Rămâi conectat

Administrație

Noi RESTRICȚII în Sebeș și alte 12 localități din județul Alba

sebesinfo.ro

Publicat

în

Luând în dezbatere rata de incidență a cazurilor de Covid–19 pentru perioada 30.10.2020 – 12.11.2020 la nivelul localităților Alba Iulia, Aiud, Sebeș, Ocna Mureș, Ciugud, Cricău, Sălciua și Sâncel și Bucerdea Grânoasă, Doștat, Ighiu, Săliștea și Unirea,  vor fi luate mai multe măsuri, pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus.

Luând în dezbatere rata de incidență a cazurilor de COVID–19 pentru perioada 30.10.2020-12.11.2020, la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba;

În temeiul:

Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;
Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;

O.U.G. nr. 192/05.11.2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 55/2020;

H.G. nr. 856/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 15 octombrie 2020, cu modificările și completările ulterioare;

H.G. nr. 935/05.11.2020 pentru modificarea și completarea anexelor nr. 2 și 3 la H.G. nr. 856/2020;

Hotărârii Comitetului Național pentru Situații de Urgență nr. 49/2020 privind propunerea prelungirii stării de alertă și a măsurilor necesar a fi aplicate pe durata acesteia, pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19;

Hotărârii Comitetului Național pentru Situații de Urgență nr. 50/2020 privind aprobarea listei țărilor/zonelor de risc epidemiologic pentru care se instituie măsura carantinei asupra persoanelor care sosesc în România din acestea și clarificarea unor aspecte referitoare la prevederile H.G. nr. 856 din 14.10.2020;

Hotărârii Comitetului Național pentru Situații de Urgență nr. 51 din 02.11.2020 privind aprobarea listei țărilor/zonelor/teritoriilor de risc epidemiologic pentru care se instituie măsura carantinei asupra persoanelor care sosesc în România din acestea și modificarea valorii ratei de incidență cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile de la care este obligatorie purtarea măștii de protecție în toate spațiile deschise.
Hotărârii Comitetului Național pentru Situații de Urgență nr. 52 din 05.11.2020 privind stabilirea unor măsuri suplimentare necesar a fi aplicate pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;
Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;
Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 12.11.2020,

HOTĂRĂȘTE:

Art. 1. (1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Alba Iulia, Aiud, Sebeș, Ocna Mureș, Ciugud, Cricău, Sălciua și Sâncel unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–COV-2 este de peste 3 cazuri la 1.000 de locuitori, începând cu data de 13.11.2020, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a)Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, a instituțiilor de spectacole și/sau concerte, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății. Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este interzisă;

b)Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente etc);
c)Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

d)Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri, în intervalul orar 5,00-23,00;

e)Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23,00-5,00, cu următoarele excepții:

-deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

-deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

-deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

-deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

f)Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă.

g)Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități.

h)Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

i)În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

j)Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

k)Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

l)Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

m)instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Art. 2.(1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Bucerdea Grânoasă, Doștat, Ighiu, Săliștea și Unirea, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 13.11.2020, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a)Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, a instituțiilor de spectacole și/sau concerte, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății.

Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;
b)Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente etc.);

c)Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

d)Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri, în intervalul orar 5,00-23,00;

e)Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23,00-5,00, cu următoarele excepții:

-deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

-deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

-deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

-deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

f) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă.

g) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități.

h) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

i) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și
mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

j) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

k) În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3)Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Art. 3.Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 4.Prezenta Hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, tuturor UAT-urilor de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție.

De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Alba Iulia, 12.11.2020


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Publicitate
Click pentru a comenta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație

Primăria Sebeș: Cei care au depus cereri pentru locuințe ANL pot să-și actualizeze dosarele până în data de 19 septembrie 2025

sebesinfo.ro

Publicat

în

Primăria Municipiul Sebeș aduce la cunoștință persoanelor care au depus cerere pentru închirierea unei locuințe A.N.L. să actualizeze documentele depuse la dosar.

Persoanele interesate că se mai pot depune cereri pentru închirierea unei locuințe A.N.L., la registratura Primăriei Municipiului Sebeș, până la data de 19 septembrie 2025, dată la care se vor analiza toate cererile depuse în acest sens.

„Menționăm faptul că dosarele care nu sunt actualizate până la data menționată anterior vor fi descalificate. Pentru mai multe detalii, vă rugăm să vă adresați Compartimentului Patrimoniu și Coordonare Asociații de Proprietari din cadrul Primăriei Municipiului Sebeș”, au transmis reprezentanții Primăriei Sebeș.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Conform simulării Guvernului Bolojan, Primăria Sebeș trebuie să concedieze minim 41 de angajați. Ce spun reprezentanții administrației publice locale

sebesinfo.ro

Publicat

în

Conform simulării Guvernului Bolojan, Primăria Sebeș trebuie să concedieze minim 41 de angajați. Ce spun reprezentanții administrației publice locale

Reducerea de posturi ocupate în administrația publică, preconizată de reformele inițiate de Guvernul Bolojan, va avea efecte majore la Primăria Municipiului Sebeș, unde ar trebui sa fie concediați între 41 și 51 de angajați.

Conform simulării Guvernului, ar pleca 41 de angajați din administrația locală în primul scenariu (reducerea cu 40% a posturilor), respectiv 51 în al doilea scenariu (reducerea cu 45% a posturilor).

„Primăria Sebeș are 117 posturi ocupate. Dacă ar fi să aplicăm reducerea de 45%, avem dreptul să mai angajăm încă 31 de persoane. Din respect pentru comunitate, am încercat să ne facem datoria cât mai bine”, au precizat reprezentanții Primăriei Sebeș.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Șefii de promoție și elevii cu rezultate remarcabile la Evaluarea Națională și Bacalaureat – 2025, premiați în cadrul Festivalului „Armonii în Sebeș”

sebesinfo.ro

Publicat

în

Miercuri, 27 august 2025, șefii de promoție și elevii care au obținut rezultate remarcabile la Evaluarea Națională și Bacalaureat – 2025, au fost premiați de către autoriotățile locale, în cadrul Festivalului „Armonii în Sebeș”.

„Miercuri, 27 august, în aula Primăriei Municipiului Sebeș, am avut plăcerea de a găzdui festivitatea de premiere a șefilor de promoție și a elevilor care au obținut rezultate remarcabile la examenele de evaluare națională și la bacalaureat. A fost un moment plin de zâmbete, parte din programul festivalului „Armonii în Sebeș”. Felicitări, tuturor!”, a transmis Dorin Nistor, primarul Municipiului Sebeș.

Distincțiile acordate au revenit urmărorilor absolvenți:

• EXAMENUL DE EVALUARE NAȚIONALĂ (PESTE NOTA 9,80)

Colegiul Național „Lucian Blaga”
Carla Elena Drăgoi- media 9,95 cea mai mare din județ
Nicoleta-Georgiana Bogdan- media 9,92
Sergiu Nicolae Ștefănescu- media 9,80

• EXAMENUL DE BACALAUREAT (PESTE NOTA 9,80)

Colegiul Național „Lucian Blaga”
Zara Elenia Negură Damian -media 10
Alexandra-Maria Groza- media 9,93
Ioana Olaru – media 9,83
Nicoleta Ștefan- media9,83
Maria-Isabelle Cibu- media 9,81
Ștefan-Iulian Grosu- media9,81
Ioana-Veronica Hăprian- media 9,81
Răzvan Ordean- media 9,81
Luiza-Doris Suciu- media 9,81

• ȘEFI DE PROMOȚIE CLS. A VIII-A

Școala Gimnazială nr. 2 Sebeș
Andrei Cosma- media 9,92

Școala ”M. Kogălniceanu” Sebeș
Georgiana Gros- media 9,91
Ana-Maria Chitic- media9,91

Școala Gimnazială Petrești
Antonia Țîrlea- media 9,97

Liceul cu Program Sportiv Sebeș
Raul Cosmin Chira- media 9,91

Liceul Tehnologic Sebeș
Antonia Aldea- media 9,93

Liceul German Sebeș
Vlad Căldare- media 10

Colegiul Național ”Lucian Blaga” Sebeș
Carla Elena Drăgoi – media 10
Nicoleta-Georgiana Bogdan– media 10
Sergiu Nicolae Ștefănescu – media 10
Raul-Petru Oprița – media 10
Cristian Ștef – media 10
Sonia-Maria Munthiu – media 10

• ȘEFI DE PROMOȚIE CLS. A XII-A

Liceul cu Program Sportiv Sebeș
Patricia Zoltan-Savcenco – media 9,78

Liceul Tehnologic Sebeș
Maria Natalia Plitea – media 9,28

Liceul German Sebeș
Andreea Amalia Tudor – media 9,40

Colegiul Național ”Lucian Blaga” Sebeș
Zara Elenia Negură Damian -Profil Real – media 9,97
Alecsandra Dăncilă – Profil Uman – media 9,97


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Politică

Știrea ta

Societate

Sport

Economie

Din Județ

sebesinfo, stiri sebes, informatii sebes