Administrație
Începând de astăzi, 21 aprilie 2017, activitatea Primăriei Municipiului Sebeş a fost mutată într-un sediu provizoriu situat în Parcul „Arini”
Primăria Sebeş anunţă cetăţenii că începând cu data de 21 aprilie 2017, o mare parte a compartimentelor şi serviciilor aparatului de specialitate al primarului şi-au schimbat locaţia de desfăşurare a activităţii, prin mutarea personalului în sediul provizoriu din Parcul Arini nr. 1.
Clădirea monument istoric din zona centrală face obiectul unui contract prin care se vor efectua lucrări de reabilitare şi modernizare având durata de minim un an.
Pentru a veni în sprijinul cetăţenilor şi pentru a evita deplasarea în zona Arini, toate documentele şi adresele cetăţenilor înaintate aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Sebeş vor fi înregistrate, prin intermediul compartimentului de Relaţii Publice, în locaţia care a găzduit Trezoreria, situată în Piaţa Primăriei nr. 1.
Tot în locaţia din zona centrală a oraşului, însă în sedii provizorii, îşi continua activitatea: Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Sebeş, Direcţia venituri cu birourile de Taxe şi Impozite locale, Caserie şi Executări silite.
Singurele documente pentru care este necesară prezenţa în Arini sunt: certificatele de urbanism (verificare documentaţie, eliberare dispoziţie de plată), autorizaţiile de construcţii (verificare documentaţie, eliberare dispoziţie de plată) şi eliberarea certificatului de producător.
Audienţele oferite cetăţenilor de Primarul Municipiului Sebeş, Dorin Nistor, se vor desfăşura în locaţia Arini, în zilele de joi, începând cu ora 14.00
Şedinţele publice ale Consiliului Local al Municipiului Sebeş vor avea loc, începând cu luna mai 2017, la Colegiul Naţional „Lucian Blaga”, în sala media.
Pentru orice detalii suplimentare, serviciile de Relaţii Publice ale Primăriei Municipiului Sebeş sunt la dispoziţia cetăţenilor.

Administrație
Dorin Nistor, despre primul bazin acoperit de înot, din istoria Sebeșului: „Sperăm să fie dat în folosință până la finele anului”
În Sebeș se va deschide, probabil până la finelel acestui an, primul bazin de înot acoperit din istoria Municipiului. Acesta va avea dimensiunile de 25 x 12,5 metri și o adâncime a apei de 1,40 metri.
Imobilul este dotat și cu o sală de fitness, un spațiu de mișcare pentru elevi, vestiare și aproximativ 30 de locuri de parcare. Investiția, realizată în Parcul Arini, depășește 13 milioane de lei și a fost implementată cu sprijinul unei companii din Sibiu, care a finalizat lucrările mai repede decât termenul estimat inițial.
Primarul Dorin Nistor a declarat pentru ziarulunirea.ro că proiectul este destinat tuturor locuitorilor din Sebeș, dar și pentru cei din împrejurimi: „Acest bazin va fi, cu siguranță, pentru toți locuitorii orașului și nu numai, pentru că vorbim și despre cei din localitățile aflate dincolo de granițele municipiului. În primul rând, vrem să facem programe în colaborare cu școlile, astfel încât, prin profesorii de sport, să îi învățăm pe copii – pe cei care doresc, bineînțeles – să facă ore de sport aici, la bazin. În general, aceste activități se vor desfășura în prima parte a zilei.”
Pe lângă activitățile școlare, bazinul va găzdui cursuri și după-amiaza, susținute de profesori specializați, care îi vor învăța pe copii să înoate.
• Sala de fitness, vestiare moderne și parcare
Clădirea dispune, pe lângă bazin, de o sală de fitness, spațiu special pentru elevi, băi și 30 de locuri de parcare. Sala de fitness va fi destinată atât copiilor, cât și adulților, urmând să fie administrată în regim privat, deoarece necesită prezența constantă a unor instructori specializați.
Primarul a explicat că această decizie a fost luată pentru a evita extinderea excesivă a atribuțiilor administrației locale: „Nu am vrea să ajungem în situația în care să nu răspundem așteptărilor publicului”.
• Deschiderea, estimată până la finalul anului
Primăria estimează că bazinul va fi inaugurat până la sfârșitul anului 2025. Mai sunt de finalizat doar câteva aspecte: achiziționarea aparatelor pentru sala de fitness, completarea mobilierului și racordarea la utilități (energie electrică și gaz).
„Estimăm că până la sfârșitul anului vom fi operaționali. Mai este nevoie doar de conectarea la utilități, testarea instalațiilor și punerea în funcțiune. Vom începe cu minimul necesar de personal, urmând să suplimentăm, dacă va fi nevoie. Un termen optimist este finalul acestui an, iar unul mai pesimist, primăvara anului viitor. Eu cred că realist este sfârșitul anului”, a mai precizat primarul Dorin Nistor.
• Administrare și costuri de întreținere
Bazinul va fi gestionat printr-o asociație intercomunitară formată din Primăria Sebeș și Consiliul Județean Alba, care vor împărți costurile de funcționare și întreținere. Proiectul a fost posibil după ce Primăria Sebeș a asigurat terenul și rețelele de utilități, iar Consiliul Județean Alba a finanțat lucrările.
„Trebuie să conștientizăm că nu este o investiție care se va susține ușor, deoarece are costuri de funcționare destul de mari, mai ales cele legate de energie. Chiar dacă am construit o clădire eficientă energetic, cu facilități moderne, costurile nu vor fi mici. De aceea am ales să continuăm acest parteneriat”, a mai adăugat primarul.
Astfel, primul bazin de înot acoperit din Sebeș, destinat locuitorilor orașului și ai zonelor învecinate, ar urma să fie deschis în câteva luni.
„Cu siguranță, de anul viitor, sebeșenii vor avea primul bazin de înot acoperit din istoria orașului Sebeș”, a concluzionat Dorin Nistor.
Administrație
Primăria Sebeș: Cei care au depus cereri pentru locuințe ANL pot să-și actualizeze dosarele până în data de 19 septembrie 2025
Primăria Municipiul Sebeș aduce la cunoștință persoanelor care au depus cerere pentru închirierea unei locuințe A.N.L. să actualizeze documentele depuse la dosar.
Persoanele interesate că se mai pot depune cereri pentru închirierea unei locuințe A.N.L., la registratura Primăriei Municipiului Sebeș, până la data de 19 septembrie 2025, dată la care se vor analiza toate cererile depuse în acest sens.
„Menționăm faptul că dosarele care nu sunt actualizate până la data menționată anterior vor fi descalificate. Pentru mai multe detalii, vă rugăm să vă adresați Compartimentului Patrimoniu și Coordonare Asociații de Proprietari din cadrul Primăriei Municipiului Sebeș”, au transmis reprezentanții Primăriei Sebeș.
Administrație
Conform simulării Guvernului Bolojan, Primăria Sebeș trebuie să concedieze minim 41 de angajați. Ce spun reprezentanții administrației publice locale
Conform simulării Guvernului Bolojan, Primăria Sebeș trebuie să concedieze minim 41 de angajați. Ce spun reprezentanții administrației publice locale
Reducerea de posturi ocupate în administrația publică, preconizată de reformele inițiate de Guvernul Bolojan, va avea efecte majore la Primăria Municipiului Sebeș, unde ar trebui sa fie concediați între 41 și 51 de angajați.
Conform simulării Guvernului, ar pleca 41 de angajați din administrația locală în primul scenariu (reducerea cu 40% a posturilor), respectiv 51 în al doilea scenariu (reducerea cu 45% a posturilor).
„Primăria Sebeș are 117 posturi ocupate. Dacă ar fi să aplicăm reducerea de 45%, avem dreptul să mai angajăm încă 31 de persoane. Din respect pentru comunitate, am încercat să ne facem datoria cât mai bine”, au precizat reprezentanții Primăriei Sebeș.