Administrație
Direcția de Asistență Socială informează cetățenii din Municipiul Sebeș că au opțiunea de a solicita beneficii sociale în format electronic
Direcția de Asistență Socială informează cetățenii din Municipiul Sebeș că au opțiunea de a solicita beneficii sociale în format electronic, la următoarea adresa de e mail: office@spas-sebes.ro.
După preluarea e-mail-ului, personalul responsabil din cadrul DAS va contacta telefonic solicitantul pentru eventuale informații suplimentare.
• Ajutorul social/alocația pentru susținerea familiei:
Dreptul se acorda începând cu luna următoare înregistrării cererii. în baza următoarelor documente:
– cerere tip, care va cuprinde obligatoriu nr. telefon;
– acte identitate persoana singură»’ membrii familie;
• Alocația de stat pentru copii (copii 0 -1 8 ani):
Documentele se pot depune în termen de 12 tuni de la data nașterii copilului. Alocația de stat se acordă la solicitarea reprezentantului legal (unul dintre părinți), în baza următoarelor documente:
– cerere tip – se va menționa obligatoriu și nr. telefon;
– act identitate al părintelui solicitant;
– certificat naștere copil; adeverința cont bancar pentru părinte solicitant, după caz;
• Indemnizația pentru creșterea copilului/stimulent inserție/ indemnizație copil cu handicap (3-7 ani)/sprijin lunar.
Documentele se pot depune in termen de 60 de zile de la data suspendării activității. Acte necesare: cerere tip (va cuprinde obligatoriu și nr. telefon).
– actul de identitate al părintelui solicitant
– certificat de naștere copil adeverință tip angajator/xerocopie decizie eliberată de angajator privind suspendarea activității
– pentru indemnizație creștere copil;
– decizie eliberată de angajator privind începerea activității – pentru stimulent inserție.
– adeverința cont bancar pentru părinte solicitant, după caz.
În situația în care părintele se află deja în indemnizație pentru creșterea copilului și în această perioadă mai are un copi! nou-născut. pentru continuarea drepturilor, va transmite o nouă cerere însoțită de certificatul de naștere al copilului și decizia de suspendare a activității, înainte de a împlini copilul pentru care se află deja în indemnizație, vârsta de 2 ani.
Anchete reîncadrare în grad de handicap:
Pentru efectuarea anchetelor sociale necesare reîncadrării în grad de handicap, cererea și documentele necesare se vor depune ia sediul Direcției de Asistență Socială, cat mai aproape de data expirării valabilității certificatului de handicap anterior.
Pentru relații suplimentare: telefon/ fax: 0238731007/0258730611.

Administrație
Lucrările la creșa din cartierul Aleea Parc au fost recepționate. Investiția totală este de peste 5 milioane de lei
Primăria Sebeș a recepționat în cursul zilei de miercuri, 13 august 2025, lucrările la noua creșă din cartierul Aleea Parc, care va putea primi până la 36 de copii. Valoarea totală a investiției este de 5 milioane de lei, majoritatea fondurilor provenind dintr-o finanțare europeană nerambursabilă.
„Avem o cresă nouă în cartierul Aleea Parc, care a fost recepționată ieri de Primăria Sebeș. Construită pe amplasamentul fostei centrale termice care se afla în ruină, noua creșă are o suprafață desfășurată de circa 900 mp și un regim de înălțime de parter și etaj. Creșa va putea primi 36 de copii, care vor beneficia de spații generoase și dotate corespunzător: 3 dormitoare, 3 spații de joacă, un spațiu multifuncțional, 2 grupuri sanitare, 4 băi, o bucătărie, un cabinet medical, la care se adaugă mai multe zone suplimentare (regrupare copii, depozitare, predare mâncare, spălător, oficiu, secretariat, holuri, vestiare, biberonerie etc.). Au fost realizate instalațiile electrice, instalațiile termice, instalațiile sanitare, instalațiile de ventilare, rețelele exterioare de apă și canalizare, trotuarele exterioare. Valoarea totală a obiectivului de investiţii este de circa 5 milioane de lei, majoritatea fondurilor provenind dintr-o finanțare europeană”, a transmis primarul Dorin Nistor, prin intermediul paginii personale de facebook.
Administrație
Noul compartiment de microbiologie, al Spitalului Municipal Sebeș, dotat cu echipamente în valoare de peste 2,6 milioane de lei
Spitalul Municipal Sebeș a lansat, în 7 august 2025, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), procedura de achiziție prin licitație publică a unor echipamente pentru noul compartiment de microbiologie al unității medicale.
Achiziția are o valoare totală estimată de 2.650.755 de lei, fără TVA. Data limită pentru primirea ofertelor este 19 septembrie 2025.
Urmează să fie achiziționate echipamente avansate microbilogie și dotări auxiliare de laborator.
Conform reprezentanților unității medicale, înființarea unui compartiment de microbiologie în cadrul Spitalului Municipal Sebeș era necesară, având în vedere faptul că anterior la nivelul unității sanitare publice din Sebeș nu exista o asemenea structură.
Implementarea proiectului se realizează în cadrul Spitalului Municipal Sebeș, în Laboratorul de analize medicale, amplasat în clădirea proprie, pe strada Șurianu, nr. 41.
Administrație
Linie telefonică specială pentru sesizarea defecțiunilor la sistemul de iluminat public din Sebeș
Administrația publică locală din Sebeș a pus la dispoziția cetățenilor o linie telefonică specială pentru sesizări.
Este vorba despre sesizări cu privire la defecțiuni apărute în funcționarea sistemului de iluminat public de pe raza Municipiului. Linia telefonică specială este adresată cetățenilor din Sebeș și localitățile aparținătoare Lancrăm și Răhău.
„Pentru a veni în sprijinul cetățenilor și pentru a asigura remedierea cât mai rapidă a eventualelor probleme apărute la iluminatul public din Sebeș, Petrești, Lancrăm și Răhău, cetățenii au la dispoziție un număr de telefon la care pot fi semnalate defecțiunile. Astfel, orice sesizare legată de întreruperi sau disfuncționalități ale iluminatului public stradal, poate fi transmisă telefonic, la orice oră, la numărul 0358 401234”, au transmis reprezentanții Primăriei Sebeș.