Actualitate
DSP Alba s-a autosesizat după ce o firmă de pompe funebre din Sebeș ar fi transportat un tânăr decedat la Spitalul Județean de Urgență în condiții improprii
În urmă cu câteva zile, la Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia a fost inregistrat decesul unui pacient care suferea de SIDA.
Acesta a fost ridicat de la morga spitalului de către o firmă de pompe funebre neautorizată, din Sebeș, care i-a transportat corpul neînsuflețit la capelă cu un autoturism 4×4, marca Mitsubishi, încălcând mai multe norme legale în ceea ce privește transportul de persoane decedate.
Începând cu anul 2016, legislația în ceea ce privește transportul funerar s-a schimbat, serviciile funerare putând fi efectuate doar de firmele autorizate de către Direcția de Sănătate Publică. Așadar, în ziua de astăzi nu mai este valabil transportul rudimentar al persoanei decadate cu o căruță sau o Dacie break, nici măcar dacă vehiculul de transport este mai modern, precum în acest caz – cu un vehicul SUV.
Potrivit Articolului 43, din Capitolul VII, privind normele tehnice și sanitare ale serviciilor funerare, publicat în Monitorul Oficial nr.843 din 24 octombrie 2016, firma care a realizat transportului pacientului care suferea de SIDA, riscă o amendă de până la 10.000 de lei, iar despre suspendarea autorizație nici nu are rost să mai discutăm, deoarece aceasta nu era autorizată de către DSP Alba.
Contactându-l pe directorul DSP Alba, Alexandru Sinea, acesta ne-a confirmat că direcția pe care o conduce, s-a autosesizat cu privire la acest caz, demarându-se verificări în ceea ce privește condițiile în care a fost transportat decedatul.
Pentru ca pe viitor să fie evitate astfel de situații, Alexandru Sinea ne-a spus că lista societăților de pompe funebre autorizare DSP s-a retransmis tuturor unităților sanitare, precum și prevederile legale, adăugând că DSP roagă prestatorii de servicii funerare să se conformeze normelor în vigoare.
Potrivit site-ului instituției, la nivelul județului Alba patru firme prestatoare de servicii funerare au obținut autorizații sanitare de funcționare, după cum urmează:
SC SC PROMETEU SRL, Alba Iulia, str. Frederic Mistral, nr. 4.
SC EDEN BĂRĂBANȚ SRL, Alba Iulia, str. Taberei, nr. 4
PFA FLEȘER EUGEN VALER FLOWER, Zlatna, Calea Moților nr. 45 A
SC REÎNTREGIREA SRL ALBA IULIA, Bulevardul Încoronării, nr. 17A
De asemenea, DSP Alba va lansa o serie de controale la toate firmele a căror domeniu de activitate este legat de serviciul funerar.

Actualitate
Accident rutier pe Autostrada A1, în zona nodului rutier Sebeș. Un autoturism a intrat în parapeți
Un accident rutier a avut loc duminică, în jurul orei 13.30, pe Autostrada A1. Un autoturism s-a izbit de parapeți, în zona nodului rutier Sebeș.
„Detașamentul de pompieri Sebeș intervine pentru asigurarea măsurilor specifice și prim ajutor medical la un accident rutier produs pe Autostrada A1, zona nod rutier Sebeș, sens de mers Deva-Sibiu. Este vorba despre 1 autoturism intrat în parapet, fară persoane încarcerate. Forțe alocate: 1 x ASAS și 1 x EPA”, a transmis ISU Alba.
Actualitate
Duminică, 29 iunie 2025: Concert al Fanfarei Petrești
Vara este mai frumoasă în ritmurile Fanfarei Petresti. Așa că, Duminică, 29 iunie 2025, vă invităm la minunatele noastre concerte în aer liber:
Ora 19:00 – Parcul Tineretului, Sebeș
Ora 20:00 – Petrești, Centru
Vă așteptăm cu drag!
Concertele Fanfarei Petresti sunt organizate de Centrul Cultural „Lucian Blaga” Sebes și Primăria Municipiului Sebes.
Actualitate
Cuplurile care în 2025 împlinesc 50 de ani de căsătorie neîntreruptă, premiate de Primăria Municipiului Sebeș
La Sebeș se fac pregătiri pentru premierea cuplurilor care în anul 2025 împlinesc 50 de ani de căsătorie neântreruptă.
În acest sens, familiile care locuiesc în municipiul Sebeș, Lancrăm, Petrești, Răhău și împlinesc sau au împlinit, în acest an, 50 de ani de căsătorie, iar căsătoria a fost încheiată pe raza altor localități, sunt rugate să se prezinte la Primăria Municipiului Sebeș – Compartimentul Starea Civilă, cu o copie a cărților de identitate și certificatul de căsătorie. Acest lucru trebuie făcut până în data de 14 august 2025.
„Pentru mai multe informații, vă rugăm să vă adresați compartimentului Relații Publice, Comunicare și Informatică, la numărul de telefon 0258731004 sau pe adresa de email: secretariat@primariasebes.ro”, au transmis reprezentanții Primăriei Sebeș.