Administrație
S-a scumpit apa potabilă! Cei 17 consilierii județeni ai PNL au votat în bloc majorarea tarifelor
Operatorul judeţean de apă şi canalizare, Apa CTTA Alba, nu mai respectă strategia de tarifare și crește mai mult decât era prevăzut tariful pentru apă potabilă și canalizare, după ce 17 consilieri PNL din Consiliul Județean Alba au votat pentru scumpirile propuse, iar proiectul a trecut.
La începutul anului 2017, APA CTTA Alba a propus creșterea procentuală a tarifului, în fiecare an, până în 2022, pentru apa potabilă și canalizare, potrivit strategiei de tarifare impusă pentru accesarea de fonduri europene pentru construirea unor staţii de pompare, epurare şi tratare a apei.
Pentru anul 2017, scumpirile prevăzute erau de 3,75%, însă în realitate ele sunt mai mari. La apa potabilă, creșterea este de peste 4%, iar la canalizare creșterea este de peste 10%.
- Apǎ potabilǎ – preț de livrare (preț unic pentru toate localitǎțile ȋn care SC APA CTTA SA Alba, ca operator regional, distribuie apǎ potabilǎ, prin sucursalele sale)
Preț/tarif Actual – lei/mc- 3,01 de lei;
Preț/tarif propus și acceptat – lei/mc- 3,14 de lei.
- Canalizare – tarif (tarif unic pentru toate localitǎțile ȋn care SC APA CTTA SA Alba, ca operator regioonal, colecteazǎ apele uzate menajere şi cele pluviale, prin sucursalele sale)
Preț/tarif Actual – lei/mc – 2,86 de lei;
Preț/tarif propus și acceptat – lei/mc – 3,18 de lei.
Tarif fără TVA
Potrivit consilierului județean al PSD, Daniel Zdrârnc, scumpirile prevăzute se vor resimți în buzunarele cetățenilor, care vor plăti la factura lunară cu 10 – 20 de lei mai mult. El a adăugat că APA CTTA, prin această majorare, nu respectă planul de tarifare.
”Nu pot să înțeleg de ce să venim cu o majorare peste noapte”, a spus Zdrârnc.
De asemenea, el s-a arătat nemulțumit și de faptul că în 2016 TVA-ul a scăzut la 9%, însă nu s-a aplicat nicio reducere în tariful pe care îl plătește populația. ”De ce nu se vede în tarif nicio scădere?”, s-a întrebat Zdrârnc.
El a adus în discuție, inclusiv în ședința Consiliului Județean Alba, că mai multe persoane au reclamat calitatea apei potabile.
Directorul general adjunct al APA CTTA Alba, Ioan Dreghiciu, a spus, fiind întrebat de ziarulunirea.ro, despre noile scumpiri, că ”unii consilieri au considerat că nu e oportună prețului și a tarifului la apă potabilă și canalizare, dar este problema dânșilor”.
”Noi avem un contract de finanțare pe care-l semnăm săptămâna aceasta și va fi semnat de către doamna ministru Rovana Plumb după care vom începe licitațiile pentru execuția lucrărilor prevăzute în acest proiect, etapa 2014 – 2020 de circa 114 milioane euro”, a spus Ioan Dreghiciu.
Întrebat dacă APA CTTA Alba nu respectă planul de tarifare, Ioan Dreghiciu a recunoscut tacit.
”Pe etapa aceasta a fost o mică majorare în plus față de strategie pentru că am mers pe ordinul 65 de avizare a tarifului urmând ca începând cu 2018 să se intre pe strategia de tarifare”, a spus acesta.
Potrivit strategiei de tarifare, prețul la apa potabilă și canalizare crește procentual, cu 3,75% în 2018, respectiv cu 3% în 2019, 2020, şi 2021. În 2022, tariful la apa potabilă va creşte cu 7%, iar tariful la canalizare va creşte cu 13,5%, potrivit strategiei de tarifare.
Această strategie de tarifare este una dintre condiţiile pentru accesarea fondurilor pe Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM), pe structura mare apă şi canal, a declarat directorul APA CTTA Alba SA, Ştefan Bardan.
Acesta a adăugat că strategia de tarifare a fost stabilită astfel încât să fie suportabilă pentru populaţie. Tariful pentru un metru cub de apă uzată va creşte cu 0,10 lei în acest an, a spus, în ianuarie, Bardan, însă nu s-a întâmplat acest lucru.
Odată cu accesarea fondurilor pe POIM, vor fi construite staţii de pompare a apei, staţii de pompare a apei uzate, staţii de tratare a apei şi staţii de epurare care vor genera costuri de exploatare suplimentare.
În urma acestor investiţii va creşte gradul de conectare la servicii de apă şi apă uzată în judeţul Alba.
Operatorul de servicii de apă şi canalizare va trebui să asigure o cofinanţare prin contractarea unui împrumut pentru proiectul de investiţii de aproximativ 10,55% din valoarea totală.
Ședința din 24 august a CJ Alba:
https://www.facebook.com/www.ziarulunirea.ro/videos/1514362791958497/

Administrație
Între 25 și 28 iunie 2025 au loc lucrări de reparații la lacul din Parcul Tineretului. Intervențiile vor avea loc doar noaptea
Între 25 și 28 iunie 2025, la Sebeș se vor efectua lucrări de reparații la lacul din Parcul Tineretului, iar intervențiile se vor desfășura doar noaptea.
Primăria Municipiului Sebeș, prin Serviciul Public de Administrare a Patrimoniului, anunță că în perioada 25-28 iunie 2025, în fiecare seară, între orele 19.00-06.00, se vor desfășura lucrări de reparații la lacul din Parcul Tineretului.
Intervențiile vor avea loc noaptea, tocmai pentru a nu perturba activitățile de zi din parc, însă este posibil ca în această perioadă să se audă zgomote provenite de la utilajele și autospecialele folosite.
Ne cerem scuze pentru disconfortul temporar și vă mulțumim sincer pentru înțelegere. Aceste lucrări sunt necesare pentru a îmbunătăți spațiul verde și zona de agrement din apropierea locuințelor dumneavoastră.
Vă mulțumim că sunteți alături de noi în grija pentru Sebeș.
Administrație
Terenul de sport al Școlii Gimnaziale „Mihail Kogălniceanu” Sebeș va fi acoperit, dotat cu instalație de nocturnă și vestiare
Serviciul Public de Administrarea Patrimoniului Sebeș a lansat, vineri, 20 iunie 2025, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) procedura de contractare prin licitație publică a serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor aferente obiectivului de investiții „Acoperire teren de sport (cu nocturnă), realizare vestiare si împrejmuire, Școala Gimnazială Mihail Kogălniceanu – Municipiul Sebeș”.
Valoarea totală estimată a contractului propus este de 2,8 milioane de lei, fără TVA.
În prezent terenul de sport folosit de elevii Școlii Gimnaziale „Mihail Kogălniceanu” Sebeș are covorul de PVC deteriorat, șapa de sub el este degradată, iar împrejmuirea prezintă fisuri la nivelul soclului. De asemenea, elementele metalice au zone cu rugină.
Terenul de sport urmează să fie acoperit cu o structură metalică și învelitoare din pânză din PVC cu inserție textilă, impermeabilă și de culoare albă. Împrejmuirea terenului se va realiza perimetral cu o plasă de protecție din polietilenă. Terenul de sport va fi prevăzut cu iluminat și supraveghere video.
Va fi realizată și o clădire cu funcțiunea de vestiare care va deservi terenul de sport. Noua clădire va fi prevăzută cu dulapuri și grupuri sanitare.
Este în derulare și un alt proiect, finanțat prin PNRR, care vizează reabilitarea și modernizarea în vederea creșterii efiecienței energetice a Școlii Gimnaziale „Mihail Kogălniceanu” Sebeș.
Administrație
Primăria Sebeș investește peste 2 milioane de euro pentru reamenajarea intersecției „Turn”
Serviciul Public Administrarea Patrimoniului Sebeș a lansat, marți, 10 iunie 2025, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) procedura de contractare a serviciilor de proiectare și execuție în vederea reamenajării intersecției „Turn” din Sebeș.
Valoarea contractului propus este de aproximativ 12,5 milioane de lei (TVA inclus), iar data limită pentru primirea ofertelor este 26 iunie 2025.
Lucrările ce urmează a fi realizate sunt situate la intersecția străzilor Valea Frumoasei, Dorin Pavel, Lucian Blaga și Aviator Olteanu, străzi care se afla în administrarea Municipiului Sebeș, arealul de intervenție fiind situat în zona de intravilan.În prezent intersecția străzilor amintite are capacitatea de circulație depășită realizându-se foarte frecvent blocaje de circulație.
Este necesară, conform inițiatorilor proiectului, amenajarea unei intersecții dirijate prin semafoare inteligente pentru fluidizarea circulației și aducerea sistemului rutier la parametrii tehnici corespunzători asigurându-se astfel condiții optime de siguranță și confort în circulația auto și pietonală.
Circulația se desfășoară momentan printr-o intersecție cu sens giratoriu care nu a fost dimensionat pentru a prelua traficul de pe DN 1 sau DN 7 mai ales traficul greu și foarte greu. Ambuteiajele apar în timpul orelor de vârf. Punctele de conflict între autovehicule apar deoarece majoritatea ieșirilor din sens se reduc la o bandă de circulație, iar intrările se realizează pe o bandă sau două benzi.
Din punct de vedere al sistemului rutier se constată prezența unei îmbrăcăminți rutiere asfaltice care din cauza circulației intense prezintă o serie de degradări, precum, denivelări, făgașe, fisuri și crăpături. De asemenea, există o serie de reparații locale repetate fapt ce sugerează vulnerabilitatea sistemului rutier existent.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt descongestionarea traficului în zona intersecției, creșterea siguranței circulației prin ordonarea fluxurilor pentru toți participanții la trafic (autovehicule, pietoni și bicicliști), ocuparea unui spațiu minim pentru circulația auto în beneficiul spațiului pietonal și a spațiului verde, asigurarea exploatării intersecției în codiții optime de rezistență, stabilitate și siguranță a circulației.