Rămâi conectat

Actualitate

Contract de peste 50.000 de lei încheiat de Mugurel Liviu Sârbu cu o firmă de avocatură

redacția sebesinfo.ro

Publicat

în

• Contractul semnat de fostul primar al Sebeșului, în anul 2010, face obiectul unei anchete efectuate de Poliţia Municipiului Sebeş – Compartimentul de Investigare a Fraudelor

Consiliului Local al Municipiului Sebeş se constituie parte civilă în cauza ce formează obiectul dosarului penal nr. 1172/P/KM din 1 februarie 2013, aflat în stadiul de cercetare de către, Poliţia Municipiului Sebeş – Compartimentul de Investigare a Fraudelor.

Ancheta vizează contractul de servicii încheiat în anul 2010, de fostul primar al Sebeșului, Liviu Mugurel Sârbu, cu firma de consultanță juridică SC VCM Legal Consulting SRL. Potrivit reprezentanților primăriei, firma firma urma să încaseze suma de 50.640 de lei (TVA inclus), pentru servicii juridice prestate pe o perioadă de 30 de zile.

Din acești bani suma de 12.660 a fost plătită a doua zi după încheierea contractului. De menționat că respectivul contract a fost încheiat în aceeași zi în care oferta a fost depusă, alături de alte două (alte unor avocați tot din București), la registratura primăriei, fără să fie întocmit vreun referat sau un act din care să rezulte că s-a realizat o analiză a celor 3 oferte.

Iată referatul de sprecialitate, prezentat Consiliului Local Sebeș de șeful Biroului Contencios juridic și administraţie din Primăria Sebeș, Ionela Maxim:

”Văzând adresa Inspectoratului de Poliţie al judeţului Alba – Poliţia municipiului Sebeş – Compartiment de Investigare a Fraudelor, înregistrata la Primăria Municipiului Sebeş sub nr. 4835 din 1.02.2013 şi analizând documentaţiile existente, vă prezentăm următoarele:

Contractul de prestării servicii de consultanţă juridică nr. 54 din 29.06.2010 a fost încheiat în baza referatului de necesitate şi oportunitate nr. 17544 din 16.06.2010 privind achiziţia de servicii de consultanţă juridică întocmit de auditor Flaviu Cozuc, fără a se solicita şi punctul de vedere al serviciului juridic, fiind o problemă cu specific juridic, în speţa verificarea legalităţii încheierii şi derulării contractelor.

În data de 22.06.2010 se aprobă sumele necesare plaţii contractului, prin HCL nr. 147 din 2010.

În data de 29.06.2010 sunt înregistrate 3 oferte, respectiv:

– Oferta firmei VMC Legal Consulting SRL Bucureşti cu nr. 18721 din 29.06.2010
– Oferta cab.av. Valentina Topor – Bucureşti cu nr. 18734 din 29.06.2010
– Oferta cab.av. Clinciu Daniela – Bucuresti cu nr. 18735 din 29/06.2010

Menţionez că nu există dovada solicitării acestor oferte, în scris, prin scrisoare de intenţie, expediate sub semnătură sau prin poştă şi nici dovadă primirii acestora prin corespondenţă. Fapt care presupune depunerea acestora personal la registratura primariei Sebeş de către reprezentanţii firmelor respective, aspect greu de acceptat, ţinând cont că toate ofertele vin din partea unor cabinete de avocatură situate în Bucureşti. Numerele de înregistrare succesive demonstrează că acestea au fost depuse în acelaşi timp.

De asemenea, aceste oferte nu au respectat circuitul documentelor în cadrul primăriei, întrucât nu au repartiţia primarului, conform procedurilor şi regulamentelor interne.

În data de 29.06.2010 se înregistrează contractul de prestări servicii de consultanţă juridică nr.54 din 29.06.2010 înregistrat ia Primăria Sebeş sub nr. 18737 din 29.06.2010, preţul contractului fiind stabilit la suma de 50.640 lei TVA inclus. Numărul de înregistrare demonstrează că acesta a fost încheiat şi înregistrat imediat după înregistrarea ultimei oferte (18735 – 18737). Nu există un referat sau un act din care să rezulte că s-a realizat o analiză a acestor oferte, fiind desemnată oferta câştigătoar, act în baza căruia trebuia întocmit contractul (conform procedurilor de atribure directă).

În data de 30.06.2010 s-a realizat plata sumei de 12660 lei . 25% din valoarea contractului, conform art.4.2 din contract.

Obiectul contractului încheiat intre Municipiul Sebeş şi VMC Legal Consulting SRL Bucureşti conform art. 1 este Prestare de servicii juridice constând în:

– Consultanță pentru analiza legalităţii procedurilor de încheiere şi a modului de derulare a contractelor civile, administrative şi comerciale încheiate de Municipiul Sebeş sau Consiliul Local Sebeş, judeţul Alba în perioada 1.01.2003 – 31.12.2008.
– Evidenţierea eventualelor aspecte nelegale
– Stabilirea măsurilor juridice pentru restabilirea legalităţii
– Stabilirea responsabilităţilor
– Stabilirea unor măsuri viitoare pentru evitarea situaţiilor litigioase
– Redactarea unor contracte cadru
– Reprezentare în instanţă, dacă este cazul, în litigii patrimoniale legate de executarea/încetarea contracteor.

Durata contractului: 60 zile, respectiv 30.06.2010 – 31.08.2010.

În data de 30.08.2010 se încheie un act adiţional sub nr. 24843 de prelungire a duratei contractului până la data de 1.12.2010.

În data de 30.06.2010, în ziua următoare semnării contractului, primarul municipiului Sebeş emite ORDINUL, de serviciu nr. 18839 din 30.06.2010, prin care se solicită auditorului Flaviu Cozuc efectuarea unei misiuni de audit public intern având ca obiect analiza legalităţii procedurilor de încheiere şi a modului de derulare a contractclor civile, administrative şi comerciale încheiate de Municipiul Sebeş sau Consiliul Local Sebeş, judeţul Alba, în perioada 1.01.2003 – 31.12.2008.

Din raportul de audit intern înregistrat sub nr. 2113 din 21.01.2011, precum şi din toată documentaţia existentă, rezultă că întreaga activitate de analiză a legalităţii procedurilor de încheiere şi derulare a contractelor încheiate în perioada 01.01.2003 – 31.12.2008 a fost realizată de auditorul FIaviu Cozuc.

În ceea ce privește îndeplinirea obligaţiilor contractuale de către VMC Legal Consulting Bucureşti, precizez:

– conform comunicărilor scrise întocmite de fiecare compartiment serviciu/birou din cadrul primăriei rezultă că au fost identificate un număr total de 685 contracte încheiate în perioada auditată, 2003-2008.
– conform notelor de consultanţă depuse de SC VMC Legal Consulting Bucureşti rezultă că au fost întocmite 9 note de consultanţă în perioada 30.06.2010 – 27.09.2010 care cuprind o analiză a legalităţii contractului supus auditării şi recomandări privind modul de soluționare a neconformităţilor identificate, asupra cărora conducătorul instituţiei urmează a dispune.

Constatăm astfel că nu au fost îndeplinite prevederile art. 1.1. întrucât nu a fost întocmită o notă de consultanţă pentru fiecare contract auditat, chiar dacă nu s-a identificat pentru unele contracte auditate nici o neconformitate sau încălcare a procedurii de încheiere şi derulare. Mai mult, verificarea contractelor s-a realizat de auditor intern Flaviu Cozuc şi numai pentru anumite contracte s-a solicitat o notă de consultanţă firmei VMC Legal Consulting, ori acest fapt nu este specificat în contract. Din prevederile contractului se înţelege că firma prestatoare era cea care trebuia să verifice TOATE contractele din perioada 2003-2008. Act justificativ: proces verbal recepţie nr. 27757 din 27.09.2010,

obligaţiile prevăzute la punctele 1.2, 1.3. 1.4 , 1.5 sunt concretizate în recomandări formuate în notele de consultanţă şi reprezintă un punct de vedere al unor juriști-avocați ai firmei VMC.

Pentru îndeplinirea obligaţiilor punctului 1.6 din contract au fost prezentate modele cadru pentru diferite contracte, recomandate a fi utilizate în activitatea instituţiei. Se poate considera că nu era imperios necesar ca Primăria Sebeş să plătească pentru aceste modele în situaţia în care în aparatul de specialitate al primarului funcţionează un serviciu juridic (5 jurişti). Menţionez că aceste modele nu au fost şi nu sunt utilizate nici în prezent.

Obligaţia de reprezentare în instanţă prevăzută la punctul 1.7 a constat în întocmirea cererii de chemare în judecată a firmei SC Nichi Ardeal Construct SRL pentru constatare nulitate act (contract asociere) şi reprezentarea în instanţă la 2 termene, ulterior incheiendu-se un contract de reprezentare în instanţă cu avocat Felicia Tomescu.

În temeiul celor prezentate considerăm că prevederile contractuale nu au fost respectate în totalitate, Consiliul Local al Municipiului Sebeş fiind în măsură să hotărască, în situaţia în care se stabileşte existenţa unui prejudiciu, dacă se constituie sau nu parte civilă în procesul penal”.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Publicitate
4 Comentarii

Un comentariu

  1. Denisa Sasu Nguesu

    21.04.2013 la 21:42

    Bravo Mu(ă)gu(ă)rel,

    Asta-i probabil contractul semnat pentru verificarea legalitatii unor hotarari din mandatul Dancila anterior. Sa se asigure domnu Mugurel ca legalitatea e la locul ei in primarie.

    Pe langa chestia cu creditul contractat de primarie pentru reparatia strazii – ia ghici – Sureanu, ati ghicit (nu cumva maria sa dr.ing.ec. locuieste acolo…??? ba da) vestitul primar ne lasa numai lucruri temeinic facute.

    Bă Mugurele desi tu nu cred ca crezi, exista un D-zeu, ma baiete. Si nu da cu paru’…

  2. anonim

    22.04.2013 la 10:01

    Cine s-a gasit sa vorbeasca (in”culta Ionela Maxim), ajunsa mare sefa cu poponetul , stie tot Sebesul cine a fost si cine este.

  3. poponetul

    22.04.2013 la 23:10

    nu cu mine a ajuns mare sefa Ionela, baieti, ci cu vecina-mea de peste drum, aia flocoasa!
    cand era vanzatoare in cofetarie nu stia nici cum se numesc prajiturile,

  4. Marius

    22.04.2013 la 23:21

    Avem de-a face cu un Maxim de incompetenta. Se vede clar ca domna Ionela Maxim a fost prinsa intre ciocan si nicovala si a scos din maneca ce a avut. Ca si in cazul Hava se va trece totul pe sub pres. Sa raspunda vinovatii!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Patru persoane au fost rănite, în urma coliziunii a trei autovehicule produsă în zona barajului de la Petrești

sebesinfo.ro

Publicat

în

Patru persoane au fost rănite, joi dimineață, după ce trei autoturisme au  intrat în coliziune pe DN 67C, în zona barajului din localitatea Petrești. Au intervenit pompierii militari din Sebeș pentru pentru asigurarea măsurilor specifice și prim ajutor medical.

„Detașamentul de pompieri Sebeș intervine pentru asigurarea măsurilor specifice și prim ajutor medical la un accident rutier produs pe raza loc. Petrești. Din informațiile primite de la apelant, in accident ar fi implicate 3 autoturisme, fară persoane încarcerate. Forte alocate: 1 x ASAS, 1 x EPA și 1 x Amb. SAJ cu medic”, a transmis ISU Alba.

„Traficul rutier este blocat în zona Barajului Petrești, pe DN 67 C, la kilometrul 141, din cauza unui eveniment rutier. Din primele date ar fi implicate trei autoturisme”, a transmis IPJ Alba.

UPDATE: „La locul accidentului au fost asistate medical 4 persoane. Ca urmare a evaluarii medicale, toate persoanele au refuzat transportul la spital”, a mai transmis ISU Alba.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

16-17 octombrie 2025: Intervenții de dezinsecție și deratizare, pe raza Municipiului Sebeș

sebesinfo.ro

Publicat

în

Primăria Municipiului Sebeș aduce la cunoștința cetățenilor că în perioada 16- 17 octombrie 2025, în intervalul orar 21:00-04:00, în funcție de condițiile meteorologice, se vor desfășura intervenții de deratizare și dezinsecție pe raza domeniului public și privat al Municipiului Sebeș.

Produsele utilizate pentru dezinsecție țânțari sunt:

  • Solfac Trio EC 140 NF, avizat de Ministerul Sănătății, cu o concentrație a soluției de lucru de 0.02 – 1.2 litri/produs in 691/300 litri de apă/solvent, pentru combaterea țânțarilor;
  • Ghilotina 114 , avizat de Ministerul Sănătății, cu o concentrație a soluției de lucru de 25 ml/produs in 5 litru de apă/solvent, pentru combaterea căpușelor;
  • Iar pentru activitatea de deratizare se va utilizata Raticid Rodex Pasta Bait lOOg/stație intoxicare.

Substanțele utilizate nu sunt toxice pentru oameni și animale, sunt biodegradabile aplicate în mediul exterior.

Cetățenii, în special copiii, persoanele vârstnice, cardiace, astmatice sau alergice la diverși compuși chimici, sunt rugați să își ia toate măsurile pentru a nu intra în raza directă de acțiune a utilajelor de pulverizat. De asemenea, proprietarii locuințelor cu ferestre situate la o distanță de maxim 20 de metri față de aliniamentul stradal sunt rugați să țină ferestrele închise în perioada 16-17 octombrie 2025 în intervalul orar menționat.

În caz de inhalare, contact cu pielea, ochii sau ingerare măsurile care trebuie respectate sunt:

Pentru produsele Solfac Trio EC 140 NF si Ghilotina 114:

Inhalare: Duceți subiectul la aer curat. Dacă respirația se oprește, faceți respirație artificială. Sunați imediat un medic.

Contactul cu pielea: Scoateți hainele contaminate. Se va face imediat duș. Spălați hainele contaminate înainte de a le refolosi.

Contactul cu ochii: Scoateți lentilele de contact. Spălați imediat cu multă apă timp de cel puțin 15 minute, deschizând bine pleoapele. Consultați un medic dacă problema persistă.

Ingerare: Apelați imediat un medic. NU se va induce stare de vomă. Nu administrați nimic care nu este autorizat în mod expres de medic.

Crescătorii de albine sunt rugați ca în perioada efectuării serviciilor de dezinsecție să ia toate măsurile pentru protejarea familiilor de albine.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

15-16 octombrie 2025: Caravană de sănătate pentru seniori, la Sebeș. Vezi PROGRAMUL

sebesinfo.ro

Publicat

în

Direcția de Asistență Socială Sebeș prin compartimentul de Asistență Medicală Comunitară, organizează consultații medicale gratuite pentru seniorii din comunitate în perioada 15-16 octombrie 2025.

Caravana se desfășoară la Centrul Municipiului Sebeș (curtea Centrului de Zi pentru persoane cu dizabilități Str. Lucian Blaga nr. 45A Sebeș – în spatele Centrului Cultural „Lucian Blaga” Sebeș) și în cartierul Mihail Kogălniceanu (vis-a-vis de dispensar).

Vor fi oferite:

• Consultații oftalmologice gratuite

• Consult dermatologic gratuit

• Măsurarea parametrilor fiziologici: glicemie, tensiune arterială, puls, saturație de oxigen

Programul este următorul:

15 octombrie 2025 (curtea Centrului de Zi pentru persoane cu dizabilități Str. Lucian Blaga nr. 45A Sebeș (în spatele Centrului Cultural „Lucian Blaga” Sebeș).

– Consult gratuit dermatologic între orele 10.00-14.00

– Consult gratuit oftalmologic, orele 10.00-16.00

– Testare parametri fiziologici (glicemie, tensiune arterială, măsurare puls, saturație oxigen)

16 octombrie 2025 (cartierul Mihail Kogălniceanu).

– Consult gratuit dermatologic între orele 10.00-14.00

– Consult gratuit oftalmologic, orele 10.00-16.00

– Testare parametri fiziologici (glicemie, tensiune arterială, măsurare puls, saturație oxigen).

Proiectul este organizat de Direcția de Asistență Socială, cu sprijinul Primăriei Sebeș și Consiliului Local Sebeș și al Spitalulului Municipiului Sebeș.

Pentru mai multe detalii și programări, cei interesați trebuie să contacteze Direcția de Asistență Socială Sebeș, str. Aleea Lac nr. 12 sau la numărul de telefon: 0746092655.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Politică

Știrea ta

Societate

Sport

Economie

Din Județ

sebesinfo, stiri sebes, informatii sebes