sebesinfo, stiri sebes, informatii sebes

Acasă » Politică » Cum se poate face o administraţie eficientă la Sebeş

Cum se poate face o administraţie eficientă la Sebeş

Publicat în 28.04.2016 la ora 10:00

Romi_Dragosin_candidat_PSD_Primaria_Sebes_2016Se vorbeşte deseori despre eficientizarea administraţiei publice. Aparent, astăzi sunt mari probleme care fac din administraţia municipiului Sebeş, bogat şi prosper economic şi social, una greoaie, neconectată la necesităţile localităţii.

E o administraţie extrem de statică, incapabilă de a folosi cadrul legal pentru a găsi soluţii la problemele curente, dar capabilă să găsească rapid argumente pentru a bloca derularea unor proiecte necesare şi utile pentru cetăţeni. Cred că nu e vorba doar de aparenţă, ci e realitate! Cum se va putea pune în mişcare eficient acest mecanism al administraţiei publice din Sebeş şi care sunt cauzele ineficienţei? În mod normal, dacă am ţine seama de teoriile privind managementul instituţiilor publice, am putea să spunem că este vorba de un management defectuos. Acest lucru înseamnă incapacitatea managerului de a folosi resursele umane de care dispune şi mai ales de organizare a acestora pentru o eficienţă maximă. Analizând mai profund problema înţelegem că, de fapt, nu există foarte multe resurse umane pregătite corespunzător funcţiei publice ocupate; dacă există, acestea nu sunt motivate pentru a face eforturile necesare spre a-şi îndeplini cu competenţă şi eficienţă sarcinile de serviciu şi pentru a-şi asuma responsabilitatea activităţii prestate. Nu vreau să spun că toţi funcţionarii publici din administraţia Sebeşului, cu serviciile publice aferente, sunt incompetenţi. Sunt şi astfel de situaţii, cu siguranţă, dar există şi funcţionari care preferă să tergiverseze rezolvarea problemelor de serviciu, invocând diverse tertipuri de legalitate; ei cred că poate, astfel, se va renunţa la un moment dat la ele sau când devin scadente vor lipsi de la serviciu şi responsabilitatea va fi preluată, eventual, de un alt coleg, răsuflând uşuraţi. Cu astfel de atitudine este foarte greu să fii eficient sau să-ţi respecţi, în calitate de edil şef – primar angajamentele luate faţă de cetăţenii urbei în campania electorală şi nu doar atunci. În fond, aceste angajamente asumate sunt însumarea tuturor problemelor cu care cetăţenii localităţii se confruntă, probleme care ar trebui să se regăsească pe agenda zilnică a administraţiei; din păcate, această atitudine a funcţionarilor demonstrează că ei, „specialiştii din administraţie”, nu au nimic comun cu această agendă. Firesc, se naşte întrebarea: ce se poate face? O variantă ar fi să renunţi la acei funcţionari cu o astfel de atitudine şi la cei incompetenţi. Cu cine i-ai putea înlocui? Dacă avem în vedere salariile din administraţia publică, ele sunt mult sub importanţa rolului funcţionarilor în societate (de exemplu, la Sebeş, există responsabilitatea cheltuirii corecte, pe an, a peste 60.000.000 de lei, o responsabilitate deloc nesemnificativă). Prin urmare, e greu de crezut că găseşti persoane pregătite, experimentate, care s-ar angaja în administraţie cu un astfel de salariu. Acest lucru s-a încercat de-a lungul timpului şi s-a reuşit într-o măsură foarte mică. Oricum, se poate continua o astfel de acţiune. Ai putea să găseşti, totuşi, tineri fără experienţă, care neavând încă un loc de muncă, ar accepta să se angreneze la o astfel de muncă. Însă, pentru această categorie, nivelul de salarizare şi de motivare ar fi şi mai mic. Aşa că rezultatele, dacă vor fi, se vor lăsa aşteptate… Cu siguranţă că soluţia optimă este tot aceea de a aşeza cât mai bine şi mai potrivit pe diversele funcţii angajaţii existenţi, ţinând seama de pregătirea lor profesională, dar şi de angajarea tinerilor, care să poată prelua ştafeta de la vechii salariaţi, dar nu şi „năravul” lor. Într-o astfel de situaţie trebuie să fii eficient, aşa că primarul trebuie să fie un om cu experienţă administrativă, astfel încât să vină cu soluţiile legale ce trebuie aplicate, să împartă cu rigurozitate sarcinile, cu termene fixe de realizare a lor. Dacă ar exista şi implicarea viceprimarului într-un astfel de angrenaj, de data aceasta cu competenţă profesională, de care ar trebui să dispună, s-ar crea premisele deblocării ineficienţei în administraţia publică din Sebeş. Aceste lucruri ar contribui la îmbunătăţirea aspectului edilitar al municipiului şi creşterea calităţii serviciilor publice oferite persoanelor fizice şi juridice de către administraţie. Toată această activitate laborioasă trebuie să se desfăşoare cu transparenţă şi cu respectarea întocmai a legislaţiei în vigoare. Aşa că, în final, STIMAŢI FUNCŢIONARI DIN ADMINISTRAŢIA SEBEŞULUI, dacă vom fi colegi, nu sunt dispus sub nicio formă să pierd lupta cu INEFICIENŢA DIN ADMINISTRAŢIA din municipiul nostru!! În acelaşi timp, îmi doresc să creez un climat de lucru PLĂCUT, DESTINS ŞI PRIETENOS, atât în cadrul primăriei, cât şi al serviciilor publice locale, dar care să aibă ca principal obiectiv eficientizarea activităţii, rezolvarea problemelor contribuabililor din municipiul Sebeş.

Petru Romi DRAGOSIN

Facebook 

Acest articol a fost citit de 34 ori

Cum se poate face o administraţie eficientă la Sebeş
5 (100%) 1 vote

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *