Administrație
Consilierul PP-DD Radu Roncea dorește transparență totală pentru achizițiile publice
Pe ordinea de zi a ședinței de Consiliu Local din Sebeș se află un proiect de hotărâre inițiat de consilierul PP-DD Radu Roncea care, dacă va fi aprobat, va revoluționa actul de transparență decizională la nivelul instituțiilor publice.
Propunerea prevede ca ”toate instituţiile publice cărora li s-au alocat surse financiare, potrivit bugetului anului în curs, să comunice pe poşta electronică, tuturor consilierilor municipiului Sebeş precum şi conducerii municipiului Sebeş (primar, viceprimar, secretar), copia facturilor cu valoare mai mare de 500 de lei, ce vizează achiziţii de produse sau servicii, în termen de 5 zile de la înregistrarea acestora la sediul instituțiilor indicate mai sus”.
Radu Roncea consideră că se impune adoptarea respectivei hotărâri ținând cont de prevederile art.42, din Legea 393/2004, privind statutul aleşilor locali cu modificările si completările ulterioare – ”Dreptul aleşilor locali de a avea acces la orice informaţie de interes public nu poate fi îngrădit. (2) Autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, instituţiile, serviciile publice, precum şi persoanele juridice de drept privat sunt obligate să asigure informarea corectă a aleşilor locali, potrivit competenţelor ce le revin, asupra treburilor publice şi asupra problemelor de interes local“.
Chiar dacă adoptarea proiectului de hotărâre ar putea reprezenta un model și o premieră în administrație, cel mai probabil acesta nu va ”trece” în Consiliul Local deoarece, potrivit raportului de specialitate ”facturile conţin informaţii cu caracter personal referitoarea deopotrivă la persoane fizice şi/sau persoane juridice, motiv pentru care apreciem că nu pot fi puse la dispoziţia consilierilor locali prin modalitatea poştei electronice”, însă ”oricare dintre consilierii locali, poate solicita, ori de câte ori consideră de cuviinţă, orice informaţie de interes public, în baza şi potrivit termenelor şi procedurilor reglementate de Legea nr. 544/2001 privind accesul la informaţii publice, cu modificările şi completările ulterioare”, după cum precizează Ionela Maxim, șeful Biroului Contencios-Juridic și Administrație din Primăria Sebeș.

Administrație
Dorin Nistor, despre primul bazin acoperit de înot, din istoria Sebeșului: „Sperăm să fie dat în folosință până la finele anului”
În Sebeș se va deschide, probabil până la finelel acestui an, primul bazin de înot acoperit din istoria Municipiului. Acesta va avea dimensiunile de 25 x 12,5 metri și o adâncime a apei de 1,40 metri.
Imobilul este dotat și cu o sală de fitness, un spațiu de mișcare pentru elevi, vestiare și aproximativ 30 de locuri de parcare. Investiția, realizată în Parcul Arini, depășește 13 milioane de lei și a fost implementată cu sprijinul unei companii din Sibiu, care a finalizat lucrările mai repede decât termenul estimat inițial.
Primarul Dorin Nistor a declarat pentru ziarulunirea.ro că proiectul este destinat tuturor locuitorilor din Sebeș, dar și pentru cei din împrejurimi: „Acest bazin va fi, cu siguranță, pentru toți locuitorii orașului și nu numai, pentru că vorbim și despre cei din localitățile aflate dincolo de granițele municipiului. În primul rând, vrem să facem programe în colaborare cu școlile, astfel încât, prin profesorii de sport, să îi învățăm pe copii – pe cei care doresc, bineînțeles – să facă ore de sport aici, la bazin. În general, aceste activități se vor desfășura în prima parte a zilei.”
Pe lângă activitățile școlare, bazinul va găzdui cursuri și după-amiaza, susținute de profesori specializați, care îi vor învăța pe copii să înoate.
• Sala de fitness, vestiare moderne și parcare
Clădirea dispune, pe lângă bazin, de o sală de fitness, spațiu special pentru elevi, băi și 30 de locuri de parcare. Sala de fitness va fi destinată atât copiilor, cât și adulților, urmând să fie administrată în regim privat, deoarece necesită prezența constantă a unor instructori specializați.
Primarul a explicat că această decizie a fost luată pentru a evita extinderea excesivă a atribuțiilor administrației locale: „Nu am vrea să ajungem în situația în care să nu răspundem așteptărilor publicului”.
• Deschiderea, estimată până la finalul anului
Primăria estimează că bazinul va fi inaugurat până la sfârșitul anului 2025. Mai sunt de finalizat doar câteva aspecte: achiziționarea aparatelor pentru sala de fitness, completarea mobilierului și racordarea la utilități (energie electrică și gaz).
„Estimăm că până la sfârșitul anului vom fi operaționali. Mai este nevoie doar de conectarea la utilități, testarea instalațiilor și punerea în funcțiune. Vom începe cu minimul necesar de personal, urmând să suplimentăm, dacă va fi nevoie. Un termen optimist este finalul acestui an, iar unul mai pesimist, primăvara anului viitor. Eu cred că realist este sfârșitul anului”, a mai precizat primarul Dorin Nistor.
• Administrare și costuri de întreținere
Bazinul va fi gestionat printr-o asociație intercomunitară formată din Primăria Sebeș și Consiliul Județean Alba, care vor împărți costurile de funcționare și întreținere. Proiectul a fost posibil după ce Primăria Sebeș a asigurat terenul și rețelele de utilități, iar Consiliul Județean Alba a finanțat lucrările.
„Trebuie să conștientizăm că nu este o investiție care se va susține ușor, deoarece are costuri de funcționare destul de mari, mai ales cele legate de energie. Chiar dacă am construit o clădire eficientă energetic, cu facilități moderne, costurile nu vor fi mici. De aceea am ales să continuăm acest parteneriat”, a mai adăugat primarul.
Astfel, primul bazin de înot acoperit din Sebeș, destinat locuitorilor orașului și ai zonelor învecinate, ar urma să fie deschis în câteva luni.
„Cu siguranță, de anul viitor, sebeșenii vor avea primul bazin de înot acoperit din istoria orașului Sebeș”, a concluzionat Dorin Nistor.
Administrație
Primăria Sebeș: Cei care au depus cereri pentru locuințe ANL pot să-și actualizeze dosarele până în data de 19 septembrie 2025
Primăria Municipiul Sebeș aduce la cunoștință persoanelor care au depus cerere pentru închirierea unei locuințe A.N.L. să actualizeze documentele depuse la dosar.
Persoanele interesate că se mai pot depune cereri pentru închirierea unei locuințe A.N.L., la registratura Primăriei Municipiului Sebeș, până la data de 19 septembrie 2025, dată la care se vor analiza toate cererile depuse în acest sens.
„Menționăm faptul că dosarele care nu sunt actualizate până la data menționată anterior vor fi descalificate. Pentru mai multe detalii, vă rugăm să vă adresați Compartimentului Patrimoniu și Coordonare Asociații de Proprietari din cadrul Primăriei Municipiului Sebeș”, au transmis reprezentanții Primăriei Sebeș.
Administrație
Conform simulării Guvernului Bolojan, Primăria Sebeș trebuie să concedieze minim 41 de angajați. Ce spun reprezentanții administrației publice locale
Conform simulării Guvernului Bolojan, Primăria Sebeș trebuie să concedieze minim 41 de angajați. Ce spun reprezentanții administrației publice locale
Reducerea de posturi ocupate în administrația publică, preconizată de reformele inițiate de Guvernul Bolojan, va avea efecte majore la Primăria Municipiului Sebeș, unde ar trebui sa fie concediați între 41 și 51 de angajați.
Conform simulării Guvernului, ar pleca 41 de angajați din administrația locală în primul scenariu (reducerea cu 40% a posturilor), respectiv 51 în al doilea scenariu (reducerea cu 45% a posturilor).
„Primăria Sebeș are 117 posturi ocupate. Dacă ar fi să aplicăm reducerea de 45%, avem dreptul să mai angajăm încă 31 de persoane. Din respect pentru comunitate, am încercat să ne facem datoria cât mai bine”, au precizat reprezentanții Primăriei Sebeș.