Sebeșeni
Iulian Ghișoiu, sebeșanul care a făcut dintr-o pasiune un business de succes: Conduce o puternică agenție care poziționează site-urile pe primele locuri în Google
Iulian Ghișoiu, sebeșanul care a făcut dintr-o pasiune un business de succes: Conduce o puternică agenție care poziționează site-urile pe primele locuri în Google
Sebeșanul Iulian Ghișoiu, fondator și general manager al TargetWeb Sebeș, conduce una dintre cele mai puternice agenții de Search Engine Optimization (SEO), responsabilă de propulsarea pe primele locuri în lista de rezultate oferite de un motor de căutare, la cuvintele cheie. Practic, tânărul antreprenor stă în spatele unor business-uri online cu afaceri de milioane de euro și le ajută să se dezvolte permanent. ”A investi în crearea unui site, iar apoi a nu-l promova în motoarele de căutare e ca și cum îți cumperi o mașină scumpă și o ții în garaj. Nu o vede nimeni”, explică Iulian.
Iulian Ghișoiu a cochetat cu ceea ce se numește SEO, indexarea site-urilor în Google și alte motoare de căutare acum 13 ani, cand serviciile de acest gen erau încă necunoscute în Romania. La început a fost o pasiune, iar Iulian era interesat de aceste aspecte fără să știe ce denumire poartă serviciul sau că va ajunge să facă un business de succes. După ce s-a specializat continuu, a deschis agenția TargetWeb, care s-a dezvoltat anual atât pe orizontală cât și pe verticală, crescând constant numărul de clienți, cifra de afaceri, profitul, angajații și serviciile oferite.
”Ceea ce facem noi este sa ajutam antreprenorii care dețin site-uri să ajungă cu site-urile lor în primele poziții din motoarele de căutare. Atunci când se caută cuvinte relevante din domeniul lor, site-urile acestora, prin serviciul de optimizare, este adus de undeva din paginile inferioare, în primele poziții din motoarele de căutare”, a spus Iulian.
Primul serviciu oferit de agenția sa este optimizarea site-ului, respectiv realizarea tuturor elementelor tehnice astfel încât site-ul să fie pe aceeași lungime de undă cu ceea ce solicită motorul de căutare.
”Al doilea serviciu e partea de creștere a autorității, adică a PageRank-ului, în competiție cu alte site-uri. Practic acest serviciu se realizează prin diferite campanii de obținere a link-urilor spre site. Începem să rostogolim un bulgăre și să îl facem tot mai mare. O facem prin trimiterea de comunicate de presă, prin atragerea bloggerilor care vor scrie despre serviciile sau produsele clienților noștri și prin alte metode pe care noi le folosim. O altă metodă pe care am adăugat-o e creșterea voturilor sociale pe care clienții le primesc din rețelele sociale, între care Facebook, Twitter, Linkedin, Google Plus și așa mai departe. Ne ocupăm de toate elementele pe care Google le apreciază privind poziționarea motorul de căutare. Prin mai multe acțiuni, ajutăm clienții să obțină trafic și conversii, respectiv să vândă mai bine”, a spus Iulian.
Antreprenorul a explicat că este necesar ca site-urile și bloggerii să scrie despre serviciile oferite de clienții lor, deoarece Google apreciază asta în ceea ce privește poziționarea: ”E ca în viața reală. Când din ce în ce mai mulți oameni vorbesc despre anumite branduri, acestea cresc ca autoritate în percepția consumatorilor”.
În prezent, agenția are peste 120 de clienți, iar o parte dintre ei au rămas încă de la deschiderea ei.
”După ce un site ajunge în primele rezultate, ne asiguram că acesta își menține poziția de top, iar aceasta a făcut ca mulți dintre clienți să rămână în portofoliul nostru încă de la deschiderea agenției. Este un lucru foarte important din punctul nostru de vedere pentru că arată că facem lucrurile în direcția buna”, a mai spus Iulian.
Majoritatea clienților, magazine sau afaceri online, își desfășoară activitatea în comerțul electronic și vând servicii sau produse.
Între clienții lor se numără Autolux, cel mai mare furnizor auto online din România, IDmag, cel mai mare furnizor de produse de mobilitate din România, Ciserom, cel mai mare producător de șosete din Romania, Bekid.ro, unul dintre cele mai mari magazine online pentru copii, Targul auto Vitan, cel mai mare târg auto din Europa Centrala si de Est, Xcurier, firma de curierat în top trei firme de curierat cu capital autohton, dar și alte zeci de afaceri în curs de dezvoltare.
Agenția se află pe primele locuri între afacerile de profil din țară, în ceea ce privește numărul de clienți și pe locul 3 în ceea ce priește cifra de afaceri. La sfârșitul acestui an, agenția mizează pe afaceri de circa 1, 4 milioane de lei și un profit de 130.000 de lei.
”Degeaba ai un site dacă nu-l cunoaște nimeni, el trebuie promovat și cea mai eficientă modalitate e aceasta în motoarele de căutare. Spun cea mai eficientă deoarece rata de conversie, de creștere a numărului de comenzi, este net superioară față de alte canale de marketing online. Am ajutat foarte mulți antreprenori să-și promoveze site-urile de la stadiul de no name, la unele dintre cele mai cunoscute branduri din domeniul lor”, explică tânărul.
Agenția de SEO și inbound marketing pe care o conduce garantează clienților prima pagină din Google, iar dacă contractul este pe termen lung, primele poziții din prima pagină.
”Am identificat mai multe greșeli când se abordează acest timp de promovare:
Antreprenorii nu-și fac calculele pe termen lung. Pentru a avea rezultate bune este nevoie de o investiție pe minim 12 luni. Foarte puțini deținători de site-uri știu că Google are nevoie de 3-5 luni pentru a vedea anumite schimbări. Prima greșeală e aceea de a nu investi pe un termen mai lung
A 2-a greșeală pe care am identificat-o este că nu își stabilesc bine obiectivele. Mulți dintre ei se bazează pe unele căutări de cuvinte nerelevante și noi aici putem sa îi ajutăm în identificarea cuvintelor cheie care să aducă trafic relevant si targetat. Interesul este să identificam cei mai buni clienți interesați de serviciile sau produsele oferite de către site.
A 3-a greșeală este ca nu testează și alte canale de marketing online. Practic este nevoie ca reclama să ajungă la consumator prin cât mai multe canale și aici discut și despre cele offline.
Și 4. Nu își cunosc concurenții. Pentru a demara în SEO este nevoie să identificăm strategiile pe care le folosesc concurenții, pentru a aduce un plus de valoare și pentru a crea elemente diferențiatoare. Spun aceasta pentru că dorim să oferim cea mai buna experiență utilizatorilor, în comparație cu toate site-urile concurente”, a mai spus Iulian Ghișoiu.
Agenția are nevoie de datele de la panoul de hosting și administrare al site-ului, deoarece agenția trebuie să facă toți pașii care contează pentru motorul de căutare, explică Iulian. Tânărul antreprenor susține că foarte importantă este creșterea vitezei de încărcare a site-ului.
”Pe lângă faptul că facem optimizare pentru motoarele de căutare, ne bazăm pe optimizarea pentru utilizatori. Observăm că atunci când site-urile sunt potrivite pentru utilizatori sunt potrivite și pentru Google. Știm că Google pune mult accent pe percepția utilizatorilor față de site-uri. Site-ul trebuie să ofere o uzabilitate foarte bună utilizatorului, încredere, design potrivit, să aibă conținut relevant și așa mai departe. Un site trebuie să aibă o variantă pentru telefoane mobile și elementele necesare care ajută utilizatorul să găsească ușor ceea ce caută”, a mai spus Iulian.
Spre exemplu, viteza de încărcare a site-ului este foarte importantă, deoarece unul din doi utilizatori se așteaptă ca o pagină să se deschidă în mai puțin de două secunde, iar peste jumătate dintre vizitatori o abandonează dacă nu se încarcă în cel mult trei secunde.
De asemenea, optimizarea este foarte importantă deoarece site-urile care sunt poziționate în primele cinci rezultate din prima pagină primesc două treimi din numărul total de accesări.
Potrivit statisticilor, la nivel mondial, din totalul traficului pe care îl primește un site de ecommerce, între 39 și 45% vine din rezultatele naturale ale Google, care este un motor generator de clienți și comenzi.
”De aceea, Google este un canal de marketing online imens, în care numărul de căutări creste foarte mult. Spre exemplu, numărul de căutări realizate pe dispozitivele mobile a depășit numărul de căutări realizare pe sistemele desktop și aproape se dublează din doi în doi ani. Enorm. Cei care doresc să profite de aceasta oportunitate sunt invitați sa o facă acum, pentru ca numărul de site-uri crește și concurența va fi din ce in ce mai mare. În comparație cu alte țări, nivelul pieței din România este încă la început. Spre exemplu, în România valoarea pieței de ecommerce este de aproximativ 2,4 mld euro în 2017, iar în țări precum Germania valoarea este de 79 mld. euro, sau in UK 157 mld euro. Potențialul este enorm și momentul de a intra în online este acum, pentru cei care se gândesc la aceasta”, a conchis Iulian.

Sebeșeni
Olimpic din Sebeș, proaspăt student, acordă meditații gatuite tuturor tinerilor care vor să promoveze examenele naționale
Gabriel Frățilescu, un tânăr de 19 ani din Sebeș, este proaspăt absolvent al Colegiului Național „Lucian Blaga”, unul dintre cele mai bune licee din Alba. A studiat Matematică-Informatică, având rezultate foarte bune, inclusiv la Bacalaureat, la care a luat 10 la Matematică și note între 9 și 10 la Limba și literatura română și Fizică.
De la toamnă va fi student al Facultății de de Automatică și Calculatoare din cadrul Universității Tehnice din Cluj-Napoca, unde a fost admis în baza rezultatelor foarte bune obținute la Olimpiadele de Matematică pe parcursul studiilor liceale. Gabriel Frățilescu a fost admis și la Facultatea de Fizică a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj Napoca după ce s-a clasat, pe când era în clasa a XI-a, pe locul al doilea la un concurs de specialitate organizat de UBB.
Va merge, totuși, pe drumul care-i este cel mai aproape de suflet, specializarea în automatică, domeniu care, după cum ne mărturisește, îmbină tot ce-i place lui mai mult. Visul său cel mare este să ajungă să lucreze în cercetare.
• Dornic să descopere lumea pas cu pas
Gabriel Frățilescu spune că este dispus să dea curs oricărei oportunități în rezonanță cu așteptările sale care s-ar ivi pe parcurs. Tânărul din Sebeș se autodefinește drept o persoană gata oricând să „investească” ambiție în perefecționarea și ascensiunea în domeniile care-l pasionează. „Îmi propun să înțeleg lumea din jur și să-i ajut și pe alții să o înțeleagă”, afirmă Gabriel. Acesta nu-și ascunde dorința de a călători cât mai mult. „Oriunde aș ajunge cu siguranță sunt multe lucruri interesante de văzut. Important este să știi unde să te uiți!”, ne mărturisește el.
• Olimpic în absolut toți anii de liceu
Gabriel Frățilescu a participat la Olimpiade în toți anii de liceu. La Olimpiada de Informatică, inclusiv pe echipe, a fost dintr-a IX-a până într-a XI-a, iar de la Olimpiada de Matematică a fost nelipsit, calificându-se la faza națională chiar în 2025, anul absolvirii liceului. Și la Olimpiada de Fizică a ajuns la faza națională, în clasa a IX-a.
Demn de subliniat este că pe clasa a XI-a a obținut o medalie de argint la faza națională a Olimpiadei de Creativitate Științifică. La această Olimpiadă lucrările științifice propuse de elevi, care lucrează în echipe, sunt evaluate de două comisii. Gabriel Frățilescu și Daniela Florina Găiseanu, pe atunci în clasa a IX-a, au primit medalie de argint pentru o lucrare cu o temă care multora le-ar putea părea de domeniul science-fiction-ului, „Metode viabile de a genera energie electrică pe suprafața lunii prin transmisia de energie solară sub formă de microunde sau laser de la un satelit”.
„Prins” cu Olimpiadele și, desigur, cu activitatea zilnică de la școală, a găsit timp și resurse și pentru a se achita ca la carte de rolul de lider al clubului de robotică Star B1T0 din Sebeș. „De-a lungul liceului am făcut tot ce mi-a plăcut”, își rezumă sumar parcursul din ultimii patru ani tânărul din Sebeș. Cei care i-au fost colegi și dascăli pot depune oricând mărturie că a făcut… foarte bine „tot ce i-a plăcut”!
• Coleg cu una dintre cele două eleve din Alba cu 10 la Bac
La sesiunea din iunie 2025 a examenului de Bacalaureat în județul Alba au fost doar două medii de 10 înainte de soluționarea contestațiilor. Acestea au fost obținute de Denisa Bodea, absolventă a Colegiului Național „Horea, Cloșca și Crișan” Alba Iulia și Zara Negură, absolventă a Colegiului Național „Lucian Blaga” Sebeș.
Coleg cu Zara Negură, Gabriel Frățilescu îi face acesteia o caracterizare măgulitoare și cu siguranță pe deplin întemeiată: „o persoană de treabă, extrem de capabilă, foarte muncitoare și foarte ambițioasă”. Cei doi au trăit de altfel „umăr la umăr” și emoțiile și încercările Olimpiadei de Fizică.
• Dă meditații altor tineri
Gabriel Frățilescu celebrează în vara 2025 intrarea în studenție acordând medidații pentru a-i ajuta și pe alți tineri să treacă examenele naționale și chiar și cele de admitere la facultate. Concret, el oferă meditații online pentru elevi de liceu sau gimnaziu (clasele V-XII) „care vor să înțeleagă mai bine materia de la clasă, să ia notă mare la BAC (orice variantă) sau Evaluare Națională ori să se pregătească pentru admiterea la facultăți tehnice (ex. Automatică și Calculatoare, ASE, Mate-Info, etc.)”. Durata unei ședințe este de 90 de minute.
Cei care optează pentru aceste meditații primesc ajutor în înțelegerea cu adevărat a părții de teorie, nu doar o învățare mecanică, exerciții explicate pas cu pas, teme și pași de rezolvare, dar și suport complet, empatic și adaptat fiecărui nivel, după ritmul fiecărui elev.
Sebeșeni
Sebeșanca Elisabeta Șandru, felicitată de autoritățile locale la împlinirea venerabilei vârste de 100 de ani
Aniversare specială la Sebeș, unde doamna Elisabeta Șandru a împlinit, miercuri 9 aprilie 2025, venerabila vârstă de 100 de ani.
„Doamna Elisabeta Șandru din Sebeș a împlinit azi 100 de ani. A fost o bucurie și o onoare să o felicit, în numele întregii comunități, să descopăr o persoană energică, pozitivă, un exemplu frumos de viață pentru fiecare dintre noi. La mulți ani, cu sănătate! Să aveți parte de zile binecuvântate de Dumnezeu!”, a transmis primarul Dorin Nistor.
Sebeșeni
Dariana Mureșan, o tânără de 19 ani din Sebeș, a câștigat Concursul de „Miss Bikini Race 2025”, desfăsurat la Păltiniș
Dariana Mureșan, o tânără de 19 ani din Sebeș, a câștigat sâmbătă, 8 martie 2025, marele premiu al celei de-a X-a ediții a concursului „Miss Bikini Race”, desfășurat în stațiunea Păltiniș.
De ziua lor, 12 fete și-au testat îndemânarea direct pe pârtie. Doar în costum de baie și clăpari, acestea au trebuit să facă față celor 6 probe, printre care cea de coborâre pe schiuri, darts cu baloane și inteligență. Iar cele 10 grade din termometre nici nu s-au simțit.
Dariana Mureșan, câștigătoarea concursului: „Sunt foarte entuziasmată și mă bucur de această reușită.”
Dan Gherman, organizator: „Peste 1000 de euro, atât cash, cât și vouchere sau chiar un sejur la una din zonele Sibiului, unde se poate relaxa un weekend întreg.”
Evenimentul dedicat doamnelor și domnișoarelor, care vor să experimenteze astfel de emoții pe pârtie, a ajuns la cea de-a 10-a ediție.
• Studentă la inginerie
Dariana Mureșan este studentă în anul I la Facultatea de Inginerie din cadrul Universității „Lucian Blaga” din Sibiu. Anterior a absolvit cursurile Liceului cu Program Sportiv „Florin Fleșeriu” din Sebeș.
Are și alte pasiuni în afara practicării sporturilor de iarnă. A jucat și fotbal, când era în școala gimnazială. Acum este preocupată să-și perfecționeze abilitățile de programator 3D, pe care și le exercită deja în cadrul firmei familiei.