Rămâi conectat

Administrație

Primăria Municipiului Sebeș demarează campania de acordare a ajutorului pentru încălzirea locuinței şi a suplimentului pentru energie, aferent sezonului rece 2021 – 2022

sebesinfo.ro

Publicat

în

Primăria Municipiului Sebeș vă informează că începând cu data de 15 octombrie 2021, persoanele interesate pot prelua cerere / declarație pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinței pe perioada sezonului rece noiembrie 2021 – martie 2022 / suplimentul pentru energie.

Modelele de formulare sunt disponibile la sediul Direcției Generale de Asistență Socială, Medicală și Comunitară Sebeș, situat în cartierul Aleea Lac, nr. 12, telefon: 0258-730611, 731007.

La același sediu se vor depune și toate actele necesare pentru acordarea ajutorului de încălzire, de luni până joi, între orele 8.30-16.30, iar vineri între orele 08:30-14:00, termenul limită fiind data de 15 noiembrie 2021.

Ajutorul pentru încălzirea locuinței pentru sezonul rece 2021-2022/ suplimentul pentru energie se acordă în baza următoarelor documente:

  1. Cerere și declarație pe propria răspundere
  2. Documente de identitate titular și membrii familiei:
  • cărți de identitate, buletine de identitate, cărți de identitate provizorii;
  • certificate de naștere pentru copii cu vârsta de până la 14 ani;
  • alte documente, după caz (certificat căsătorie, certificat deces, act divorț etc).
  1. Copie factură
  • gaze naturale
  • energie electrică (pe care să fie înscrise codul abonatului și cod loc consum);

Dacă pe factură apare înscrisă altă persoană decât abonatul, calitatea de persoană îndreptăţită se probează cu contractul de închiriere, împuternicire, concesiune, comodat etc.

  1. Acte privind veniturile realizate de persoana singură sau de toţi membrii familiei, după caz, în luna anterioară depunerii cererii:
  • adeverințe de venit eliberate de angajator, pentru veniturile din salariu, (venit net/luna anterioară depunerii cererii + după caz, contravaloare tichete masă);
  • adeverințe de venit de la administrația financiară pentru veniturile din activități independente, din cedarea folosinței bunurilor, din investiții, din premii și jocuri de noroc;
  • mandate postale/extrase de cont/hotărâri judecătorești pentru plata pensiei de întreținere/decizii pentru indemnizații de somaj, handicap, pensii etc.
  • contracte de muncă în cazul veniturilor obținute de persoanele plecate în stăinătate.
  1. în situaţia persoanelor singure/familiilor care declară că nu realizează niciunul din veniturile enumerate în cerere, acestea vor prezenta Declarație Notarială cu menţionarea luării la cunoştinţă că declararea necorespunzătoare adevărului se pedepseşte conform legii penale.
  2. În situația familiilor în care soțul /soția este plecat la muncă în străinătate și nu poate prezenta contractual de muncă, se va prezenta Declarație Notarială cu venitul net realizat de acesta în străinătate, cu menţionarea luării la cunoştinţă că declararea necorespunzătoare adevărului se pedepseşte conform legii penale
  3. Acte privind regimul juridic al locuinţei – copie după actul de proprietate/ contractul de închiriere/ comodat sau alte documente care atestă un drept de folosință asupra locuinței în condițiile legii;
  4. Dovada bunurilor mobile şi imobile deţinute:

–  Certificat de atestare fiscală privind clădirile, terenurile și mijloacele de transport aflate în proprietate, eliberat de Biroul Taxe și Impozite Locale Sebeș (Primăria Sebeș- sediul vechi);

–  Copie după talon autoturism (deținere 1 autotursim cu vechime mai mica de 10 ani sau 2 autoturisme – nu se acordă ajutorul/ sprijinul).

– 1 dosar cu șină.

Criterii de eligibilitate:

  1. Nivel venituri:

–  1386 lei/ persoană în cazul familiilor;

–  2053 lei persoana singură

  1. Ajutorul pentru încălzirea locuinţei, se acordă familiilor, respectiv persoanelor singure, numai pentru locuinţa de domiciliu sau, după caz, de resedinţă a acestora;
  2. Solicitanții și celelalte persoane cuprinse în cerere nu deţin bunuri mobile/imobile sau terenuri, aşa cum sunt prezentate ele în lista în lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării ajutorului pentru încălzirea locuinței.
  3. Solicitanții și celelalte persoane cuprinse în cerere nu deţin depozite bancare de peste 3000 lei;

Pentru verificarea veridicității datelor înscrise în cererea si declarația pe propria răspundere se vor efectua  anchete sociale la locuința beneficiarilor. Dacă  în urma anchetei sociale se constată că titularul nu a declarat corect componența familiei, veniturile realizate și bunurile deținute, sumele plătite necuvenit se vor recupera, în condițiile legii.

Titularul ajutorului pentru încălzirea locuinței/suplimentului pentru energie este obligat să comunice în scris orice modificare intervenită în componența familiei și a veniturilor acesteia, în termen de 5 zile de la data modificării.

Persoanele care dețin bunurile din listă, NU AU DREPTUL

 la ajutorul pentru încălzirea locuinței/ suplimentul pentru energie:

Bunuri imobile
1Clădiri sau alte spaţii locative în afara locuinţei de domiciliu şi a anexelor gospodăreşti
2Terenuri de împrejmuire a locuinţei şi curtea aferentă şi alte terenuri intravilane care depăşesc 1.000 mp în zona urbană şi 2.000 mp în zona rurală            
Bunuri mobile*
1Autoturism/autoturisme şi/sau motocicletă/motociclete cu o vechime mai mică de 10 ani cu excepţia celor adaptate pentru persoanele cu handicap sau destinate transportului acestora sau persoanelor dependente precum şi pentru uzul persoanelor aflate în zone greu accesibile
2Mai mult de un autoturism/motocicletă cu o vechime mai mare de 10 ani
3Autovehicule: autoutilitare, autocamioane de orice fel cu sau fără remorci, rulote, autobuze, microbuze
4Şalupe, bărci cu motor, scutere de apă, iahturi, cu excepţia bărcilor necesare pentru uzul persoanelor care locuiesc în Rezervaţia Biosferei ”Delta Dunării”
5Utilaje agricole: tractor, combină autopropulsată
6Utilaje de prelucrare agricolă: presă de ulei, moară de cereale
7Utilaje de prelucrat lemnul: gater sau alte utilaje de prelucrat lemnul acţionate hidraulic, mecanic sau electric
(*)Aflate în stare de funcţionare
Depozite bancare
   1         Depozite bancare cu valoare de peste 3000 lei
Terenuri /animale şi/sau păsări
   1         Suprafeţe de teren, animale şi păsări a căror valoare netă de producţie anuală depăeşte suma de 1.000 euro pentru persoana singură, respectiv suma de 2.500 euro pentru familie

Mențiuni referitoare la locuință:

  • Persoana sau familia care deține pe lângă locuința de domiciliu și o cotă parte dintr-o clădire, exceptând anexele sau dependințele, nu poate beneficia de ajutor pentru încălzirea locuinței/ suplimentul de energie, indiferent de mărimea cotei.
  • Dacă în aceeași locuință/ imobil locuiesc mai multe familii, respectiv persoane singure, fără contoare separate pentru gaze sau energie electrică, la acordarea ajutorului de încălzire/suplimentului pentru energie vor fi luate în considerare toate persoanele și veniturile realizate de acestea.
Nivel venituri: 
Familii: 1.386 lei/persoană

 

 
Ajutorul pentru încălzirea locuinței în sezonul rece noiembrie 2021- martie 2022:

 

Venit net lunarCompensare

Procentuală (%)

ajutor lemne (lei)ajutor gaze

naturale (lei)

ajutor energie

electrica (lei)

pe membru de familie1 luna5 luni1 luna5 luni1 luna5 luni          
sau al persoanei singure (lei)          
0-200 lei 100%320160025012505002500          
200,1-320 lei 90%288144022511254502250          
320,1-440 lei 80%256128020010004002000          
440,1-560 lei70%22411201758753501750          
560,1-680 lei 60%1929601507503001500          
680,1-920 lei50%1608001256252501250          
920,1-1040 lei40%1286401005002001000          
1040,1-1160 lei30%9648075375150750          
1160,1-1280 lei 20%6432050250100500          
1280,1-1386 lei10%321602512550250          

În cazul persoanei singure:

1280,1-2053 lei10%      32      160    25    125      50      250
Suplimentul pentru energie se plătește lunar pe tot parcursul anului:
1. Energie electrica: 30 lei/ lună
2. Gaze naturale: 10 lei/ lună
3. Lemne: 20 lei/lună 

NOTĂ: În situația în care singura sursă de energie utilizată este energia electrică, cuantumul suplimentului este de 70 lei/ lună.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Publicitate
Click pentru a comenta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație

Marți, 30 septembrie 2025: Ședință ordinară a Consiliului Local al Municipiului Sebeș. Vezi proiectul ordinii de zi

sebesinfo.ro

Publicat

în

Consiliul Local al Municipiului Sebeș este convocat în ședință ordinară pentru ziua de marți, 30 septembrie 2025, începând cu ora 14.00. Ședința se va desfășura cu participarea fizică a consilierilor locali, în sala de ședințe situată în Piața Primăriei, nr. 1.

1. Proiect de hotărâre privind alegerea preşedintelui de şedinţă pentru perioada 30 septembrie 2025 – 30 decembrie 2025.
Inițiatorul proiectului: Viceprimarul Municipiului Sebeș, Dorin Albu.

2. Proiect de hotărâre privind aprobarea majorării valorii de inventar ca urmare a finalizării obiectivului de investiții „Demolare sală de sport Petrești, strada Decebal, nr. 94 A – Municipiul Sebeș” și radierea din Inventarul domeniului privat a imobilului situat în Municipiul Sebeș, loc. Petrești, str. Decebal, nr. 94A.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

3. Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Inventarului domeniului public și privat al Municipiului Sebeș, ca urmare a recepționării obiectivului de investiții „Transformare imobil fostă centrală termică Aleea Parc – Municipiul Sebeș în Creșă” și darea acesteia în administrarea Școlii Gimnaziale nr. 2 – Sebeș.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

4. Proiect de hotărâre privind modificarea Art. 3 a H.C.L. nr. 222/2025 privind modificarea și completarea inventarului domeniului public și privat al Municipiului Sebeș, ca urmare a finalizării obiectivului de investiții „Reamenajare parcuri de joacă în Aleea Parc și Petrești”.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

5. Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentanţilor Consiliului Local al Municipiului Sebeş în Comisiile de Evaluare și Asigurarea Calității, ce se vor constitui la nivelul Instituțiilor din învăţământul preuniversitar de pe raza administrativ-teritorială a Municipiului Sebeş pentru anul școlar 2025-2026
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

6. Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării, prin procedură de licitație publică, a două imobile (locuințe) situate administrativ în Municipiul Sebeș, str. M. Viteazu, nr. 3, ap. 2 și ap. 4 aflate în domeniul privat al Municipiului Sebeș
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

7. Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării directe către chiriași a șapte imobile (locuințe) din domeniul privat al Municipiului Sebeș
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

8. Proiect de hotărâre privind aprobarea Devizului General actualizat, pentru realizarea obiectivului de investiții „Dotarea cu vehicule nepoluante pentru transportul public în Municipiul Sebeș” – Stații de reîncărcare vehicule electrice-proiect nr.3435/2.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

9. Proiect de hotărâre privind aprobarea actualizării dreptului de proprietate asupra imobilelor teren, înscrise în C.F. nr. 79142 Sebeș, C.F. nr. 78740 Sebeș, C.F. nr. 77681 Sebeș, respectiv C.F. nr. 77225 Sebeș, în favoarea Municipiului Sebeș, domeniul privat.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

10. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Art. 1, alin (2), punctul 1 din H.C..L nr. 235/2025 privind aprobarea Documentației de Avizare a Lucrărilor de Intervenții, pentru obiectivul de investiţii: „Reabilitarea și creşterea eficienţei energetice a clădirii sălii de sport „Florin Fleșeriu””, înscris în CF nr. 96003, proiect nr. 23/2024 și aprobarea Devizului general actualizat al obiectivului de investiții.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

11. Proiect de hotărâre privind aprobarea listei partizilor „pe picior” pentru licitația intermediară producția anului 2025, a modului de valorificare a acestora și a prețurilor de pornire.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

12. Proiect de hotărâre privind trecerea unor bunuri (construcții/mijloace fixe) din domeniul public în domeniul privat al Municipiului Sebeș.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

13. Proiect de hotărâre privind acordarea unui mandat special de a vota în Adunarea generală a Asociației „APA ALBA”
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

14. Proiect de hotărâre privind propunerea de atribuire teren aferent construcțiilor proprietate personală.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

15. Proiect de hotărâre privind majorarea valorii de inventar a imobilului construcție „Colegiu Lucian Blaga corp B”, ca urmare a finalizării obiectului de investiții „Reabilitare și modernizare clădiri existente (Corp A, Corp B, Corp C, Sala festivă, Sala de sport, Internat) – corp B” a Colegiului Național „Lucian Blaga” Sebeș aparținând domeniului public al Municipiului Sebeș, identificat la poziția 665 din Anexa 5 la H.G. 974/2002.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

16. Proiect de hotărâre privind completarea inventarului domeniului public și privat al Municipiului Sebeș, ca urmare a finalizării obiectivului de investiții „Reabilitare spațiu public urban și zonă pietonală pe str. Alunului, Municipiul Sebeș”
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

17. Proiect de hotărâre privind retragerea din administrarea Spitalului Municipal Sebeș a locuinței, situată administrativ în loc. Petrești, str. 1 Mai, nr. 83B, jud Alba.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

18. Proiect de hotărâre privind aprobarea Devizului General revizuit, pentru realizarea obiectivului de investiții „Transformare imobil fostă centrală termică Aleea Parc-Municipiul Sebeş în Creşă”
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

19. Proiect de hotărâre privind încetarea prevederilor H.C.L. nr. 215/2023 privind exprimarea acordului de principiu pentru transmiterea din domeniul public al Municipiului Sebeș și din administrarea Consiliului Local al Municipiului Sebeș în domeniul public al Statului în administrarea Ministerului Afacerilor Interne – prin Inspectoratul de Poliție Județean Alba, a imobilului teren intravilan, identificat prin CF nr. 94728 Sebeș, nr. cad. 94728 în suprafață de 17.275 mp. și respectiv prin C.F. nr. 94731 Sebeș, nr. cad. 94731 în suprafață de 16.235 mp și demararea procedurilor legale de sistematizare și dezvoltare.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

20. Proiect de hotărâre privind completarea domeniul public al Municipiului Sebeș ca urmare a încheierii unor contracte de donație.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.

21.Informarea nr.63908/08.09.2025 a Compartimentului Patrimoniu și Coordonare Asociații de Proprietari.

22.Informarea nr.55101/29.07.2025 a dlui Boabeș Ilie.

23. Informarea nr.24222/2025 a dlui Dăncilă Radu.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Municipalitatea din Sebeș și-a înfințat propria companie de transport public

sebesinfo.ro

Publicat

în

Primăria Sebeș a achiziționat 9 autobuze electrice noi, furnizate de o firmă românească, 9 stații de încărcare lentă, 3 stații de încărcare rapidă, precum și un sistem de e-ticketing deja montat. În paralel, Municipiul a înființat propria companie de transport public, menită să asigure serviciile de transport în comun.

În prezent, se fac demersuri pentru obținerea avizelor necesare pentru ca noul serviciu să devină operațional. Primarul Dorin Nistor a declarat pentru ziarulunirea.ro că Primăria Sebeș și-a înființat oficial compania de transport public.

• Transport public modern pentru Sebeș și zonele învecinate

Pentru ca serviciul de transport public să fie disponibil locuitorilor din Sebeș, a fost realizată o asociere între Primăria Municipiului și primăriile din Daia Română, Pianu și Vințu de Jos.

„Este foarte important, deoarece Sebeșul are o dezvoltare economică semnificativă, iar numeroase persoane din localitățile învecinate vin aici la muncă, iar copiii la școală. De aceea vrem să asigurăm condiții cât mai bune pentru transport”, a precizat edilul.

În ceea ce privește calitatea transportului, primarul recunoaște că vor exista diferențe importante. Spre exemplu, se dorește ca, în orele de vârf, în zone precum Sebeș, Petrești, Răhău și Lancrăm, frecvența autobuzelor să fie de aproximativ 15–30 de minute.

După lansarea rutelor inițiale, compania de transport public Sebeș își propune să dezvolte noi trasee, inclusiv în cartierele orașului, facilitând astfel accesul locuitorilor la transportul public.

• Tarife și modalități de plată

Deoarece compania nu se va putea autofinanța, Primăria Sebeș va acorda subvenții, în special pentru copii și vârstnici, în timp ce celelalte categorii de cetățeni vor beneficia de abonamente și prețuri accesibile.

„În acest moment, ne gândim la un abonament între 150 și 200 de lei pe lună, care să acopere toate rutele. Pentru biletele ocazionale vom decide ulterior, dar dorința noastră este să încurajăm abonamentele. Estimăm costuri de acoperire de câteva milioane de lei pe an, probabil între 3 și 6 milioane, dar știm că la început va fi mai greu. În timp, lucrurile se vor regla”, a explicat Dorin Nistor.

În ceea ce privește plata biletelor, aceasta va fi posibilă prin SMS, automate de bilete și carduri electronice de călătorie. Compania de transport public Sebeș va putea monitoriza numărul călătoriilor și tipul biletelor, ajustând rutele în funcție de frecvența călătorilor.

• Aproximativ 40 de locuri de muncă noi pentru șoferi

Un număr de aproximativ 40 de locuri de muncă pentru șoferi vor fi disponibile odată cu operaționalizarea firmei de transport. Primarul subliniază că angajarea șoferilor reprezintă cea mai importantă resursă.

„Estimăm că în octombrie vom începe angajările și probele, iar din ianuarie să fim operaționali. Cel mai optimist termen este sfârșitul acestui an, iar cel mai pesimist, februarie”, a mai menționat Dorin Nistor.

Pe lângă cele 9 autobuze deja ajunse în oraș, flota de transport public urmează să fie completată cu încă 7 autobuze. Astfel, cele 16 autobuze care vor circula pe rutele companiei de transport public a Primăriei Sebeș au fost achiziționate de la o firmă românească din Baia Mare.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Au început lucrările de reabilitare a „Parcului Primăriei”. Vezi când vor fi finalizate lucrările

sebesinfo.ro

Publicat

în

Lucrările au început pe 16 septembrie 2025 și au un termen de execuție estimat la aproximativ patru luni. Printre principalele intervenții se numără refacerea sistemului de alei, revitalizarea spațiului verde, instalarea de bănci și alte elemente de mobilier urban, dar și repunerea în funcțiune a fântânii arteziene, care nu mai funcționa de mai bine de doi ani.

La finalul lucrărilor, parcul va oferi cetățenilor un spațiu modern și primitor, unde aceștia își vor putea petrece timpul liber într-un cadru plăcut. Totodată, zona va putea găzdui diverse evenimente culturale și comunitare.

„Se vor reprofila aleile, se va revitaliza spațiul verde și se va reface sistemul de irigații. Fântâna arteziană, care era veche și nu mai funcționa de doi ani, va fi de asemenea revitalizată. Se va realiza o deschidere mai mare către Primăria Sebeș, pentru ca cetățenii să aibă acces facil, iar instituția să fie pusă în prim-plan. Platoul din fața primăriei va fi mărit, astfel încât să permită desfășurarea unui număr mai mare de evenimente.

Spațiile verzi vor arăta mult mai bine și vor fi mai atractive, oferindu-le cetățenilor posibilitatea de a petrece timp de calitate în acest parc, prin revitalizarea a tot ceea ce a fost construit în urmă cu peste 20 de ani. Termenul de finalizare este estimat pentru sfârșitul lunii noiembrie sau începutul lunii decembrie, iar lucrările au început săptămâna trecută. Vor fi amplasate bănci și diverse elemente de mobilier urban.

Având în vedere că zona centrală a fost deja modernizată, iar Parcul Eminescu a trecut printr-un proces de reabilitare, acesta era singurul parc rămas nemodernizat. Ultima intervenție majoră aici a avut loc în urmă cu mult timp”, au declarat un reprezentanții SPAP Sebeș pentru ziarulunireea.ro.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Sebeș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Politică

Știrea ta

Societate

Sport

Economie

Din Județ

sebesinfo, stiri sebes, informatii sebes