Administrație
Primăria Sebeş vrea să rupă contractul de concesiune al cimitirului municipal înainte de termen – 4 hectare de porumb, cultivate de administratorii obiectivului fără acordul primăriei
Noua administrație sebeșeană, instalată la conducerea primăriei în vara anului trecut, vrea să rezilieze contractul de concesiune pentru cimitirul municipal, nemulțumită de felul cum este administrat obiectivul.
Cimitirul a fost concesionat în urmă cu 15 ani Asociației Familiale Cutean Mircea, care desfășura și desfășoară și în prezent activități de pompe funebre. Ulterior, prin actul adițional din 2010, concesionar este desemnat Cutean Avram Mircea Întreprindere Individuală, iar printr-un alt act adițional încheiat în 2013 calitatea de concesionar o are Cutean M. Veronica – Întreprindere Individuală.
O comisie a Primăriei Sebeș împuternicită cu verificarea obligațiilor asumate de concesionar în ceea ce privește cimitirul orașului a constatat recent mai multe nereguli, motiv pentru care, într-una din ședințele următoare, aparatul de specialitate al primăriei va propune rezilierea unilaterală a contractului de concesiune care, în mod normal, ar trebui să expire abia în 2020. De cealaltă parte, concesionarul Veronica Cutean susține că actul expiră abia în 2051 și invocă o hotărâre de consiliu local din 2003, care însă nu s-a concretizat și cu modificarea contractului.
Cea mai importantă neregulă constatată de comisia numită de primărie să evalueze situația efectivă se referă la faptul că o mare parte a suprafeței destinate cimitirului, în speță circa 4 hectare, au fost cultivate cu porumb în 2016 fără ca primăria să fie informată. ”Concesionarul are dreptul de a culege fructele bunurilor care fac obiectul concesiunii, potrivit naturii și scopului stabilit de părți în contractul de concesiune. Având în vedere că pe o suprafață de aproximativ 4 ha concesionarul a cultivat porumb fără aprobarea concedentului, comisia apreciază că în felul acesta concesionarul a încălcat obligația de la Art. 5.1. referitoare la scopul și obiectivele contractului, practic producându-se o deturnare a destinației terenului în speță, precum și o alterare a peisajului, străină naturii și scopului pentru care s-a încheiat concesiunea activității.
Referitor la solicitarea comisiei de a da explicații cu privire la cultura de porumb din incinta cimitirului și veniturile obținute în legătură cu aceasta, în răspunsul doamnei Cutean Veronica se menționează că acest aspect se va avea în vedere în darea de seamă pe semestrul II 2016.
În cuprinsul dării de seamă pe semestrul II 2016 doamna Cutean Veronica, în calitate de administrator al Cimitirului Municipal, nu face însă nici o referire în acest sens”, se arată în raportul comisiei. Alte nereguli constatate au fost: aleile cimitirului nu sunt îngrijite și nu există împrejmuire la suprafața concesionată. În schimb, administratorul și-a îndeplinit obligația de a construi o capelă a cărei valoare de inventar este de 187.530 de lei, valoarea pavajelor din cimitir este în sumă de 197.888 de lei, iar porțile cimitirului și grupul social au fost realizate în regie proprie. De asemenea, administratorul este la zi cu plata obligațiilor, cuantumul anual al redevenței fiind de 750 de dolari pe an.

Administrație
Lucrările la creșa din cartierul Aleea Parc au fost recepționate. Investiția totală este de peste 5 milioane de lei
Primăria Sebeș a recepționat în cursul zilei de miercuri, 13 august 2025, lucrările la noua creșă din cartierul Aleea Parc, care va putea primi până la 36 de copii. Valoarea totală a investiției este de 5 milioane de lei, majoritatea fondurilor provenind dintr-o finanțare europeană nerambursabilă.
„Avem o cresă nouă în cartierul Aleea Parc, care a fost recepționată ieri de Primăria Sebeș. Construită pe amplasamentul fostei centrale termice care se afla în ruină, noua creșă are o suprafață desfășurată de circa 900 mp și un regim de înălțime de parter și etaj. Creșa va putea primi 36 de copii, care vor beneficia de spații generoase și dotate corespunzător: 3 dormitoare, 3 spații de joacă, un spațiu multifuncțional, 2 grupuri sanitare, 4 băi, o bucătărie, un cabinet medical, la care se adaugă mai multe zone suplimentare (regrupare copii, depozitare, predare mâncare, spălător, oficiu, secretariat, holuri, vestiare, biberonerie etc.). Au fost realizate instalațiile electrice, instalațiile termice, instalațiile sanitare, instalațiile de ventilare, rețelele exterioare de apă și canalizare, trotuarele exterioare. Valoarea totală a obiectivului de investiţii este de circa 5 milioane de lei, majoritatea fondurilor provenind dintr-o finanțare europeană”, a transmis primarul Dorin Nistor, prin intermediul paginii personale de facebook.
Administrație
Noul compartiment de microbiologie, al Spitalului Municipal Sebeș, dotat cu echipamente în valoare de peste 2,6 milioane de lei
Spitalul Municipal Sebeș a lansat, în 7 august 2025, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), procedura de achiziție prin licitație publică a unor echipamente pentru noul compartiment de microbiologie al unității medicale.
Achiziția are o valoare totală estimată de 2.650.755 de lei, fără TVA. Data limită pentru primirea ofertelor este 19 septembrie 2025.
Urmează să fie achiziționate echipamente avansate microbilogie și dotări auxiliare de laborator.
Conform reprezentanților unității medicale, înființarea unui compartiment de microbiologie în cadrul Spitalului Municipal Sebeș era necesară, având în vedere faptul că anterior la nivelul unității sanitare publice din Sebeș nu exista o asemenea structură.
Implementarea proiectului se realizează în cadrul Spitalului Municipal Sebeș, în Laboratorul de analize medicale, amplasat în clădirea proprie, pe strada Șurianu, nr. 41.
Administrație
Linie telefonică specială pentru sesizarea defecțiunilor la sistemul de iluminat public din Sebeș
Administrația publică locală din Sebeș a pus la dispoziția cetățenilor o linie telefonică specială pentru sesizări.
Este vorba despre sesizări cu privire la defecțiuni apărute în funcționarea sistemului de iluminat public de pe raza Municipiului. Linia telefonică specială este adresată cetățenilor din Sebeș și localitățile aparținătoare Lancrăm și Răhău.
„Pentru a veni în sprijinul cetățenilor și pentru a asigura remedierea cât mai rapidă a eventualelor probleme apărute la iluminatul public din Sebeș, Petrești, Lancrăm și Răhău, cetățenii au la dispoziție un număr de telefon la care pot fi semnalate defecțiunile. Astfel, orice sesizare legată de întreruperi sau disfuncționalități ale iluminatului public stradal, poate fi transmisă telefonic, la orice oră, la numărul 0358 401234”, au transmis reprezentanții Primăriei Sebeș.