Administrație
Se măresc taxele la Căminul pentru persoane vârstnice din Sebeș
În ședința de marți, 31 ianuarie 2023, consilierii locali din Sebeș vor avea de aprobat proiectul privind stabilirea costului mediu lunar de întreținere și a contribuției lunare de întreținere a persoanelor vârstnice instituționalizate în Căminul pentru persoane vârstnice Sebeș și/sau a susținătorilor legali ai acestora.
În conformitate cu prevederile legii nr.17 din 06 martie 2000 privind asistența socială acordată persoanelor vârstnice, republicată, persoanele vârstnice care dispun de venituri proprii și sunt îngrijite în căminele organizate potrivit Legii, precum și susținătorii legali ai acestora au obligația să plăteasca lunar o contribuție de întreținere stabilită pe baza costului mediu lunar de întreținere.
Costul mediu lunar de întreținere pentru persoana asistată în cadrul Căminului pentru Persoane Vârstnice Sebeș, în funcție de garadul de dependență al acestora va fi:
– pentru persoanele vârstnice care nu sunt dependente un cost de 4310,83 lei
– pentru persoanle semidependente un cost de 4560,83 lei
– pentru personele dependente un cost de 4810,83 lei
Contribuția lunară de întreținere a persoanelor vârstnice instituționalizate în Căminul pentru persoane vârstnice Sebes se stabilește în funcție de gradul de dependență al fiecărui beneficiar pe baza costului mediu lunar de întretinere, precum și a veniturilor persoanei vârstnice si după caz a susținătorilor legali ai acesteia.
Încadrarea beneficiarilor în grade de dependență se realizează de către Căminul pentru persoane vârstnice Sebes, prin personalul de specialitate.
Calculul contribuției de întreținere datorată de persoanele vărstnice institutionalizate precum și de susținătorii legali ai acestora, este următoarea:
Beneficiarii instituționalizați în Căminul pentru persoane vârstnice Sebes datorează contribuția lunară de întreținere în cuantum de 60% din valoarea veniturilor personale lunare, fără a se depăși costul mediu lunar de întreținere aprobat și nici contribuția stabilită pentru fiecare categorie de beneficiari prin prezenta hotărâre.
În cazul în care beneficiarul instituționalizat nu are venituri proprii ori acestea sunt mai mici decât contribuția lunară de întreținere stabilită, plata acesteia se datorează în totalitate sau parțial, după caz, de susținătorul/susținătorii legal/legali care realizează venit lunar net, pe membru de familie, mai mare de 1863 lei, în următoarea ordine de obligare la plată: soț și soție, rudele în linie dreaptă, frați și surori, precum și celelalte persoane anume prevăzute de lege.
• Contribuția susținătorilor legali ai persoanelor instituționalizate în Căminul pentru persoane vârstnice Sebes se stabilește în următoarele procente:
Venitul lunar net pe membru de familie (lei)/ Contribuția lunară (% din diferența până la concurența valorii integrale a contribuției de întreținere)
Mai mic sau egal cu 1863 – 0
1864-2063 – 10
2064-2263 – 20
2264-2463 – 30
2464-2663 – 40
2664-2863 – 50
2864-3063 – 60
3064-3263 – 70
3264-3463 – 80
3464-3663 – 90
3665 sau mai mare – 100
La stabilirea venitului lunar pe membru de familie al susținătorilor legali se iau în calcul veniturile salariale sau asimilate salariilor, veniturile din pensii de orice natură, indiferent de fondurile din care se plătesc acestea, veniturile din indemnizații sau din alte drepturi acordate potrivit legii, precum și din alte surse cu caracter permanent. Nu se iau în calcul următoarele categorii de venituri:
- indemnizația pentru însoțitor care se acordă persoanelor încadrate în gradul I de invaliditate;
- indemnizația lunară acordată adultului cu handicap vizual grav pentru plata însoțitorului acordată în baza Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- indemnizația lunară și bugetul personal complementar acordate în baza Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- indemnizația lunară acordată persoanelor cu handicap grav în baza art. 42 alin. (4) din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- ajutorul social acordat în baza Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;
- alocația pentru copii acordată în baza Legii nr. 61/1993 privind alocația de stat pentru copii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- indemnizația de creștere a copilului;
- tichetele de masă, indemnizația de hrană, prevăzută de Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, precum și drepturile de hrană acordate în temeiul Ordonanței Guvernului nr. 26/1994 privind drepturile de hrană, în timp de pace, ale personalului din sectorul de
- apărare națională, ordine publică și siguranță națională, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

Administrație
Lucrările la creșa din cartierul Aleea Parc au fost recepționate. Investiția totală este de peste 5 milioane de lei
Primăria Sebeș a recepționat în cursul zilei de miercuri, 13 august 2025, lucrările la noua creșă din cartierul Aleea Parc, care va putea primi până la 36 de copii. Valoarea totală a investiției este de 5 milioane de lei, majoritatea fondurilor provenind dintr-o finanțare europeană nerambursabilă.
„Avem o cresă nouă în cartierul Aleea Parc, care a fost recepționată ieri de Primăria Sebeș. Construită pe amplasamentul fostei centrale termice care se afla în ruină, noua creșă are o suprafață desfășurată de circa 900 mp și un regim de înălțime de parter și etaj. Creșa va putea primi 36 de copii, care vor beneficia de spații generoase și dotate corespunzător: 3 dormitoare, 3 spații de joacă, un spațiu multifuncțional, 2 grupuri sanitare, 4 băi, o bucătărie, un cabinet medical, la care se adaugă mai multe zone suplimentare (regrupare copii, depozitare, predare mâncare, spălător, oficiu, secretariat, holuri, vestiare, biberonerie etc.). Au fost realizate instalațiile electrice, instalațiile termice, instalațiile sanitare, instalațiile de ventilare, rețelele exterioare de apă și canalizare, trotuarele exterioare. Valoarea totală a obiectivului de investiţii este de circa 5 milioane de lei, majoritatea fondurilor provenind dintr-o finanțare europeană”, a transmis primarul Dorin Nistor, prin intermediul paginii personale de facebook.
Administrație
Noul compartiment de microbiologie, al Spitalului Municipal Sebeș, dotat cu echipamente în valoare de peste 2,6 milioane de lei
Spitalul Municipal Sebeș a lansat, în 7 august 2025, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), procedura de achiziție prin licitație publică a unor echipamente pentru noul compartiment de microbiologie al unității medicale.
Achiziția are o valoare totală estimată de 2.650.755 de lei, fără TVA. Data limită pentru primirea ofertelor este 19 septembrie 2025.
Urmează să fie achiziționate echipamente avansate microbilogie și dotări auxiliare de laborator.
Conform reprezentanților unității medicale, înființarea unui compartiment de microbiologie în cadrul Spitalului Municipal Sebeș era necesară, având în vedere faptul că anterior la nivelul unității sanitare publice din Sebeș nu exista o asemenea structură.
Implementarea proiectului se realizează în cadrul Spitalului Municipal Sebeș, în Laboratorul de analize medicale, amplasat în clădirea proprie, pe strada Șurianu, nr. 41.
Administrație
Linie telefonică specială pentru sesizarea defecțiunilor la sistemul de iluminat public din Sebeș
Administrația publică locală din Sebeș a pus la dispoziția cetățenilor o linie telefonică specială pentru sesizări.
Este vorba despre sesizări cu privire la defecțiuni apărute în funcționarea sistemului de iluminat public de pe raza Municipiului. Linia telefonică specială este adresată cetățenilor din Sebeș și localitățile aparținătoare Lancrăm și Răhău.
„Pentru a veni în sprijinul cetățenilor și pentru a asigura remedierea cât mai rapidă a eventualelor probleme apărute la iluminatul public din Sebeș, Petrești, Lancrăm și Răhău, cetățenii au la dispoziție un număr de telefon la care pot fi semnalate defecțiunile. Astfel, orice sesizare legată de întreruperi sau disfuncționalități ale iluminatului public stradal, poate fi transmisă telefonic, la orice oră, la numărul 0358 401234”, au transmis reprezentanții Primăriei Sebeș.