Rămâi conectat

Sebeșeni

Iulian Ghișoiu, sebeșanul care a făcut dintr-o pasiune un business de succes: Conduce o puternică agenție care poziționează site-urile pe primele locuri în Google

sebesinfo.ro

Publicat

în

Iulian Ghișoiu, sebeșanul care a făcut dintr-o pasiune un business de succes: Conduce o puternică agenție care poziționează site-urile pe primele locuri în Google

Sebeșanul Iulian Ghișoiu, fondator și general manager al TargetWeb Sebeș, conduce una dintre cele mai puternice agenții de Search Engine Optimization (SEO), responsabilă de propulsarea pe primele locuri în lista de rezultate oferite de un motor de căutare, la cuvintele cheie. Practic, tânărul antreprenor stă în spatele unor business-uri online cu afaceri de milioane de euro și le ajută să se dezvolte permanent. ”A investi în crearea unui site, iar apoi a nu-l promova în motoarele de căutare e ca și cum îți cumperi o mașină scumpă și o ții în garaj. Nu o vede nimeni”, explică Iulian.

Iulian Ghișoiu a cochetat cu ceea ce se numește SEO, indexarea site-urilor în Google și alte motoare de căutare acum 13 ani, cand serviciile de acest gen erau încă necunoscute în Romania. La început a fost o pasiune, iar Iulian era interesat de aceste aspecte fără să știe ce denumire poartă serviciul sau că va ajunge să facă un business de succes. După ce s-a specializat continuu, a deschis agenția TargetWeb, care s-a dezvoltat anual atât pe orizontală cât și pe verticală, crescând constant numărul de clienți, cifra de afaceri, profitul, angajații și serviciile oferite.

”Ceea ce facem noi este sa ajutam antreprenorii care dețin site-uri să ajungă cu site-urile lor în primele poziții din motoarele de căutare. Atunci când se caută cuvinte relevante din domeniul lor, site-urile acestora, prin serviciul de optimizare, este adus de undeva din paginile inferioare, în primele poziții din motoarele de căutare”, a spus Iulian.

Primul serviciu oferit de agenția sa este optimizarea site-ului, respectiv realizarea tuturor elementelor tehnice astfel încât site-ul să fie pe aceeași lungime de undă cu ceea ce solicită motorul de căutare.

”Al doilea serviciu e partea de creștere a autorității, adică a PageRank-ului, în competiție cu alte site-uri. Practic acest serviciu se realizează prin diferite campanii de obținere a link-urilor spre site. Începem să rostogolim un bulgăre și să îl facem tot mai mare. O facem prin trimiterea de comunicate de presă, prin atragerea bloggerilor care vor scrie despre serviciile sau produsele clienților noștri și prin alte metode pe care noi le folosim. O altă metodă pe care am adăugat-o e creșterea voturilor sociale pe care clienții le primesc din rețelele sociale, între care Facebook, Twitter, Linkedin, Google Plus și așa mai departe. Ne ocupăm de toate elementele pe care Google le apreciază privind poziționarea motorul de căutare. Prin mai multe acțiuni, ajutăm clienții să obțină trafic și conversii, respectiv să vândă mai bine”, a spus Iulian.

Antreprenorul a explicat că este necesar ca site-urile și bloggerii să scrie despre serviciile oferite de clienții lor, deoarece Google apreciază asta în ceea ce privește poziționarea: ”E ca în viața reală. Când din ce în ce mai mulți oameni vorbesc despre anumite branduri, acestea cresc ca autoritate în percepția consumatorilor”.

În prezent, agenția are peste 120 de clienți, iar o parte dintre ei au rămas încă de la deschiderea ei.

”După ce un site ajunge în primele rezultate, ne asiguram că acesta își menține poziția de top, iar aceasta a făcut ca mulți dintre clienți să rămână în portofoliul nostru încă de la deschiderea agenției. Este un lucru foarte important din punctul nostru de vedere pentru că arată că facem lucrurile în direcția buna”, a mai spus Iulian.

Majoritatea clienților, magazine sau afaceri online, își desfășoară activitatea în comerțul electronic și vând servicii sau produse.

Între clienții lor se numără Autolux, cel mai mare furnizor auto online din România, IDmag, cel mai mare furnizor de produse de mobilitate din România, Ciserom, cel mai mare producător de șosete din Romania, Bekid.ro, unul dintre cele mai mari magazine online pentru copii, Targul auto Vitan, cel mai mare târg auto din Europa Centrala si de Est, Xcurier, firma de curierat în top trei firme de curierat cu capital autohton, dar și alte zeci de afaceri în curs de dezvoltare.

Agenția se află pe primele locuri între afacerile de profil din țară, în ceea ce privește numărul de clienți și pe locul 3 în ceea ce priește cifra de afaceri. La sfârșitul acestui an, agenția mizează pe afaceri de circa 1, 4 milioane de lei și un profit de 130.000 de lei.

”Degeaba ai un site dacă nu-l cunoaște nimeni, el trebuie promovat și cea mai eficientă modalitate e aceasta în motoarele de căutare. Spun cea mai eficientă deoarece rata de conversie, de creștere a numărului de comenzi, este net superioară față de alte canale de marketing online. Am ajutat foarte mulți antreprenori să-și promoveze site-urile de la stadiul de no name, la unele dintre cele mai cunoscute branduri din domeniul lor”, explică tânărul.

Agenția de SEO și inbound marketing pe care o conduce garantează clienților prima pagină din Google, iar dacă contractul este pe termen lung, primele poziții din prima pagină.

”Am identificat mai multe greșeli când se abordează acest timp de promovare:

Antreprenorii nu-și fac calculele pe termen lung. Pentru a avea rezultate bune este nevoie de o investiție pe minim 12 luni. Foarte puțini deținători de site-uri știu că Google are nevoie de 3-5 luni pentru a vedea anumite schimbări. Prima greșeală e aceea de a nu investi pe un termen mai lung

A 2-a greșeală pe care am identificat-o este că nu își stabilesc bine obiectivele. Mulți dintre ei se bazează pe unele căutări de cuvinte nerelevante și noi aici putem sa îi ajutăm în identificarea cuvintelor cheie care să aducă trafic relevant si targetat. Interesul este să identificam cei mai buni clienți interesați de serviciile sau produsele oferite de către site.

A 3-a greșeală este ca nu testează și alte canale de marketing online. Practic este nevoie ca reclama să ajungă la consumator prin cât mai multe canale și aici discut și despre cele offline.

Și 4. Nu își cunosc concurenții. Pentru a demara în SEO este nevoie să identificăm strategiile pe care le folosesc concurenții, pentru a aduce un plus de valoare și pentru a crea elemente diferențiatoare. Spun aceasta pentru că dorim să oferim cea mai buna experiență utilizatorilor, în comparație cu toate site-urile concurente”, a mai spus Iulian Ghișoiu.

Agenția are nevoie de datele de la panoul de hosting și administrare al site-ului, deoarece agenția trebuie să facă toți pașii care contează pentru motorul de căutare, explică Iulian. Tânărul antreprenor susține că foarte importantă este creșterea vitezei de încărcare a site-ului.

”Pe lângă faptul că facem optimizare pentru motoarele de căutare, ne bazăm pe optimizarea pentru utilizatori. Observăm că atunci când site-urile sunt potrivite pentru utilizatori sunt potrivite și pentru Google. Știm că Google pune mult accent pe percepția utilizatorilor față de site-uri. Site-ul trebuie să ofere o uzabilitate foarte bună utilizatorului, încredere, design potrivit, să aibă conținut relevant și așa mai departe. Un site trebuie să aibă o variantă pentru telefoane mobile și elementele necesare care ajută utilizatorul să găsească ușor ceea ce caută”, a mai spus Iulian.

Spre exemplu, viteza de încărcare a site-ului este foarte importantă, deoarece unul din doi utilizatori se așteaptă ca o pagină să se deschidă în mai puțin de două secunde, iar peste jumătate dintre vizitatori o abandonează dacă nu se încarcă în cel mult trei secunde.

De asemenea, optimizarea este foarte importantă deoarece site-urile care sunt poziționate în primele cinci rezultate din prima pagină primesc două treimi din numărul total de accesări.

Potrivit statisticilor, la nivel mondial, din totalul traficului pe care îl primește un site de ecommerce, între 39 și 45% vine din rezultatele naturale ale Google, care este un motor generator de clienți și comenzi.

”De aceea, Google este un canal de marketing online imens, în care numărul de căutări creste foarte mult. Spre exemplu, numărul de căutări realizate pe dispozitivele mobile a depășit numărul de căutări realizare pe sistemele desktop și aproape se dublează din doi în doi ani. Enorm. Cei care doresc să profite de aceasta oportunitate sunt invitați sa o facă acum, pentru ca numărul de site-uri crește și concurența va fi din ce in ce mai mare. În comparație cu alte țări, nivelul pieței din România este încă la început. Spre exemplu, în România valoarea pieței de ecommerce este de aproximativ 2,4 mld euro în 2017, iar în țări precum Germania valoarea este de 79 mld. euro, sau in UK 157 mld euro. Potențialul este enorm și momentul de a intra în online este acum, pentru cei care se gândesc la aceasta”, a conchis Iulian.

Sebeșeni

Drumul lui Ioan Oprean, patron al grupului OPREAN, din tina Dealului spre marile artere europene

sebesinfo.ro

Publicat

în

Drumul lui Ioan Oprean, patron al grupului OPREAN, din tina Dealului spre marile artere europene

Recent s-a dat publicității topul oamenilor de afaceri la nivelul județului Alba și printre primii 10 menționați este și Ioan Oprean din Sebeș, patronul mai multor societăți cu profil auto din Sebeș și Vâlcea, cu o cifră de afaceri anuală de peste 50 de milioane de euro. Această clasare între cei mai puternici oameni de afaceri la nivel local, județean și chiar național a dat naștere unui respect și unei recunoașteri din partea comunităților locale și naționale. Astăzi patronul Ioan Oprean este recunoscut și pe plan european prin realizările deosebite.

Rezultatele obținute trezesc admirația și respectul multor concitadini și conjudețeni. Din păcate, nu lipsesc nici cei care îl pizmuiesc și îl bârfesc. Nici unii, nici alții nu știu că până a deveni o afacere puternică în urmă sunt zeci de ani de muncă, de greutăți, de curaj, de inspirație, perioadă în care s-a parcurs un drum lung din tina (noroiul) satului Deal până la succesul de astăzi.

De aceea, ca cetățeni ai orașului Sebeș și cronicari ai istoriei locale, ne-am gândit să facem cunoscut opiniei publice câteva din momentele importante trăite de patronul Ioan Oprean, mai ales că peste câteva zile – la 9 martie a.c., va împlini 58 de ani -, o vârstă frumoasă pentru un bilanț. Sintetizând acest drum, putem așeza la baza lui câteva instituții și adevăruri fundamentale care l-au ajutat de-a lungul vieții: comunitatea sătească din Deal, o comunitate românească în care cele două instituții, Biserica și Școala Românească, de 200 de ani mergând mână în mână, au sădit în sufletul oamenilor, pe lângă credință, respectul față de muncă, curajul în afaceri, speranța în viitor; al doilea factor a fost familia, în frunte cu Ioan Oprean, zis moș Aron, un țăran din satul Deal, dar în același timp un priceput meșter, apreciat în toate satele din jur până departe, în Poiana, Jina, Cut și Daia-Română pentru capacitatea de a ridica case, hăizașuri, șuri. Moș Aron era și un înțelept al satului, cântăreț al stranei și mai ales un bun bunic, care l-a purtat de mic cu el ca să-l învețe să lucreze, să câștige bani și să-i prețuiască. Tot în familie a învățat tainele comerțului, făcând ucenicie la Bolda din sat, unde servea unchiul său, Mitică (Bogdan Dumitru), un comerciant care, în ciuda restricțiilor comerțului socialist, știa să aprovizioneze câteva sate. De la 6-7 ani a început să vândă la Boldă (învățând regulile comerțului, cele oficiale cât și cele neoficiale).

Pentru cumințenia, hărnicia, priceperea, ascultarea de care dădea dovadă, mama sa îl răsfăța „oferindu-i toate jucăriile dorite, începând cu trotinetă, bicicletă, cu care se chinuia pe drumurile și cărările satului”. După absolvirea primelor opt clase la școala din sat, s-a înscris la Liceul nr. 1 din Alba Iulia, nu pentru a învăța o meserie, fiindcă nu îl interesa mecanica și electrotehnica, ci pentru a studia serios științele exacte de care știa că va avea nevoie în viitor.

Gândurile lui zburau spre lumea afacerilor și să-și îndeplinească un vis pe care-l trăia de când era mic: „să aibă un tir mare ca cele care treceau pe șoseaua națională Sebeș-Sibiu”. Acest vis s-a născut în zilele de vară, când mergea la munca câmpului, lângă șosea, și admira TIR-urile turcești „mari, puternice, care treceau cu viteză”. La sfârșitul liceului se aventurează în lumea îngustă a afacerilor din anii ’80 ai epocii ceaușiste. Strângea banii pentru Poșta din Sebeș și apoi a preluat gestiunea unui mic dar cunoscut camping de la Câlnic. Se zbate mereu, își face relații, face în așa fel încât campingul să fie bine aprovizionat pentru câlniceni, deloreni, pentru trecătorii de pe șosea și vara pentru sașii plecați în Germania, care, întorcându-se acasă, preferau o bere străină, un pepsi, țigări străine.

Face pasul următor luând în administrare trei magazine din Petrești și un mic restaurant în Sebeș. Strânge și agonisește fiecare ban pentru mai târziu. La vârsta de 25 de ani, „după ce am terminat armata, lansat în mici afaceri, m-am căsătorit cu Măriuța, fată de la noi din sat, a lu Dumitru Pavelu Culii, cu care, pe lângă faptul că era frumoasă, am crezut că putem face o familie vrednică în care să mă simt împlinit și fericit, să avem copii sănătoși, frumoși și deștepți”. Despre acest moment important Maria-Iuliana Oprean, alias Măriuța, declară  „eram o fată tânără de doar 18 ani și îmi era tare drag de el. Ne-am luat din dragoste și cu gânduri mari în care să fim o familie unită, în care eu să-i fiu soție credincioasă, cinstită și să-l urmez mereu și la bine, și la greu”.

Ambii recunosc că în mediul familial primul a adus „dragoste, liniște seriozitate, responsabilitate, speranță”, iar al doilea partener „i-am adus iubirea și dragostea de tinerețe care s-a prelungit până astăzi și sper că vom trăi așa până la bătrânețe… Nu confundăm familia cu munca de la firmă, încercăm fiecare să facem față pe măsura responsabilităților și puterilor”. Pentru Ioan Oprean „familia mea este totul pentru mine, aici găsesc liniștea în zilele grele, echilibru și refugiu în fața responsabilităților și greutăților”.

Pe măsură ce capitalismul de cumetrie din România deschidea porțile afacerilor, Ioan Oprean încearcă să-și lărgească afacerile și cu banii strânși își cumpără un autocamion, apoi trei, care bineînțeles că nu erau noi. Începe să facă comerț în Germania cu de toate (prietenii din copilărie și de la camping îl vor primi și îl vor ajuta). Fire curajoasă, asumându-și mari riscuri, pe lângă capitalul strâns, face împrumuturi, cumpără camioane în leasing și firma prosperă an de an. Cea mai frumoasă afacere însă din toți acești ani este familia, care este binecuvântată cu trei copii: Anamaria, Andreea și Andrei, care pășesc pe urmele părinților, fiind cuminți, ascultând de părinți și de școală, urmează fiecare facultăți de profil economic, încadrându-se din timp în afaceri alături de tatăl lor: Anamaria este administrator la GV&Oprean Logistics, Andreea este director general la Oprean SRL şi fiul Andrei devine „șeful ăl mic”, coordonând cele două firme din domeniul auto. Societate puternică ea singură sau în parteneriat, se dezvoltă foarte mult, ajungând pe locul doi în țară în rândul societăților auto-service.

Dezvoltă și societăți paralele în Sebeș și în Vâlcea, fiind cel mai puternic partener al concernului Mercedez-Benz, prin centrele autorizate de vânzări şi service Mercedes-Benz Casa Auto Sebeș şi Casa Auto Vâlcea, iar în domeniul transporturilor şi logisticii prin Oprean SRL şi GV&Oprean Logistics. Afacerea de suflet rămâne cu siguranță prima companie, Oprean SRL, care putem spune că a atins culmile succesului pe plan național şi internațional, fiind un lider pe piață în transport de haine pe umerașe şi frigorific. Astăzi autocamioanele patronului Ioan Oprean circulă din nordul Europei, din Norvegia și Suedia, până în nordul Africii, în Tunisia și Maroc, este o afacere respectată, căutată spre a încheia parteneriate în țară și străinătate. Ultima mare realizare este noul și modernul sediu așezat la intrarea în Sebeș, pe șoseaua europeană care pornește spre Deva, Arad, Timișoara, Ungaria.

În ciuda pandemiei și crizelor economice care tulbură România și Europa, afacerile familiei Oprean merg mai departe. Ajuns un patron modern, Ioan Oprean și-a extins afacerile atât pe orizontală, cât și pe verticală, dezvoltând activități în domeniul transporturilor cât și în activități de service, mentenanță și în comerțul cu mașini Mercedez-Benz. Înconjurat de cei trei copii implicați în treburile de conducere, având spatele asigurat de soția sa, patronul Ioan Oprean privește în urmă la drumul parcurs de când umbla cu trotineta și bicicleta în tina Dealului, de când își făurea primele visuri să dețină un TIR Mercedes, până astăzi, când conduce o afacere de sute de camioane: „au fost ani grei, cu multă muncă, multe riscuri, dar și frumoși pentru satisfacțiile oferite și afacerile realizate”. Trecutul său, experiența dobândită, capitalul realizat și familia sa împlinită cât și cei peste 400 de angajați îi dau dreptul să privească cu încredere spre viitor.

prof. Nicolae AFRAPT

Citește mai mult

Sebeșeni

Un tânăr antreprenor din Sebeș și-a donat premiul câștigat la o tombolă unei familii nevoiașe din Municipiu

sebesinfo.ro

Publicat

în

Iulian Ghișoiu, un tânăr antreprenor de succes din municipiul Sebeș a dat dovadă că spiritul Crăciunului este încă viu printre semenii noștri și a donat premiul de 1.500 de lei câștigat la tombola unui restaurant, unei familii nevoiașe din localitatea Petrești.

Astfel aceștia vor putea primii cinci meniuri pe zi, toată luna ianuarie.

Reprezentanții restaurantului „Badea Gheorghe” din Sebeș, unde tânărul a câștigat premiul, au făcut publică pe pagina proprie de pe o rețea de socializare, fapta de omenie a tânărului om de afaceri.

„BUCURIE PESTE BUCURIE!!! Câștigătorul tombolei „PURCELUL DE LA BADEA GHEORGHE”, domnul Ghișoiu Iulian a donat toată suma (1500 lei) unei familii nevoiașe din Petresti!!! (cinci meniul zilei/zi toată luna ianuarie)”, au scris pe facebook reprezentanții restaurantului Badea Gheorghe.

Iulian Ghișoiu, din Sebeș, fondator și general manager al TargetWeb, conduce una dintre cele mai puternice agenții de Search Engine Optimization (SEO), responsabilă de propulsarea pe primele locuri în lista de rezultate oferite de un motor de căutare, la cuvintele cheie.

Citește mai mult

Sebeșeni

Un tânăr de 23 de ani din Sebeș a recondiționat o Dacia 1300 veche, în memoria bunicului său

sebesinfo.ro

Publicat

în

Un autoturism Dacia 1300 fabricat în 1976, care a stat 13 ani sub cerul liber, neprotejată de efectele naturii, a fost transformată într-o adevărată bijuterie de un tânăr din Sebeş care a vrut să readucă la viață autoturismul bunicilor săi.

Radu Afrapt (26 de ani) locuieşte în Sebeş şi a muncit trei ani la maşina bunicilor săi, care ajunsese într-o stare deplorabilă. A reuşit să readucă farmecul vechii Dacii 1300 pe care a condus-o zeci de ani bunicul său. Tânărul susţine că a decis să repare maşina în memoria bunicului său, Afrapt Vasile, care a murit în urmă cu 15 ani. Radu s-a născut în 1994, după aproape 20 de ani de momentul ieşirii pe poarta fabricii a autoturismului.

„Maşina era în comuna Săsciori, în curtea bunicilor mei. Era într-o stare deplorabilă, practic nimeni nu mai credea că se poate face ceva cu ea. Timp de trei ani am muncit să o repar şi să o readuc exact la forma pe care a avut-o la ieşirea din fabrică. Am făcut-o în memoria bunicului meu”, spune Radu, care este pasionat de motoare. Principala sa ocupaţie este tatuajul, dar, în timpul liber, se dedică şi meseriei de mecanic auto. „Am lucrat mai mult eu, dar m-au ajutat şi prietenii atunci când am avut nevoie. În afară de culoarea din interior, restul este exact ca în 1976. Maşina a fost demontată bucată cu bucată şi refăcută apoi din nou. Până şi cusăturile din interior le-am realizat la milimetru, la fel ca cele originale”, afirmă Radu Afrapt.

Acesta spune că a ales culoarea roşie la interior, pentru a da un contrast puternic cu negrul de la exterior. Autoturismul a fost gata în urmă cu circa două săptămâni şi funcţionează cu vechiul său motor, care era în stare bună şi avea 90.300 de kilometri la bord. „Am căutat peste tot piese noi, pe la magazine, pe la prieteni. Acolo unde nu am găsit am pus şi unele folosite pe care le-am recondiţionat. Toate piesele de pe maşină sunt originale, de Dacia. Până şi antigelul este de tipul celui folosit pe aceste autoturisme, de culoare verde”, completează Radu. Maşina avea mari probleme şi la podea, care a trebuit înlocuită în unele părţi pentru ca era găurită.

 

Tânărul spune că în perioada următoare va realiza şi documentaţia pentru ca vechea Dacie 1300 să primească atestatul de ”vehicul istoric”. Imaginea Daciei restaurate este spectaculoasă şi încântă memoria celor care au avut şi au condus acest tip de autoturism românesc. Radu spune că nu a făcut un calcul cât l-a costat toată munca şi piesele: „Am investit destul de mult. Pe lângă piese au fost şi drumurile pentru a le achiziţiona. La un moment dat, nu am mai ţinut cont de chletuieli”. Pentru a reveni pe drum, vechea Dacie a avut nevoie doar de un ITP şi de asigurarea auto. Impozitul a fost plătit în fiecare an în care a stat în curtea bunicilor.

”De când am terminat reparaţiile, circul zilnic cu ea. Totul merge perfect”, mai spuse Radu Afrapt. Apariţia maşinii pe străzi, în Sebeş şi în Alba Iulia, este un eveniment. Şoferii cu vechime în branşă îşi întorc privirile spre apariţia strălucitoare care a revenit pe şosea, după 44 de ani de la momentul ieşirii pe poarta fabricii şi 13 ani de când nu a mai fost condusă. Radu mai deţine un autoturism Audi 80 Cabrio modificat cu care participă, de asemenea, la evenimente şi expoziţii de maşini.

Dacia 1300 este un autoturism de familie fabricat de compania Dacia între anii 1969 şi 1984. Acesta a apărut în urma licenţei obţinută de la compania franceză Renault, intrând în producţie în august 1969 şi având la bază modelul Renault 12. La acea vreme modelul avea un aspect modern şi economic. Iniţial, modelul dispunea de o singură caroserie berlină cu 4 uşi şi 5 locuri. Blocul motopropulsor avea capacitatea cilindrică de 1.289 cmc ce dezvolta 54 de cai putere, o viteză maximă de 144 km/h şi consumul de 7,0 litri. Modelul 1300 a fost înlocuit de modelul Dacia 1310 în 1979, însă a rămas în producţie până în 1984. În 1970 au fost lansate trei variante de echipare pentru modelul 1300: Standard, Lux, Lux Super 1301, ultimul model fiind destinat folosirii exclusive ca maşină de serviciu a Partidului Comunist Român şi a Securităţii.

Citește mai mult

Sebeșeni

Povestea doctoriței originare din Sebeș care nu a renunțat la conducerea secției de boli infecțioase a SJU din Alba Iulia, deşi a rămas fără un plămân

sebesinfo.ro

Publicat

în

Un medic originar din Sebeș nu a renunțat la conducerea secției de boli infecțioase din Spitalul Județean din Alba Iulia, deşi a rămas fără un plămân după o operație extrem de complicată.

La fel ca în ultimele două decenii, a rămas alături de colegii săi și după izbucnirea pandemiei de coronavirus. Şi abia acum câteva zile a hotărât să coordoneze secția de acasă.

Corina Maniu are 57 de ani, iar de 21 de ani lucrează la secţia de boli infecţioase a Spitalului Judeţean din Alba Iulia. Nu a renunţat, chiar dacă a trecut printr-o grea încercare care îi pune viaţa în pericol.

Corina Liana Maniu, medic şef de secţie: “Acum trei ani am fost operată pe plămân, m-am reîntors în secţia de boli infecţioase şi mi-am reluat activitatea. Nu am dat bir cu fugiţii, am ales să lucrez în continuare, nicio clipă nu m-am gândit să renunţ, în schimb m-am gândit să mă adaptez în sensul de a fi protejată.”

Spitalul Judeţean Alba este una dintre unităţile desemnate să preia cazurile de COVID-19.

sursa: stirileprotv.ro

Citește mai mult

Sebeșeni

Istoricul sebeșean Mihai Octavian Groza, colaborator al monumentalei colecții „Construind Unirea cea Mare”

sebesinfo.ro

Publicat

în

Recent, sub egida Universității „Babeș-Bolyai” Cluj-Napoca și a Editurii Școala Ardeleană Cluj-Napoca, a văzut lumina tiparului monumentala colecție „Construind Unirea cea Mare”, un proiect editorial inedit în peisajul istoriografic contemporan ce surprinde cele mai importante mărturii referitoare la drumul parcurs pentru realizarea Marii Uniri.

Structurat în opt volume, acesta rezumă, prin intermediul documentelor publicate, întreaga mișcare națională a românilor din provinciile istorice, pornind de la momentul Revoluției Pașoptiste, continuând cu Unirea Principatelor Române, Primul Război Mondial, Marea Unire, punctul terminus fiind anul 1925, anul unificării administrative a României Mari.

Coordonat de Ioan-Aurel Pop, Ioan Bolovan, Ioana-Mihaela Bonda, Ana Victoria Sima și Teodor Laurențiu Popa, acest proiect este rodul muncii depuse de un colectiv editorial format din peste 30 de tineri istorici, cercetători formați în ambianța universității clujene, printre care s-a numărat și istoricul Mihai Octavian Groza, din Sebeș.

Ca parte a echipei de specialiști care au trudit la elaborarea celor opt volume ale colecției, istoricul Mihai Octavian Groza a colaborat la editarea volumelor I (De la Revoluția Pașoptistă la formarea Partidului Național Român: 1848-1881) și II (Națiune și Regalitate: 1881-1914) și a îngrijit și prefațat, în colaborare cu Claudia Septimia Sabău, volumul III (De la Marele Război la România Întregită: 1914-1922).

Conform celor doi îngrijitori, acest al III-lea volum reprezintă „[…] o sinteză a evenimentelor istorice desfășurate între anii 1914 și 1922. Documentele surprind cele mai semnificative momente și implicarea personalităților vremii, începând cu dezbaterile privind intrarea României în Primul Război Mondial, implicarea acesteia în conflict, realizarea și recunoașterea internațională a Marii Uniri. Informațiile cuprinse în cele peste 250 de documente ale volumului, ilustrează eforturile politice și diplomatice depuse atât de românii din Regatul României, cât și de cei din provinciile aflate sub dominație străină, pentru realizarea statului național unitar”.

Mihai Octavian Groza este istoric, doctorand al Universității „Babeș-Bolyai” Cluj-Napoca, președinte al Despărțământului ASTRA „Vasile Moga” Sebeș, din anul 2018 inspector de specialitate în cadrul Centrului Cultural „Lucian Blaga” Sebeș.

Activitatea sa de cercetare științifică înglobează mai multe volume de autor, volume coordonate, reeditări sau colecții de documente, studii și articole de specialitate publicate în țară și străinătate, în limbile română, engleză, germană și italiană, dedicate, în bună măsură, istoriei Primului Război Mondial, Marii Uniri sau istoriei Sebeșului.

În paralel, Mihai Octavian Groza s-a remarcat și ca un ctitor de publicație științifică, în anul 2015 punând bazele anuarului „Astra Sabesiensis” (revistă indexată într-o serie de baze de date internaționale de prestigiu), relevanța activității științifice și editoriale fiind dată de includerea în repertoriile de specialitate (Anuarul Istoriografic al României), de recenziile și notele de lectură care au semnalat fiecare publicație, precum și de cele peste 250 de citări ale materialelor publicate.

Felicităm strădania prietenului nostru, istoricul Mihai Octavian Groza, cea a întregului colectiv editorial, precum și cea a Editurii Școala Ardeleană din Cluj-Napoca, care a asumat sarcina publicării colecției „Construind Unirea cea Mare”, dorindu-le tuturor multă putere de muncă în continuare.

Pr. Dr. Maxim (Iuliu-Marius) Morariu
Universitatea Pontificală „Angelicum” Roma,
Universitatea “Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca

Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Știri Alba

Politică

Știrea ta

Societate

Sport

Economie

Din Județ

Articole Similare

sebesinfo, stiri sebes, informatii sebes