Învățământ-Cultură
Proiect Erasmus+ „Competențe TIC prin practică europeană” implementat la Colegiul Național „Lucian Blaga” Sebeș
Colegiul Național „Lucian Blaga” Sebeș se apropie de încheierea perioadei de implementare cu succes, în ciuda restricțiilor sanitare impuse de pandemia Covid-19, a unui proiect Erasmus+ cu o finanțare europeană totală de 71.048 €.
Erasmus+ este programul Uniunii Europene în domeniile educație, formare profesională, tineret și sport care oferă oportunități de mobilitate și cooperare pentru toți actorii implicați activ în domeniile menționate.
Proiectele de formare profesionala finanțate își propun să suplinească sau să completeze practica profesională a elevilor, în legătură directă cu profilul și specializarea liceală a acestora. Astfel, un grup de 28 de elevi de la profilul Matematică-Informatică a colegiului sebeșean au avut șansa efectuării unei practici de două săptămâni în firme din domeniul IT din Granada, Spania, în cadrul proiectului „Competențe TIC prin practică europeană”, implementat în perioada 01.09.2020 – 30.11.2021.
Deși practica a constituit partea cea mai vizibilă a proiectului, elevii participanți au urmat etapele unui proces de selecție și au participat la o serie de activități de pregătire a stagiului: și-au actualizat cunoștințele de informatică și de TIC, au urmat un curs de limba engleză – limba de comunicare în timpul mobilității, au participat la activități de pregătire culturală și pedagogică.
Cu un bogat bagaj de cunoștințe teoretice, cei mai buni elevi „informaticieni” ai colegiului au fost în mod plăcut surprinși să constate că aplicarea în practică a acestor cunoștințe era mai simplă decât se temuseră, că activitățile se desfășurau firesc și că munca în echipă, alături de colegi, avea un farmec aparte.
Ar fi simplist să considerăm că mobilitatea a constat doar în practica propriu-zisă. Împărțirea spațiului de cazare cu alți colegi, respectarea regulilor, organizarea timpului liber în grup, toate acestea le-au dezvoltat capacitatea de adaptare și abilitățile de interrelaționare. Pentru a completa tabloul dezvoltării personale a elevilor participanți, se pot adăuga activitățile culturale, vizitele și excursiile la care aceștia au participat.
Secvențe din aceste activități au fost imortalizate și pot fi vizualizate pe pagina facebook a proiectului: https://www.facebook.com/Competen%C8%9Be-TIC-prin-practic%C4%83-european%C4%83-109753534664687
La finalul stagiului, cei 14 elevi de clasa a X-a și cei 14 elevi de clasa a XI-a au primit documente de mobilitate europene prin care sunt certificate competențele dobândite sau dezvoltate în perioada de practică, documente care le vor fi utile în tot viitorul parcurs profesional.
“Material realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene. Conținutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenția Națională și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care informația este folosită.”

Învățământ-Cultură
Doru Oancea, numit director al Liceului cu Program Sportiv „Florin Fleșeriu” din Sebeș
Doru Oancea, fost director adjunct, în perioada 2017-2025, care e și un antrenor de fotbal binecunoscut și apreciat, cu rezultate deosebite atât la juniori cât și la seniori, a devenit director al Liceului cu Program Sportiv „Florin Fleșeriu” Sebeș.
„Îmi doresc să continuăm să progresăm din toate punctele de vedere, așa cum s-a întâmplat în ultimii ani. În ceea ce privește specializarea fotbal, țelul nostru este să creștem din punct de vedere al clasificării. Am făcut deja un pas hotărât în această direcție, din noul sezon competițional având echipe la toate nivelurile în competițiile FRF și AJF.
În privința infrastructurii suntem per ansamblu mulțumiți de ceea ce avem la dispoziție în acest moment. Sperăm să primim sprijin din partea autorităților locale pentru renovarea bazei de pregătire de la Luncile Prigoanei”, a declarat Doru Oancea pentru ziarulunirea.ro.
Învățământ-Cultură
Un cadru didactic și trei elevi de la Liceul cu Program Sportiv Sebeș, participare la Tabăra de Leadership pentru Mediu Eco Provocarea
În perioada 10–14 august 2025, stațiunea Cheia, din județul Prahova, a găzduit Tabăra de Leadership pentru Mediu Eco Provocarea, eveniment de încheiere al celei de-a XIV-a ediții a concursului național de educație pentru mediu.
Cei 44 de elevi și 11 profesori participanți au reprezentat echipele câștigătoare din întreaga țară, selectate în urma unui an de activități de protecția mediului care au implicat peste 40.000 de voluntari.
Pe parcursul anului școlar 2024–2025, mai mult de 1.500 de elevi au derulat proiecte concrete în școli și comunități: colectare separată, igienizări, plantări, dar și campanii civice și educaționale, transformându-se în adevărați ecoambasadori.
Tabăra a oferit participanților o combinație de ateliere interactive, drumeții educative și jocuri de echipă. Temele au variat de la leadership și proactivitate, până la consum responsabil, economia circulară și biodiversitate. Elevii și profesorii au împărtășit inițiativele locale, au legat prietenii și au pus bazele unei rețele de tineri lideri dedicați mediului, scrie ziarulpozitiv.ro.
• Ecoambsadori de la LPS Sebeș
Ecoambasadori ai Liceului cu Program Sportiv „Florin Fleșeriu” Sebeș au fost elevii Darius Daniel Popa, Robert Cătălin Mărginean și Alin Sorin Pauletii, din clasa a X-a B, însoțiți de către profesoara Claudia Valeria Vlad.
„Cu toții au revenit din tabără plini de energie, idei noi și hotărâți să facă o schimbare. Misiunea lor de a proteja mediul va continua acasă!”, au transmis reprezentanții liceului cu profil sportiv din Sebeș.
Învățământ-Cultură
Andrei Medrea, elev al Liceului German Sebeș, premiul I la secțiunea Istorie a concursului „Omul și Sacrul”, pentru al doilea an consecutiv
Andrei Medrea, elev al Liceului German Sebeș și al Centrului Județean de Excelență Alba, s-a remarcat la începutul vacanței de vară prin obținerea unui nou premiu la Concursul Regional Interdisciplinar „Omul și Sacrul”, ediția a VII-a, organizat de Inspectoratul Școlar Județean Cluj, Liceul Greco-Catolic „Inochentie Micu” Cluj-Napoca și Episcopia Greco-Catolică de Cluj-Gherla.
Pentru al doilea an consecutiv, elevul Andrei Medrea a cucerit premiul I la secțiunea „Istorie” a acestui concurs. Premiul i-a fost înmânat, în cadrul unei ceremonii speciale, de către decanul Facultății de Istorie și Filosofie Cluj-Napoca, profesor universitar doctor Ovidiu Ghitta.
Andrei Medrea este un tânăr pasionat de istorie care, în anii din urmă, sub coordonarea profesorului doctor Mihai-Octavian Groza, s-a remarcat prin rezultatele obținute atât la învățătură, cât și la olimpiadele și concursurile școlare de profil (îndeosebi Olimpiada de Istorie și Sesiunea de Referate și Comunicări Științifice ale elevilor din învățământul liceal).