştiut ce are de făcut şi totul a mers conform planificării noastre. Mai mult, datorită bunei organizări, procesul de preluare a buletinelor de vot şi a proceselor verbale s-a finalizat mai repede decât am preconizat, cu un avans de mai bine de trei ore. Vă mărturisesc că am fost între primele judeţe din ţară, care la prima oră a dimineţii de după ziua votului, am finalizat recepţionarea buletinelor de vot. Vreau ca şi pe această cale să îi felicit, de la primul până la ultimul, pe toţi cei care au asigurat, prin munca lor responsabilă, desfăşurarea în condiţii foarte bune a alegerilor europarlamentare din 25 mai.
– Ce părere aveţi în legătură cu fapul că, în judeţ, multe instituţii deconcentrate au rămas fără personalitate juridică? Spre exemplu, pentru a semna un contract de achiziţii publice trebuie să faci un drum la Braşov.
– Rolul reprezentantului Guvernului în teritoriu este acela de a aplica politica Executivului şi de a veghea mereu ca legea să fie respectată. Părerea mea, în ceea ce priveşte personalitatea juridică a instituţiilor publice deconcentrate, fie că e vorba de una sau mai multe, este aceea că nu forma de funcţionare a instituţiilor este cea mai importantă, ci eficienţa lor. Activitatea fiecărei instituţii trebuie să se măsoare după modul în care deserveşte interesele cetăţenilor, pentru că gradul lor de satisfacţie faţă de serviciile publice şi tratamentul de care se bucură în relaţia cu acestea sunt primordiale. Cât priveşte exemplul dumneavoastră, vă referiţi, desigur, la Direcţia Generală a Finanţelor Publice Alba, transformată în Agenţia Judeţeană de Administrare Fiscală, transformare ce a avut loc în contextul procesului de regionalizare a României, aşa cum a fost discutat până acum. Am convingerea că, la nivelul Guvernului, se va face o evaluare cu privire la eficienţa acestor transformări, dar este cert că trebuie să ne obişnuim să funcţionăm şi să lucrăm la nivel regional. Esenţial este, aşa cum spuneam, ca serviciile să funcţioneze cât mai eficient pentru cetăţeni, indiferent de forma în care sunt organizate.
– În opinia dumneavoastră, vor mai pierde şi alte instituţii deconcentrate din judeţ personalitatea juridică?
– Până în prezent, nu avem semnale în acest sens. Dar, încă o dată spun că este important ca serviciile publice care sunt oferite cetăţenilor să fie dintre cele mai bune şi, în ceea ce mă priveşte, vă promit că, atunci când va fi cazul şi dacă se va pune această problemă, voi susţine necesitatea evaluării calităţii acestor servicii, înainte de orice decizie, pentru că, după părerea mea, acesta trebuie să fie argumentul oricăror schimbări la nivelul instituţiilor publice.
– Care credeţi că e viziunea Guvernului în privinţa regionalizării? Va mai avea loc sau nu?
– După cum bine ştiţi, de când regionalizarea a devenit o certitudine şi, totodată, un subiect de discuţie, ne-am zbătut constant şi perseverent pentru stabilirea capitalei de regiune la Alba Iulia, oraşul de suflet al tuturor românilor. Cu siguranţă că regionalizarea va avea loc, mai devreme sau mai târziu ea trebuie făcută. Dar, înainte de regionalizare, proces amplu şi de mai lungă durată, este nevoie de revizuirea Constituţiei, prin referendum, cu aprobarea organizării acestuia de către Parlament. Personal, nu cred că acest referendum va avea loc în acest an, dar indiferent de momentul în care regionalizarea va începe, este necesar ca toate forţele politice să se coaguleze, aşa cum au făcut-o şi până acum, în cadrul discuţiilor privind regionalizarea, în vederea susţinerii intereselor judeţului Alba în viitoarea regiune, precum şi a stabilirii capitalei la Alba Iulia, pentru că aici există resurse care merită să fie puse în valoare.
– În ultima perioadă, ce controale s-au desfăşurat în judeţ, împreună cu reprezentanţi ai Instituţiei Prefectului?
– Activitatea de control a Instituţiei Prefectului – Judeţul Alba este una permanentă, riguroasă şi atentă. În ultima perioadă, printre cele mai importante acţiuni de control pe care le-am efectuat se regăseşte şi cea care a vizat verificarea modului în care au fost salubrizate cursurile de apă şi au fost realizate şi întreţinute şanţurile şi rigolele în localităţi, pentru asigurarea secţiunilor de scurgere a apelor mari. Au fost, aşadar, verificate localităţile aparţinătoare din 63 din cele 78 de unităţi administrativ-teritoriale din judeţul Alba, cursurile permanente de apă şi o mare parte a celor nepermanente, precum şi formaţiunile torenţiale din intravilanul localităţilor. În urma controalelor, au fost identificate 297 de deficienţe, respectiv nereguli, pentru care s-au dispus tot atâtea măsuri cu termene precise de remediere, intrare în legalitate, stabilite în sarcina celor responsabili. O altă acţiune de control a vizat verificarea respectării drepturilor consumatorilor la comercializarea produselor alimentare şi nealimentare. S-au desfăşurat acţiuni de verificare la 22 de societăţi comerciale şi au fost controlate 32 de persoane fizice din întreg judeţul. S-au constatat ca deficienţe lipsa elementelor de identificare, a termenului de valabilitate sau buletine metrologice cu termen expirat. În urma verificărilor, au fost aplicate 5 sancţiuni contravenţionale în sumă de 8.000 de lei şi 4 avertismente. Nu în ultimul rând, una dintre cele mai importante acţiuni de control pe care o desfăşurăm şi în prezent este cea care are ca obiectiv verificarea serviciilor şi condiţiilor din căminele de bătrâni de pe raza judeţului Alba. Echipe mixte, formate din reprezentanţi ai Instituţiei Prefectului, ai Agenţiei Pentru Prestaţii şi Inspecţie Socială Alba, ai Direcţiei de Sănătate Publică şi ai Direcţiei Sanitar Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor verifică în detaliu condiţiile de cazare şi hrană a persoanelor asistate în cadrul aşezămintelor sociale. Dorim ca prin această acţiune să responsabilizăm personalul din unităţile sociale, care are obligaţia de a acorda atenţia cuvenită beneficiarilor. Probleme există, dar partea bună este că ele, cu mai multă bunăvoinţă, seriozitate şi responsabilitate, pot fi remediate. Calitatea serviciilor sociale nu depinde numai de bani, nu sunt necesare fonduri substanţiale pentru a menţine curăţenia şi condiţiile decente de trai în aceste cămine. Cei care şi-au asumat, prin fişa postului, misiunea de a îngriji bătrânii trebuie să înţeleagă că lucrurile nu pot fi făcute de mântuială, iar dacă o astfel de slujbă nu li se potriveşte, sunt liberi să se reorienteze din punct de vedere profesional. În orice caz, nu fac nici un compromis când vine vorba de serviciile sociale la care au dreptul toţi cei care, prin lege, beneficiază de ele şi imediat ce vom finaliza această amplă acţiune, voi informa opinia publică cu privire la rezultatele controlului.

Adriana DURIGĂ


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Publicitate
Click pentru a comenta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație

Marți, 30 septembrie 2025: Ședință ordinară a Consiliului Local al Municipiului Sebeș. Vezi proiectul ordinii de zi

sebesinfo.ro

Publicat

în

Consiliul Local al Municipiului Sebeș este convocat în ședință ordinară pentru ziua de marți, 30 septembrie 2025, începând cu ora 14.00. Ședința se va desfășura cu participarea fizică a consilierilor locali, în sala de ședințe situată în Piața Primăriei, nr. 1.

1. Proiect de hotărâre privind alegerea preşedintelui de şedinţă pentru perioada 30 septembrie 2025 – 30 decembrie 2025.
Inițiatorul proiectului: Viceprimarul Municipiului Sebeș, Dorin Albu.

2. Proiect de hotărâre privind aprobarea majorării valorii de inventar ca urmare a finalizării obiectivului de investiții „Demolare sală de sport Petrești, strada Decebal, nr. 94 A – Municipiul Sebeș” și radierea din Inventarul domeniului privat a imobilului situat în Municipiul Sebeș, loc. Petrești, str. Decebal, nr. 94A.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

3. Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Inventarului domeniului public și privat al Municipiului Sebeș, ca urmare a recepționării obiectivului de investiții „Transformare imobil fostă centrală termică Aleea Parc – Municipiul Sebeș în Creșă” și darea acesteia în administrarea Școlii Gimnaziale nr. 2 – Sebeș.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

4. Proiect de hotărâre privind modificarea Art. 3 a H.C.L. nr. 222/2025 privind modificarea și completarea inventarului domeniului public și privat al Municipiului Sebeș, ca urmare a finalizării obiectivului de investiții „Reamenajare parcuri de joacă în Aleea Parc și Petrești”.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

5. Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentanţilor Consiliului Local al Municipiului Sebeş în Comisiile de Evaluare și Asigurarea Calității, ce se vor constitui la nivelul Instituțiilor din învăţământul preuniversitar de pe raza administrativ-teritorială a Municipiului Sebeş pentru anul școlar 2025-2026
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

6. Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării, prin procedură de licitație publică, a două imobile (locuințe) situate administrativ în Municipiul Sebeș, str. M. Viteazu, nr. 3, ap. 2 și ap. 4 aflate în domeniul privat al Municipiului Sebeș
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

7. Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării directe către chiriași a șapte imobile (locuințe) din domeniul privat al Municipiului Sebeș
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

8. Proiect de hotărâre privind aprobarea Devizului General actualizat, pentru realizarea obiectivului de investiții „Dotarea cu vehicule nepoluante pentru transportul public în Municipiul Sebeș” – Stații de reîncărcare vehicule electrice-proiect nr.3435/2.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

9. Proiect de hotărâre privind aprobarea actualizării dreptului de proprietate asupra imobilelor teren, înscrise în C.F. nr. 79142 Sebeș, C.F. nr. 78740 Sebeș, C.F. nr. 77681 Sebeș, respectiv C.F. nr. 77225 Sebeș, în favoarea Municipiului Sebeș, domeniul privat.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

10. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Art. 1, alin (2), punctul 1 din H.C..L nr. 235/2025 privind aprobarea Documentației de Avizare a Lucrărilor de Intervenții, pentru obiectivul de investiţii: „Reabilitarea și creşterea eficienţei energetice a clădirii sălii de sport „Florin Fleșeriu””, înscris în CF nr. 96003, proiect nr. 23/2024 și aprobarea Devizului general actualizat al obiectivului de investiții.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

11. Proiect de hotărâre privind aprobarea listei partizilor „pe picior” pentru licitația intermediară producția anului 2025, a modului de valorificare a acestora și a prețurilor de pornire.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

12. Proiect de hotărâre privind trecerea unor bunuri (construcții/mijloace fixe) din domeniul public în domeniul privat al Municipiului Sebeș.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

13. Proiect de hotărâre privind acordarea unui mandat special de a vota în Adunarea generală a Asociației „APA ALBA”
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

14. Proiect de hotărâre privind propunerea de atribuire teren aferent construcțiilor proprietate personală.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

15. Proiect de hotărâre privind majorarea valorii de inventar a imobilului construcție „Colegiu Lucian Blaga corp B”, ca urmare a finalizării obiectului de investiții „Reabilitare și modernizare clădiri existente (Corp A, Corp B, Corp C, Sala festivă, Sala de sport, Internat) – corp B” a Colegiului Național „Lucian Blaga” Sebeș aparținând domeniului public al Municipiului Sebeș, identificat la poziția 665 din Anexa 5 la H.G. 974/2002.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

16. Proiect de hotărâre privind completarea inventarului domeniului public și privat al Municipiului Sebeș, ca urmare a finalizării obiectivului de investiții „Reabilitare spațiu public urban și zonă pietonală pe str. Alunului, Municipiul Sebeș”
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

17. Proiect de hotărâre privind retragerea din administrarea Spitalului Municipal Sebeș a locuinței, situată administrativ în loc. Petrești, str. 1 Mai, nr. 83B, jud Alba.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

18. Proiect de hotărâre privind aprobarea Devizului General revizuit, pentru realizarea obiectivului de investiții „Transformare imobil fostă centrală termică Aleea Parc-Municipiul Sebeş în Creşă”
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

19. Proiect de hotărâre privind încetarea prevederilor H.C.L. nr. 215/2023 privind exprimarea acordului de principiu pentru transmiterea din domeniul public al Municipiului Sebeș și din administrarea Consiliului Local al Municipiului Sebeș în domeniul public al Statului în administrarea Ministerului Afacerilor Interne – prin Inspectoratul de Poliție Județean Alba, a imobilului teren intravilan, identificat prin CF nr. 94728 Sebeș, nr. cad. 94728 în suprafață de 17.275 mp. și respectiv prin C.F. nr. 94731 Sebeș, nr. cad. 94731 în suprafață de 16.235 mp și demararea procedurilor legale de sistematizare și dezvoltare.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

20. Proiect de hotărâre privind completarea domeniul public al Municipiului Sebeș ca urmare a încheierii unor contracte de donație.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

21.Informarea nr.63908/08.09.2025 a Compartimentului Patrimoniu și Coordonare Asociații de Proprietari.

22.Informarea nr.55101/29.07.2025 a dlui Boabeș Ilie.

23. Informarea nr.24222/2025 a dlui Dăncilă Radu.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Municipalitatea din Sebeș și-a înfințat propria companie de transport public

sebesinfo.ro

Publicat

în

Primăria Sebeș a achiziționat 9 autobuze electrice noi, furnizate de o firmă românească, 9 stații de încărcare lentă, 3 stații de încărcare rapidă, precum și un sistem de e-ticketing deja montat. În paralel, Municipiul a înființat propria companie de transport public, menită să asigure serviciile de transport în comun.

În prezent, se fac demersuri pentru obținerea avizelor necesare pentru ca noul serviciu să devină operațional. Primarul Dorin Nistor a declarat pentru ziarulunirea.ro că Primăria Sebeș și-a înființat oficial compania de transport public.

• Transport public modern pentru Sebeș și zonele învecinate

Pentru ca serviciul de transport public să fie disponibil locuitorilor din Sebeș, a fost realizată o asociere între Primăria Municipiului și primăriile din Daia Română, Pianu și Vințu de Jos.

„Este foarte important, deoarece Sebeșul are o dezvoltare economică semnificativă, iar numeroase persoane din localitățile învecinate vin aici la muncă, iar copiii la școală. De aceea vrem să asigurăm condiții cât mai bune pentru transport”, a precizat edilul.

În ceea ce privește calitatea transportului, primarul recunoaște că vor exista diferențe importante. Spre exemplu, se dorește ca, în orele de vârf, în zone precum Sebeș, Petrești, Răhău și Lancrăm, frecvența autobuzelor să fie de aproximativ 15–30 de minute.

După lansarea rutelor inițiale, compania de transport public Sebeș își propune să dezvolte noi trasee, inclusiv în cartierele orașului, facilitând astfel accesul locuitorilor la transportul public.

• Tarife și modalități de plată

Deoarece compania nu se va putea autofinanța, Primăria Sebeș va acorda subvenții, în special pentru copii și vârstnici, în timp ce celelalte categorii de cetățeni vor beneficia de abonamente și prețuri accesibile.

„În acest moment, ne gândim la un abonament între 150 și 200 de lei pe lună, care să acopere toate rutele. Pentru biletele ocazionale vom decide ulterior, dar dorința noastră este să încurajăm abonamentele. Estimăm costuri de acoperire de câteva milioane de lei pe an, probabil între 3 și 6 milioane, dar știm că la început va fi mai greu. În timp, lucrurile se vor regla”, a explicat Dorin Nistor.

În ceea ce privește plata biletelor, aceasta va fi posibilă prin SMS, automate de bilete și carduri electronice de călătorie. Compania de transport public Sebeș va putea monitoriza numărul călătoriilor și tipul biletelor, ajustând rutele în funcție de frecvența călătorilor.

• Aproximativ 40 de locuri de muncă noi pentru șoferi

Un număr de aproximativ 40 de locuri de muncă pentru șoferi vor fi disponibile odată cu operaționalizarea firmei de transport. Primarul subliniază că angajarea șoferilor reprezintă cea mai importantă resursă.

„Estimăm că în octombrie vom începe angajările și probele, iar din ianuarie să fim operaționali. Cel mai optimist termen este sfârșitul acestui an, iar cel mai pesimist, februarie”, a mai menționat Dorin Nistor.

Pe lângă cele 9 autobuze deja ajunse în oraș, flota de transport public urmează să fie completată cu încă 7 autobuze. Astfel, cele 16 autobuze care vor circula pe rutele companiei de transport public a Primăriei Sebeș au fost achiziționate de la o firmă românească din Baia Mare.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Au început lucrările de reabilitare a „Parcului Primăriei”. Vezi când vor fi finalizate lucrările

sebesinfo.ro

Publicat

în

Lucrările au început pe 16 septembrie 2025 și au un termen de execuție estimat la aproximativ patru luni. Printre principalele intervenții se numără refacerea sistemului de alei, revitalizarea spațiului verde, instalarea de bănci și alte elemente de mobilier urban, dar și repunerea în funcțiune a fântânii arteziene, care nu mai funcționa de mai bine de doi ani.

La finalul lucrărilor, parcul va oferi cetățenilor un spațiu modern și primitor, unde aceștia își vor putea petrece timpul liber într-un cadru plăcut. Totodată, zona va putea găzdui diverse evenimente culturale și comunitare.

„Se vor reprofila aleile, se va revitaliza spațiul verde și se va reface sistemul de irigații. Fântâna arteziană, care era veche și nu mai funcționa de doi ani, va fi de asemenea revitalizată. Se va realiza o deschidere mai mare către Primăria Sebeș, pentru ca cetățenii să aibă acces facil, iar instituția să fie pusă în prim-plan. Platoul din fața primăriei va fi mărit, astfel încât să permită desfășurarea unui număr mai mare de evenimente.

Spațiile verzi vor arăta mult mai bine și vor fi mai atractive, oferindu-le cetățenilor posibilitatea de a petrece timp de calitate în acest parc, prin revitalizarea a tot ceea ce a fost construit în urmă cu peste 20 de ani. Termenul de finalizare este estimat pentru sfârșitul lunii noiembrie sau începutul lunii decembrie, iar lucrările au început săptămâna trecută. Vor fi amplasate bănci și diverse elemente de mobilier urban.

Având în vedere că zona centrală a fost deja modernizată, iar Parcul Eminescu a trecut printr-un proces de reabilitare, acesta era singurul parc rămas nemodernizat. Ultima intervenție majoră aici a avut loc în urmă cu mult timp”, au declarat un reprezentanții SPAP Sebeș pentru ziarulunireea.ro.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Politică

Știrea ta

Societate

Sport

Economie

Din Județ

sebesinfo, stiri sebes, informatii sebes