Învățământ-Cultură
STRUCTURA ANULUI ȘCOLAR 2015-2016: Când încep şi când se termină cursurile | sebesinfo.ro
Structura anului scolar 2015-2016. Calendarul didactic | sebesinfo.ro
Anul școlar 2015-2016 are 36 de săptămâni de cursuri însumând 177 zile lucrătoare, identic cu anul școlar 2014-2015 și cu o zi mai mult decât 2013-2014. Elevii încep cursurile în 14 septembrie și le termină în 17 iunie; vacanța de iarnă este programată din 19 decembrie, cea intersemestrială din 30 ianuarie, iar cea de primăvară din 9 aprilie, potrivit proiectului publicat pe portalul MECS, Edu.ro.
Structura anului scolar 2015-2016
Semestrul I
Cursuri: luni, 14 septembrie 2015 – vineri, 18 decembrie 2015
Vacanta pentru copiii de la gradinita si din clasele pregatitoare – a IV-a:31 octombrie – 8 noiembrie 2015
Vacanta de iarna: sambata, 19 decembrie 2015 – duminica, 3 ianuarie 2016
Cursuri: luni, 4 ianuarie 2016 – vineri, 29 ianuarie 2016
Vacanta intersemestriala: sambata, 30 ianuarie 2016 – duminica, 7 februarie 2016
Semestrul al II-lea
Cursuri: luni, 8 februarie 2016 – vineri, 8 aprilie 2016
Saptamana Scoala altfel: 4-8 aprilie 2016
Vacanta de primavara: sambata, 9 aprilie 2016 – duminica, 17 aprilie 2016
Cursuri: luni, 18 aprilie 2016 – vineri, 17 iunie 2016
Vacanta de vara: sambata, 18 iunie 2016 – duminica, 11 septembrie 2016
Proiectul de ordin prevede pentru prima data ca, la grupele de gradinita si la clasele pregatitoare – a IV-a (invatamant prescolar si primar), Saptamana Scoala altfel poate fi organizata „in alta perioada din semestrul al doilea, dar nu mai tarziu de data de 27 mai 2016, la decizia consiliului de administratie al unitatii de invatamant, dupa consultarea cadrelor didactice si a beneficiarilor primari si secundari ai educatiei”.
Exceptie de la structura de mai sus a anului scolar 2015-2016 fac clasele a XII-a si a VIII-a. La clasele a XII-a, anul scolar are 37 de saptamani, din care durata cursurilor este de 33 de saptamani, iar 4 saptamani sunt dedicate desfasurarii examenului national de bacalaureat. Cursurile claselor terminale din invatamantul liceal se incheie in data de 27 mai 2016.
Pentru clasa a VIII-a, anul scolar are 36 de saptamani, din care durata cursurilor este de 35 de saptamani, iar o saptamana este dedicata desfasurarii evaluarii nationale. Cursurile claselor a VIII-a se incheie in data de 10 iunie 2016. Pentru clasele din invatamantul liceal – filiera tehnologica si pentru clasele din invatamantul profesional, durata cursurilor este cea stabilita prin planurile-cadru de invatamant.
Tezele din semestrul I al anului scolar 2015-2016 se sustin, de regula, pana la data de 18 decembrie 2015.
Tezele din semestrul al II-lea al anului scolar 2015-2016 se sustin, de regula, pana la data de 20 mai 2016.
Proiectul mai prevede ca „in zilele libere prevazute de lege, precum si in ziua de marti, 3 mai 2016, nu se organizeaza cursuri”. Amintim ca, in 2016, Pastele ortodox va fi pe 1 mai.
Cum se desfasoara Saptamana Scoala altfel, potrivit proiectului
Programul Scoala altfel este dedicat activitatilor educative extracurriculare si extrascolare, astfel ca in perioada 4-8 aprilie 2016 NU se organizeaza cursuri conform orarului obisnuit, potrivit proiectului de Ordin privind structura anului scolar 2015-2016. Ministerul Educatiei precizeaza ca, in aceasta perioada, organizeaza de regula olimpiadele nationale. La Saptamana altfel participa, in consecinta, toti copiii, elevii si profesorii care nu sunt la olimpiadele scolare nationale.
In timpul primului semestru, profesorii trebuie sa le ceara elevilor – la orele de dirigentie – propuneri de activitati pe care sa le deruleze in Saptamana altfel. Si profesorii trebuie sa vina cu propuneri, in cadrul sedintelor comisiilor metodice, si parintii – la sedintele cu parintii, precum si reprezentatii autoritatilor locale – in cadrul sedintelor consiliului de administratie. „Dupa colectarea propunerilor se vor desfasura dezbateri in colectivele de elevi, in consiliul elevilor, in consiliul profesoral si in comitetul reprezentativ al parintilor, in vederea adoptarii programului agreat de majoritatea elevilor si a cadrelor didactice”, se arata in proiect.
Ministerul prevede ca „modalitatea de selectie a activitatilor propuse se decide la nivelul unitatilor de invatamant si presupune implicarea, in egala masura, a elevilor, a cadrelor didactice, a parintilor”.
Consiliul de administratie al scolii este cel care aproba, pana pe 19 februarie 2016, tipurile de activitati pe care scoala le organizeaza in saptamana Scoala altfel, durata acestora, modalitatile de organizare si responsabilitatile.
„Dupa aprobarea de catre consiliul de administratie, programul adoptat devine obligatoriu, atat pentru elevi, cat si pentru cadrele didactice. Elevii au obligatia de a participa la activitatile pentru care s-au inscris, absentele fiind inregistrate in catalog la rubrica Purtare”, stabileste Ministerul Educatiei.
Exemple de activitati pentru Scoala altfel, potrivit proiectului:
– ateliere de teatru, dans, muzica, arte plastice, educatie media si cinematografica;
– competitii organizate la nivelul scolii, al grupurilor de scoli, al localitatii sau al judetului;
– mese rotunde, dezbateri;
– activitati de voluntariat sau de interes comunitar;
– campanii anti-tutun/anti-alcool/anti-poluare/de prevenire a delincventei juvenile/de prevenire a traficului de persoane etc.;
– proiecte comunitare, de responsabilitate sociala;
– peer – education;
– schimburi de experienta;
– vizite de studii;
– tabere/scoli de creatie sau de cercetare;
– parteneriate educationale si tematice la nivel de unitati de invatamant, pe plan intern si international, pentru dezvoltarea aptitudinilor pentru lucrul in echipa si in proiecte.

Învățământ-Cultură
Doru Oancea, numit director al Liceului cu Program Sportiv „Florin Fleșeriu” din Sebeș
Doru Oancea, fost director adjunct, în perioada 2017-2025, care e și un antrenor de fotbal binecunoscut și apreciat, cu rezultate deosebite atât la juniori cât și la seniori, a devenit director al Liceului cu Program Sportiv „Florin Fleșeriu” Sebeș.
„Îmi doresc să continuăm să progresăm din toate punctele de vedere, așa cum s-a întâmplat în ultimii ani. În ceea ce privește specializarea fotbal, țelul nostru este să creștem din punct de vedere al clasificării. Am făcut deja un pas hotărât în această direcție, din noul sezon competițional având echipe la toate nivelurile în competițiile FRF și AJF.
În privința infrastructurii suntem per ansamblu mulțumiți de ceea ce avem la dispoziție în acest moment. Sperăm să primim sprijin din partea autorităților locale pentru renovarea bazei de pregătire de la Luncile Prigoanei”, a declarat Doru Oancea pentru ziarulunirea.ro.
Învățământ-Cultură
Un cadru didactic și trei elevi de la Liceul cu Program Sportiv Sebeș, participare la Tabăra de Leadership pentru Mediu Eco Provocarea
În perioada 10–14 august 2025, stațiunea Cheia, din județul Prahova, a găzduit Tabăra de Leadership pentru Mediu Eco Provocarea, eveniment de încheiere al celei de-a XIV-a ediții a concursului național de educație pentru mediu.
Cei 44 de elevi și 11 profesori participanți au reprezentat echipele câștigătoare din întreaga țară, selectate în urma unui an de activități de protecția mediului care au implicat peste 40.000 de voluntari.
Pe parcursul anului școlar 2024–2025, mai mult de 1.500 de elevi au derulat proiecte concrete în școli și comunități: colectare separată, igienizări, plantări, dar și campanii civice și educaționale, transformându-se în adevărați ecoambasadori.
Tabăra a oferit participanților o combinație de ateliere interactive, drumeții educative și jocuri de echipă. Temele au variat de la leadership și proactivitate, până la consum responsabil, economia circulară și biodiversitate. Elevii și profesorii au împărtășit inițiativele locale, au legat prietenii și au pus bazele unei rețele de tineri lideri dedicați mediului, scrie ziarulpozitiv.ro.
• Ecoambsadori de la LPS Sebeș
Ecoambasadori ai Liceului cu Program Sportiv „Florin Fleșeriu” Sebeș au fost elevii Darius Daniel Popa, Robert Cătălin Mărginean și Alin Sorin Pauletii, din clasa a X-a B, însoțiți de către profesoara Claudia Valeria Vlad.
„Cu toții au revenit din tabără plini de energie, idei noi și hotărâți să facă o schimbare. Misiunea lor de a proteja mediul va continua acasă!”, au transmis reprezentanții liceului cu profil sportiv din Sebeș.
Învățământ-Cultură
Andrei Medrea, elev al Liceului German Sebeș, premiul I la secțiunea Istorie a concursului „Omul și Sacrul”, pentru al doilea an consecutiv
Andrei Medrea, elev al Liceului German Sebeș și al Centrului Județean de Excelență Alba, s-a remarcat la începutul vacanței de vară prin obținerea unui nou premiu la Concursul Regional Interdisciplinar „Omul și Sacrul”, ediția a VII-a, organizat de Inspectoratul Școlar Județean Cluj, Liceul Greco-Catolic „Inochentie Micu” Cluj-Napoca și Episcopia Greco-Catolică de Cluj-Gherla.
Pentru al doilea an consecutiv, elevul Andrei Medrea a cucerit premiul I la secțiunea „Istorie” a acestui concurs. Premiul i-a fost înmânat, în cadrul unei ceremonii speciale, de către decanul Facultății de Istorie și Filosofie Cluj-Napoca, profesor universitar doctor Ovidiu Ghitta.
Andrei Medrea este un tânăr pasionat de istorie care, în anii din urmă, sub coordonarea profesorului doctor Mihai-Octavian Groza, s-a remarcat prin rezultatele obținute atât la învățătură, cât și la olimpiadele și concursurile școlare de profil (îndeosebi Olimpiada de Istorie și Sesiunea de Referate și Comunicări Științifice ale elevilor din învățământul liceal).