Rămâi conectat

Știri din zonă

Investiție de peste 3 milioane de lei în modernizarea a 7 străzi din comuna Vințu de Jos

sebesinfo.ro

Publicat

în

Primăria comunei Vințu de Jos a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru lucrări de construcție drumuri în cadrul proiectului „Modernizare străzi din interiorul localității Vințu de Jos”. Valoarea totală estimată a contractului este de 3.079.514,09 lei, fără TVA.

Administrația este un factor principal în cadrul dezvoltării locale, deoarece determină în mare măsură activitatea economică și productivitatea, precum și sporirea bunului mers al mediului local, creând premisele, pe termen lung, pentru existența unui nivel mai ridicat de trai și de calitate a vieții.

Având în vedere tendințele demografice negative, profilul administrativ al comunei, asigurarea nevoilor populației este o condiție esențială pentru o creștere inteligentă și durabilă.

Acest deziderat nu se poate realiza însă fără o infrastructură adecvată/corespunzătoare. Infrastructura administrativă este esențială pentru construirea de legături sociale, de parteneriate public-privat și de activități în folosul locuitorilor comunei.

Mediul rural constituie un procent semnificativ din totalitatea UAT-urilor atât la nivel local cât și la nivel național. Deoarece populația din zonele rurale a migrat către orașele din imediata vecinătate, populația îmbătrânește constant, și este nevoie de o conștientizare a calităților și beneficiilor de a locui într-o astfel de zonă pitorească, și de investiții pentru a atrage populația tânără înspre o dezvoltare durabilă a comunității locale.

Prezentul proiect tratează modernizarea străzilor Lucian Blaga, Mihai Eminescu, Primăverii, Luceafărului, Traian, Ștefan cel Mare și Viitorului din interiorul localității Vințu de Jos.

În prezent pe străzile care face obiectul prezentului proiect există următoarele deficiențe:

– lipsa sistemului rutier cu îmbrăcăminte modernă. în perioadele umede fiind foarte greu accesibile.
– lipsa unui sistem rutier modern produce poluare fonică mai mare.
– lipsa semnalizării rutiere atât verticale cât și orizontale care mărește riscul de producere a accidentelor.
– lipsa rigolelor amenajate, apele pluviale nu pot fi colectate și evacuate rapid de pe carosabil, producând defecte în carosabil la fiecare ploaie abundentă astfel în perioadele umede sunt greu practicabile, și crește foarte mult riscul accidentelor și totodată afectează stabilitatea corpului străzii.

Clasa de importanță a construcțiilor stabilită conform normativului HG 766/1997 și Legii 10/1995 este III iar categoria de importanță este C-normală.

Din punct de vedere STAS 10144/3-91 străzile din localitatea Vințu de Jos se în cadrează în categoria a IV-a. iar conform OMT 1296/2017 drumurile locale se pot încadra în clasa tehnică V.

Lucrările presupun modernizarea străzilor Lucian Blaga. Mihai Eminescu, Primăverii, Luceafărului, Traian. Ștefan cel Mare și Viitorului din interiorul localității Vințu de Jos, având o lungime de 1.550 metri.

Lucrări de modernizare pe strada Lucian Blaga presupun:

Realizarea structurii rutiere cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton la carosabil (L= 50 metri, 1 = 6 m) care presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, 3 autoblocante, culoare gri, 4 cm substrat de nisip, 10 cm macadam ordinar, 15 cm piatra sparta, 20 cm fundație din balast.

Realizarea structurii rutiere pentru trotuar cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton ( 140 mp) presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, 4 cm substrat de nisip, 8 cm macadam ordinar, 20 cm fundație din balast.

– asigurarea scurgerii apelor pluviale se realizează cu ajutorul rigolelor de tip scafa din elemente prefabricate din beton vibropresat 40X30X12cm (102 ml) dispuse pe o parte si de alta a carosabilului fiind incluse în lățimea carosabilului.

– Canalizarea pluvială locală este propusă din cămine din beton cu Dn800 echipate cu capace carosabile sau capace carosabile traforate din fontă ( 2 bucăți), teavă PVC Dn250 sn8 ( 48 metri), guri de scurgere complet echipate cu grătare carosabile din fontă ( 2 buc) racordate cu teavă PVC Dnl60(8ml).

– pentru siguranța în exploatare a participanților la trafic se vor realiza marcaje longitudinale ( 0,15 km) și se vor amplasa indicatoare de circulație în concordanță cu marcajele ( 2 buc).

Lucrări de modernizare pe strada Mihai Eminescu presupun:

– Realizarea structurii rutiere cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton la carosabil (L= 122 metri, 1 = 3,50 m) care presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, autoblocante, culoare gri, 4 cm substrat de nisip. 10 cm macadam ordinar. 15 cm piatra sparta. 20 cm fundație din balast.

– Realizarea structurii rutiere pentru accesele în curți cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton ( 20 mp) presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat. 4 cm substrat de nisip, 8 cm macadam ordinar, 20 cm fundație din balast.

– Realizarea structurii rutiere la acostamente compusă din 15 cm piatră spartă (170 m)

– Asigurarea scurgerii apelor pluviale se realizează cu ajutorul rigolelor carosabile din elemente prefabricate din beton vibropresat 60x65x37 ( 126 m)
pentru siguranța în exploatare a participanților la trafic se vor amplasa indicatoare de circulație ( 4 buc).

Lucrări de modernizare pe strada Primăverii presupun:

– Realizarea structurii rutiere cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton la carosabil (L= 106 metri, 1 medie = 7,10 m) care presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, autoblocante, culoare gri. 4 cm substrat de nisip, 10 cm macadam ordinar, 15 cm piatra sparta, 20 cm fundație din balast.

– asigurarea scurgerii apelor pluviale se realizează cu ajutorul rigolelor de tip scafă din elemente prefabricate din beton vibropresat 40X30X12cm (106 ml) dispuse pe axul străzii.

Lucrări de modernizare pe strada Luceafărului presupun:

– Realizarea structurii rutiere cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton la carosabil (L= 91 metri, 1 minim = 5,50 m) care presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, autoblocante, culoare gri. 4 cm substrat de nisip. 10 cm macadam ordinar. 15 cm piatra sparta. 20 cm fundație din balast, pe cca. 20 m lungime pe partea stângă în sensul de creștere a picheților s-a prevăzut o fundație de tip parapet din beton armat C25/30 și beton simplu CI6/20 care să susțină pământul.

– Canalizarea pluvială locală este propusă din cămine din beton cu Dn800 echipate cu capace carosabile sau capace carosabile traforate din fontă ( 2 bucăți), teavă PVC Dn250 sn8 ( 41 metri)

– pentru siguranța în exploatare a participanților la trafic se vor amplasa indicatoare de circulație ( 3 buc).

Lucrări de modernizare pe strada Traian presupun:

– Realizarea structurii rutiere cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton la carosabil (L= 251 metri, 1 = 6 m) care presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, autoblocante, culoare gri, 4 cm substrat de nisip. 10 cm macadam ordinar. 15 cm piatra sparta, 20 cm fundație din balast.

– Realizarea structurii rutiere pentru trotuar cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton ( 445 mp) presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, 4 cm substrat de nisip, 8 cm macadam ordinar, 20 cm fundație din balast.

– asigurarea scurgerii apelor pluviale se realizează cu ajutorul rigolelor de tip scafa din elemente prefabricate din beton vibropresat 40X30X12cm (502 ml) dispuse pe o parte si de alta a carosabilului fiind incluse în lățimea carosabilului.

– Canalizarea pluvială locală este propusă din cămine din beton cu Dn800 echipate cu capace carosabile sau capace carosabile traforate din fontă (6 bucăți), teavă PVC Dn250 sn8 ( 201 metri), guri de scurgere complet echipate cu grătare carosabile din fontă ( 12 buc) racordate cu teavă PVC Dnl60 (55 ml).

– pentru siguranța în exploatare a participanților la trafic se vor realiza marcaje longitudinale ( 0,75 km) și se vor amplasa indicatoare de circulație în concordanță cu marcajele (1 buc).

Lucrări de modernizare pe strada Ștefan cel Mare presupun:

– Realizarea structurii rutiere cu îmbrăcăminte din pavele prefabricate din beton la carosabil (L= 458 metri, I = 6 m) care presupune: 8 cm pavele prefabricate din beton de ciment vibropresat, autoblocante, culoare gri. 4 cm substrat de nisip, 10 cm macadam ordinar. 15 cm piatra sparta. 20 cm fundație din balast.

-asigurarea scurgerii apelor pluviale se realizează cu ajutorul rigolelor de tip scafa din elemente prefabricate din beton vibropresat 40X30X12cm (457) dispuse pe axul străzii.

– Canalizarea pluvială locală este propusă din cămine din beton cu Dn800 echipate cu capace carosabile sau capace carosabile traforate din fontă (11 bucăți), teavă PVC Dn250 sn8 ( 357 metri)

– pentru siguranța în exploatare a participanților la trafic se vor amplasa indicatoare de circulație ( 2 buc).

Lucrări de modernizare pe strada Viitorului presupun:

– Realizarea structurii rutiere cu îmbrăcăminte din beton asfaltic la carosabil (L= 472 metri, 1 = 5,50 m) care presupune: 4 cm beton asfaltic BA 16 – strat de uzura, 6 cm binder de criblura BAD 22,4 – strat de legătura. 10 cm macadam – strat de baza. 15 cm piatra sparta amestec optimal – strat superior de fundație, 20 cm strat de balast amestec optimal – strat inferior de fundație.

– pentru asigurarea continuității scurgerii apelor prin rigola monolită proiectată ( L= 285 m), în dreptul acceselor în curți s-au prevăzut podețe tubulare din țeavă corugată sn8, Dn315. de 6.00 m fiecare.

– pentru siguranța în exploatare a participanților la trafic se vor realiza marcaje longitudinale ( 0,80 km) și se vor amplasa indicatoare de circulație în concordanță cu marcajele ( 1 buc).


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Știri din zonă

După aproape un an și jumate de la alegerile locale, comuna Cut și-a ales viceprimarul

sebesinfo.ro

Publicat

în

Timp de aproape un an și jumătate, comuna Cut s-a confruntat cu o situație neobișnuită. Abia recent, după luni bune de când și-au preluat mandatele, consilierii locali au reușit să ajungă la un consens și să aleagă, cu majoritate, noul viceprimar.

Astfel, Ionuț Rahovean, reprezentant al Partidului Social Democrat, a fost ales viceprimar al comunei Cut. Ziarul Unirea a stat de vorbă cu acesta despre situația neobișnuită prin care a trecut comuna până să ajungă să numească un nou viceprimar, dar și despre noua sa funcție.

La fel ca și primarul din Cut, Sorin-Gheorghe Bâsca, care a declarat anterior, pentru Ziarul Unirea, că problema constă în faptul numărului mare de candidați pentru postul de viceprimar, Ionuț Rahovean a explicat că: „Am fost patru candidați, iar eu am fost ales cu un număr de cinci voturi, din nouă. A fost o neînțelegere în Consilul Local, din partea majorității formate de cei de la Partidul Național Liberal. Ei aveau majoritate, dar fiind tot timpul doi candidați, nu s-a reușit să se ajungă la un consens”.

Cu toate că până în prezent noul viceprimar, Ionuț Rahovean, nu a fost notificat cu atribuțiile exacte pe care urmează să le îndeplinească, potrivit unui document din data de 19.07.2021, acesta sunt următoarele:

– coordonează activitatea de salubrizare;
– răspunde de iluminatul public din comună, aduce la cunoştinţa domnului primar şi semnalează deficienţele acestuia;
– asigură întreţinerea drumurilor publice din comună, aduce la cunoştinţa domnului primar deficienţele privind circulaţia normală a traficului;
– supraveghează şi întocmeşte documentaţia necesară pentru desfăşurarea orelor de muncă de către beneficiarii de venit minim garantat şi de către cei care efectuează orele de muncă în folosul comunităţii;
– răspunde de activitatea privind protecţia mediului la nivelul comunei, asigură igienizarea râurilor ce traversează comuna;
– îndeplineşte alte atribuţii încredinţate de primar şi consiliul local, conform actelor normative în vigoare;
– viceprimarul este subordonat primarului şi, în situaţiile prevăzute de lege, înlocuitorul de drept al acestuia, situaţie în care exercită, în numele primarului, atribuţiile ce îi revin acestuia.

În final, noul viceprimar din Cut, Ionuț Rahovean, a declarat că își dorește să se ocupe de problemele din comună și să ajute la creșterea calității vieții: „Îmi voi da toată silința și mă voi pune la dispoziția cetățenilor pentru bunăstarea lor și a comunei.”


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Știri din zonă

Constantin Jinar, primar Șugag: „Căutăm soluții de finanțare pentru modernizarea drumului forestier Barajul Oașa – Poarta Raiului”

sebesinfo.ro

Publicat

în

Primăria Șugag caută, alături de partenerii săi instituționali, soluții de finanțare pentru modernizarea drumului forestier Barajul Oașa – Poarta Raiului, care face legătura între DN 67C Transalpina și zona turistică din Munții Șureanu.

În luna mai a acestui an a fost finalizat studiul de fezabilitate pentru modernizarea drumului forestier amintit. Proiectul prevede modernizarea a 15,429 km de drum, lucrările fiind împărțite în două tronsoane, astfel: tronsonul I – 11,206 km; tronsonul II – 4,223 km.

Ar urma să se realizeze aproape 7 km de consolidări, 2,706 km de ziduri de beton, 2,916 km de fundații adâncite de tip L și 1,348 km de șanțuri ranforsate. Este vorba, de asemenea, de edificarea a peste 12 km de rigole din beton pentru preluarea apelor pluviale.

Proiectul include și realizarea a 10 podețe și a unui un pod de 9 metri, precum și montarea a 13.980 m de parapeți pentru sporirea siguranței auto. Marcajele rutiere vor fi realizate pe o lungime de peste 46.000 m, pentru delimitarea benzilor de circulație. Viteza propusă pentru deplasare a fost stabilită între 20 și 40 km/h, în funcție de configurația curbelor.

Este cel mai important proiect pentru mine la ora actuală, printre multe altele pe care le avem pe raza comunei Șugag. Acest drum l-am luat de la Romsilva în urmă cu trei ani, cu mari eforturi. Din momentul preluării de la Romsilva am reparat drumul cum am putut, și cu ajutorul Consiliului Județean Alba și al antreprenorilor din zonă, prin intervenții de mai mică sau mai mare amploare. Eu zic că se circulă bine pe el acum.

În plus, e defrișată toată vegetația forestieră de pe marginea sa. Probleme mai apar la intemperii și când se trag lemne prin zonă. Așteptăm obținerea avizului de mediu pentru proiect, după care vom vedea de ce soluție de finanțare vom putea beneficia, pe vreun fond european, prin Ministerul Dezvoltării sau, poate, prin Programul „Anghel Saligny”.

Cert este că din fonduri proprii nu putem face investiția, costurile fiind foarte mari. Vom încerca toate variantele posibile, uzând de faptul că avem un consultant bun. Știe și Consiliul Județean Alba de intențiile noastre, ne-au promis sprijin și parlamentarii de Alba, toată lumea se implică. Pentru că proiectul este împărțit pe două sectoare, n-ar fi rău nici dacă am reuși într-o primă fază să facem modernizarea pe unul dintre aceste sectoare, pentru ca apoi să-l abordăm pe celălalt.

 

Constantin JINAR,
primarul comunei Șugag


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Știri din zonă

S-a încheiat cea de-a III-a ediție a a Masterclass-ului de Muzică Psaltică, organizat la Mănăstirea Oașa

sebesinfo.ro

Publicat

în

Între 30 octombrie și 2 noiembrie 2025, la Mănăstirea Oașa, județul Alba, s-a desfășurat cea de-a treia ediție a Masterclass-ului de Muzică Psaltică, organizat de Școala de Muzică Psaltică, alături de Asociația Culturală „Byzantion”.

În fiecare zi de curs, participanții au fost inițiați în vastul tărâm al tehnicii vocale, sub îndrumarea tenorului Călin Brătescu. Prin diferite exerciții de emisie, de tonalitate, de postură, de respirație, dar și de relaxare în actul cântării, participanții au deprins cum să își descopere propria voce și să cânte cu naturalețe.

Cursanții s-au bucurat, de asemenea, și de ateliere interactive în care au pus în practică informațiile teoretice, prin care, cu un deosebit tact pedagogic, domnul Călin Brătescu a scos în evidență adevărata valoare a vocilor celor prezenți. Odată ce vocile au fost încălzite, participanții la eveniment au beneficiat de cursuri de aprofundare a muzicii psaltice susținute de către domnul lect. univ. dr. Adrian Sîrbu. Pornind de la gândul că muzica bisericească se regăsește în trei ipostaze – rugăciune, știință și artă –, acesta a afirmat că cea de-a treia ediție a Masterclass-ului a avut ca scop cercetarea ultimelor două caracteristici: știință și artă, explorarea muzicii în acest sens ducând inevitabil și la ținta pe care muzica psaltică o urmărește: rugăciunea.

Repertoriul propus spre studiu a avut în vedere aprofundarea unor cântări frecvente de la strană, dar și inițierea în studiul unora cu un grad mai mare de dificultate. În toate cele patru zile, participanții au oferit răspunsurile la Sfânta Liturghie, alături de monahii implicați zi de zi în viața liturgică. Astfel, s-a accentuat și mai mult faptul că cel mai bun loc de practică rămâne strana, prin mult studiu, inclusiv personal, dar și printr-o viață duhovnicească pe măsura darului de a lăuda pe Dumnezeu prin propriul grai. Ne-am bucurat împreună de un sfârșit de săptămână bogat din punct de vedere muzical și duhovnicește, participând împreună la slujba privegherii de sâmbătă seară, iar duminică la Sfânta și Dumnezeiasca Liturghie, urmată de un concert al Corului Academic „Byzantion” și de o ultimă repetiție, sub forma unui mini-concert, a cursanților de la Masterclass, pe baza partiturilor studiate.

După cum a menționat în cuvântul de încheiere părintele protosinghel Silvan, starețul Mănăstirii Oașa, „prin acest eveniment se scrie o filă de istorie, întrucât se întărește unitatea de duh pe care românii au avut-o de-a lungul istoriei într-un mod tainic. Ardealul și Moldova s-au întâlnit pentru frumusețea cântului bizantin, demonstrând că granițele de pe orizontală se depășesc prin raportarea la unitatea de pe verticală. Toate aceste zile au fost posibile și datorită dăruirii și implicării tinerilor voluntari, cărora le mulțumim”.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Politică

Știrea ta

Societate

Sport

Economie

Din Județ

Cele mai citite știri

sebesinfo, stiri sebes, informatii sebes