Administrație
Consiliul Local Sebeș a aprobat noua grilă de salarizare a angajaților din Primărie. Cel mai mare venit este de 9.000 de lei, iar cel mai mic de 1.700 de lei
Consilierii locali din Sebeș au aprobat, miercuri, în ședința ordinară un proiect de hotărâre care a vizat creșterea veniturilor angajaților municipalității, conform prevederilor Legii salarizării personalului plătit din fonduri publice.
Cel mai mare salariu de bază îl obține primarul, 9.425 de lei (brut), urmat de viceprimarul 7.975 de lei, și de secretarul municipiului, care de luna aceasta va câștiga 7.583 de lei. La polul opus, cel mai mic venit în administrația locală este de 1.711 lei, pentru mai multe funcții, printre care paznic, portar la Direcția Poliția Locală sau muncitor la Serviciul Public de Administrare a Patrimoniului.
Salariile de bază se determină prin înmulţirea coeficienţilor de ierarhizare cu salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată în vigoare (1.450 de lei).
Primar: 9.425 de lei
Secretar municipiu: 7.583 de lei
Arhitect-şef, gradul II: 7.018 lei
Director executiv, gradul II: 6.092 lei
Şef serviciu, gradul II: 6.206 lei
Şef birou, gradul II: 5.524 de lei
Auditor, peste 20 de ani vechime: 4.712 lei (pentru grad profesional superior) 3.915 (grad profesional principal) și 3.451 de lei pentru grad profesional asistent
Auditor, între 3 și 5 ani vechime: 4.074 (pentru grad profesional superior), 3.378 (grad profesional principal) și 2.972 de lei pentru grad profesional asistent
Auditor, fără vechime: 2.769 (grad profesional asistent)
Consilier,consilier juridic, inspector, peste 20 de ani vechime: 4.480 (grad profesional superior), 3.683 grad profesional principal, 3.219 grad profesional asistent și 2.305 grad profesional debutant
Consilier,consilier juridic, inspector, fără vechime: 3.596 lei (grad profesional superior), 2.958 lei grad profesional principal, 2.581 grad profesional asistent și 1.841 lei grad profesional debutant
Referent /inspector protecţie civilă, peste 20 de ani vechime: 3.683 de lei grad profesional superior, 2.987 grad profesional principal, 2.421 grad profesional asistent și 2.131 de lei grad profesional debutant
Referent /inspector protecţie civilă, fără vechime: 2.958 de lei grad profesional superior, 2.407 lei grad profesional principal, 1943 lei grad profesional asistent și 1.711 lei grad profesional debutant
Consilier gradul IA: 5.756 de lei (cu vechime peste 20 de ani), 5.611 (între 15 și 20 de ani vechime), 4.959 (între 3 și 5 ani vechime), 4.611 fără vechime
Consilier gradul I: 3.799 (peste 20 de ani vechime), 3.045 de lei (fără vechime)
Consilier juridic gradul I: 3.799 de lei (peste 20 de ani vechime), 3.045 de lei (fără vechime)
Secretar- dactilograf: 3.451 de lei (peste 20 de ani vechime), 2.769 lei (fără vechime)
Şofer I care deserveşte aleşii locali: 3.683 de lei (peste 20 de ani vechime), 2.958 de lei (fără vechime)
Şofer I – alte categorii: 2.755 de lei (peste 20 de ani vechime), 2.218 (fără vechime)
Serviciul Cheltuieli si Resurse Umane, Biroul Contencios Juridic, Administraţie, Transparenta Decizionala si Arhiva si Compartimentele Investiţii Publice, Achiziţii Publice
Şef serviciu, gradul II: 6.641 de lei
Şef birou, gradul II: 5.901 lei
Consilier, consilier juridic, inspector (peste 20 de ani vechime): 4.799 de lei grad profesional superior, 3.944 lei grad profesional principal, 3.451 lei grad profesional asistent, 2.465 lei grad profesional debutant
Consilier,consilier juridic, inspector (fără vechime) – 3.857 de lei grad profesional superior, 3.161 de lei grad profesional principal, 2.769 lei grad profesional asistent, 1.972 lei grad profesional debutant
Referent, peste 20 de ani vechime: 3.944 de lei grad profesional superior, 3.204 lei grad profesionl principal, 2.581 de lei grad profesional asistent, 2.276 de lei grad profesional debutant
Referent, fără vechime: 3.161 de lei grad profesional superior, 2.566 de lei grad profesionl principal, 2.073 lei grad profesional asistent, 1827 lei grad profesional debutant
Inspector de specialitate gradul IA: cel mai mare salar 4.306 lei (peste 20 de ani vechime) și 3.465 lei (fără vechime)
Consilier gradul I: între 3.262 (fără vechime) și 4.060 lei (peste 20 de ani vechime)
Direcția POLIȚIA LOCALĂ
Director executiv, gradul II: 5.756 lei
Poliţist local, clasa I: de la 1.798 (debutant, fără vechime) la 4.031 lei (grad profesional superior, peste 20 de ani vechime)
Poliţist local, clasa III – de la 1.711 lei (debutant, fără vechime) la 2.523 lei ( grad profesional superior, peste 20 de ani vechime)
Muncitor 1 –de la 1.841 de lei la 2.305 lei
Paznic/portar: de la 1.711 lei la 2.131 lei
Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţa Persoanelor
Şef serviciu, gradul II: 5.756 lei
Consilier, inspector: de la 1.899 de lei (debutant, fără vechime), la 4.480 lei (grad profesional superior, peste 20 de ani vechime)
Referent: de la 1.711 lei (debutant, fără vechime) la 3.103 (grad profesional superior, cu peste 20 de ani vechime)
SERVICIUL VOLUNTAR pentru SITUAȚII de URGENȚĂ
Şef serviciu gradul II: 4.480 lei
Şef formaţie intervenţie: de la 1.943 lei la 2.421 lei, în funcție de vechime
Conducător autospecială: de la 2.117 lei la 2.639 de lei, în funcție de vechime
Pompier servant: de la 1.754 lei la la 2.189 lei, în funcție de vechime
SERVICIUL PUBLIC DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ
Director executiv, gradul II: 6.438 lei
Şef serviciu, gradul II: 5.292 lei
Şef birou, gradul II: 5.176 lei
Auditor grad profesional superior: de la 2.958 lei (grad profesional principal) la 4.031 lei (grad profesional superior), în funcție de vechime
Consilier,consilier juridic, inspector: de la 2.305 lei (grad prof. asistent) la 3.799 lei (grad. prof. superior), în funcție de vechime
Referent de specialitate: de la 2.177 lei (grad. prof. principal) la 2.987 lei (grad prof. superior), în funcție de vechime
Referent: de la 2.030 lei la 2.523 de lei, în funcție de vechime
Inspector de specialitate gradul III: de la 2.030 lei la 2.523 de lei, în funcție de vechime
Administrator I: de la 2.117 lei la 2.639 lei, în funcție de vechime
Şofer: de la 1.769 lei la 2.204 lei, în funcție de vechime
Îngrijitor I/ Portar I/ Muncitor calificat III/ Referent,gradul II: de la 1.522 lei la 1.899 lei, în funcție de vechime
Muncitor calificat IV: de la 1.479 lei la 1.856 lei
SERVICIUL PUBLIC DE ADMINISTRARE A PATRIMONIULUI
Director gradul II: 6.902 lei
Director adjunct gradul II: 5.176 lei
Sef serviciu gradul II: 4.582 lei
Sef birou gradul II: 4.451 lei
Sef formaţie gradul II: de la 2.378 lei la 2.958 lei, în funcție de vechime
Consilier gradul 1 A: de la 3.001 lei la 3.741 lei
Inspector de specialitate gradul 1 A: de la 3.016 lei la 3.755 lei
Economist specialist gradul 1 A: de la 3.059 lei la 3.813 lei
Tehnician economist gradul III: de la 2.320 lei la 2.885 lei, în funcție de vechime
Referent 1 A: de la 1.943 lei la 2.407 lei
Magaziner 1/ Casier încasator: de la 1.841 lei la 2.291 lei
Şofer 1: de la 1.899 lei la 2.363 lei
Muncitor 1: de la 1.711 lei la 2.131 lei
Muncitor II: de la 1653 lei la 2.059 lei
Muncitor III/ Muncitor IV: de la 1.493 lei la 1.856 lei, în funcție de vechime
Muncitor necalificat: de la 1.479 lei la 1.856 lei, în funcție de vechime
CĂMINUL PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE:
Economist: de la 2.030 lei la 2.523 lei, în funcție de vechime
Magaziner: de la 2.030 lei la 2.523 lei, în funcție de vechime
Sef formaţie muncitori (administrator, şofer, cadru tehnic PSI): de la 2.247 lei la 2.813 lei
Muncitor calificat I (bucătar): de la 1.827 lei la 2.276 lei, în funcție de vechime
Muncitor calificat IV: de la 1.711 lei la 2.131 lei.

Administrație
Primarul Dorin Nistor despre noua creșă ce va fi deschisă în Parcul Arini: „Până la sfârșitul anului, construcția va fi finalizată și autorizată”
Părinții din Sebeș își vor putea înscrie copiii, încă din acest an, la cea mai nouă creșă din oraș. Imobilul, finanțat prin PNRR, amplasat în Parcul Arini, va putea găzdui 40 de copii, organizați în patru grupe. Este a patra creșă care își deschide porțile în Sebeș în ultimii ani.
Primăria Municipiului Sebeș a depus proiectul și a oferit suprafața de teren pentru construcția noii creșe, în timp ce Ministerul Dezvoltării a acoperit atât costurile de construcție, cât și partea de achiziții.
Noua creșă, dotată cu toate facilitățile necesare
Primarul din Sebeș, Dorin Nistor, recunoaște că investiția este importantă, deoarece se adresează în primul rând copiilor. Totodată, edilul a arătat că, având în vedere dezvoltarea economică a orașului și cererea constantă de forță de muncă, este nevoie de condiții care să sprijine tinerii părinți și să le ofere oportunități adecvate.
„Este necesar ca tinerii părinți să aibă posibilitatea să-i ducă pe cei mici într-un cadru adecvat, curat, frumos și dotat cu toate facilitățile corespunzătoare anului în care ne aflăm”, a declarat Dorin Nistor pentru ziarulunirea.ro.
Noua clădire a fost structurată astfel încât să răspundă tuturor necesităților: spații pentru servirea mesei, pentru depozitarea lenjeriei și întreținerea curățeniei, dar și o zonă administrativă cu birouri. De asemenea, imobilul dispune de dormitoare, spații de joacă interioare și exterioare, mobilier modern și toate facilitățile necesare pentru cei mici.
Creșa va fi funcțională până la sfârșitul anului
Lucrările se află într-un stadiu avansat, fiind finalizate în proporție de aproximativ 93%. Montarea mobilierului adecvat și conectarea la utilități – mai exact realizarea branșamentelor și semnarea contractelor cu furnizorii de electricitate și gaze – urmează să fie realizate înainte ca noua creșă din Sebeș să își deschidă porțile pentru cei mici.
„Această etapă se va realiza în perioada următoare, astfel încât, până la sfârșitul anului, construcția să fie finalizată și autorizată”, a mai adăugat edilul din Sebeș.
Programul de finanțare stipula faptul că noua creșă ar trebui să fie funcțională până la sfârșitul acestui an. Astfel, începând din acest an, părinții își vor putea înscrie copiii la noua creșă din Sebeș.
„Începând de anul acesta vom face înscrierile. De îndată ce lucrările se finalizează, vom începe activitatea, chiar dacă este deja în curs anul școlar. Considerăm că, prin această investiție, am reușit să satisfacem întreaga nevoie de locuri la creșă la nivelul municipiului Sebeș”, a mai precizat Dorin Nistor.
Administrație
Marți, 30 septembrie 2025: Ședință ordinară a Consiliului Local al Municipiului Sebeș. Vezi proiectul ordinii de zi
Consiliul Local al Municipiului Sebeș este convocat în ședință ordinară pentru ziua de marți, 30 septembrie 2025, începând cu ora 14.00. Ședința se va desfășura cu participarea fizică a consilierilor locali, în sala de ședințe situată în Piața Primăriei, nr. 1.
1. Proiect de hotărâre privind alegerea preşedintelui de şedinţă pentru perioada 30 septembrie 2025 – 30 decembrie 2025.
Inițiatorul proiectului: Viceprimarul Municipiului Sebeș, Dorin Albu.
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea majorării valorii de inventar ca urmare a finalizării obiectivului de investiții „Demolare sală de sport Petrești, strada Decebal, nr. 94 A – Municipiul Sebeș” și radierea din Inventarul domeniului privat a imobilului situat în Municipiul Sebeș, loc. Petrești, str. Decebal, nr. 94A.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
3. Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Inventarului domeniului public și privat al Municipiului Sebeș, ca urmare a recepționării obiectivului de investiții „Transformare imobil fostă centrală termică Aleea Parc – Municipiul Sebeș în Creșă” și darea acesteia în administrarea Școlii Gimnaziale nr. 2 – Sebeș.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
4. Proiect de hotărâre privind modificarea Art. 3 a H.C.L. nr. 222/2025 privind modificarea și completarea inventarului domeniului public și privat al Municipiului Sebeș, ca urmare a finalizării obiectivului de investiții „Reamenajare parcuri de joacă în Aleea Parc și Petrești”.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
5. Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentanţilor Consiliului Local al Municipiului Sebeş în Comisiile de Evaluare și Asigurarea Calității, ce se vor constitui la nivelul Instituțiilor din învăţământul preuniversitar de pe raza administrativ-teritorială a Municipiului Sebeş pentru anul școlar 2025-2026
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
6. Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării, prin procedură de licitație publică, a două imobile (locuințe) situate administrativ în Municipiul Sebeș, str. M. Viteazu, nr. 3, ap. 2 și ap. 4 aflate în domeniul privat al Municipiului Sebeș
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării directe către chiriași a șapte imobile (locuințe) din domeniul privat al Municipiului Sebeș
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
8. Proiect de hotărâre privind aprobarea Devizului General actualizat, pentru realizarea obiectivului de investiții „Dotarea cu vehicule nepoluante pentru transportul public în Municipiul Sebeș” – Stații de reîncărcare vehicule electrice-proiect nr.3435/2.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
9. Proiect de hotărâre privind aprobarea actualizării dreptului de proprietate asupra imobilelor teren, înscrise în C.F. nr. 79142 Sebeș, C.F. nr. 78740 Sebeș, C.F. nr. 77681 Sebeș, respectiv C.F. nr. 77225 Sebeș, în favoarea Municipiului Sebeș, domeniul privat.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
10. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Art. 1, alin (2), punctul 1 din H.C..L nr. 235/2025 privind aprobarea Documentației de Avizare a Lucrărilor de Intervenții, pentru obiectivul de investiţii: „Reabilitarea și creşterea eficienţei energetice a clădirii sălii de sport „Florin Fleșeriu””, înscris în CF nr. 96003, proiect nr. 23/2024 și aprobarea Devizului general actualizat al obiectivului de investiții.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
11. Proiect de hotărâre privind aprobarea listei partizilor „pe picior” pentru licitația intermediară producția anului 2025, a modului de valorificare a acestora și a prețurilor de pornire.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
12. Proiect de hotărâre privind trecerea unor bunuri (construcții/mijloace fixe) din domeniul public în domeniul privat al Municipiului Sebeș.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
13. Proiect de hotărâre privind acordarea unui mandat special de a vota în Adunarea generală a Asociației „APA ALBA”
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
14. Proiect de hotărâre privind propunerea de atribuire teren aferent construcțiilor proprietate personală.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
15. Proiect de hotărâre privind majorarea valorii de inventar a imobilului construcție „Colegiu Lucian Blaga corp B”, ca urmare a finalizării obiectului de investiții „Reabilitare și modernizare clădiri existente (Corp A, Corp B, Corp C, Sala festivă, Sala de sport, Internat) – corp B” a Colegiului Național „Lucian Blaga” Sebeș aparținând domeniului public al Municipiului Sebeș, identificat la poziția 665 din Anexa 5 la H.G. 974/2002.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
16. Proiect de hotărâre privind completarea inventarului domeniului public și privat al Municipiului Sebeș, ca urmare a finalizării obiectivului de investiții „Reabilitare spațiu public urban și zonă pietonală pe str. Alunului, Municipiul Sebeș”
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
17. Proiect de hotărâre privind retragerea din administrarea Spitalului Municipal Sebeș a locuinței, situată administrativ în loc. Petrești, str. 1 Mai, nr. 83B, jud Alba.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
18. Proiect de hotărâre privind aprobarea Devizului General revizuit, pentru realizarea obiectivului de investiții „Transformare imobil fostă centrală termică Aleea Parc-Municipiul Sebeş în Creşă”
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
19. Proiect de hotărâre privind încetarea prevederilor H.C.L. nr. 215/2023 privind exprimarea acordului de principiu pentru transmiterea din domeniul public al Municipiului Sebeș și din administrarea Consiliului Local al Municipiului Sebeș în domeniul public al Statului în administrarea Ministerului Afacerilor Interne – prin Inspectoratul de Poliție Județean Alba, a imobilului teren intravilan, identificat prin CF nr. 94728 Sebeș, nr. cad. 94728 în suprafață de 17.275 mp. și respectiv prin C.F. nr. 94731 Sebeș, nr. cad. 94731 în suprafață de 16.235 mp și demararea procedurilor legale de sistematizare și dezvoltare.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
20. Proiect de hotărâre privind completarea domeniul public al Municipiului Sebeș ca urmare a încheierii unor contracte de donație.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
21.Informarea nr.63908/08.09.2025 a Compartimentului Patrimoniu și Coordonare Asociații de Proprietari.
22.Informarea nr.55101/29.07.2025 a dlui Boabeș Ilie.
23. Informarea nr.24222/2025 a dlui Dăncilă Radu.
Administrație
Municipalitatea din Sebeș și-a înfințat propria companie de transport public
Primăria Sebeș a achiziționat 9 autobuze electrice noi, furnizate de o firmă românească, 9 stații de încărcare lentă, 3 stații de încărcare rapidă, precum și un sistem de e-ticketing deja montat. În paralel, Municipiul a înființat propria companie de transport public, menită să asigure serviciile de transport în comun.
În prezent, se fac demersuri pentru obținerea avizelor necesare pentru ca noul serviciu să devină operațional. Primarul Dorin Nistor a declarat pentru ziarulunirea.ro că Primăria Sebeș și-a înființat oficial compania de transport public.
• Transport public modern pentru Sebeș și zonele învecinate
Pentru ca serviciul de transport public să fie disponibil locuitorilor din Sebeș, a fost realizată o asociere între Primăria Municipiului și primăriile din Daia Română, Pianu și Vințu de Jos.
„Este foarte important, deoarece Sebeșul are o dezvoltare economică semnificativă, iar numeroase persoane din localitățile învecinate vin aici la muncă, iar copiii la școală. De aceea vrem să asigurăm condiții cât mai bune pentru transport”, a precizat edilul.
În ceea ce privește calitatea transportului, primarul recunoaște că vor exista diferențe importante. Spre exemplu, se dorește ca, în orele de vârf, în zone precum Sebeș, Petrești, Răhău și Lancrăm, frecvența autobuzelor să fie de aproximativ 15–30 de minute.
După lansarea rutelor inițiale, compania de transport public Sebeș își propune să dezvolte noi trasee, inclusiv în cartierele orașului, facilitând astfel accesul locuitorilor la transportul public.
• Tarife și modalități de plată
Deoarece compania nu se va putea autofinanța, Primăria Sebeș va acorda subvenții, în special pentru copii și vârstnici, în timp ce celelalte categorii de cetățeni vor beneficia de abonamente și prețuri accesibile.
„În acest moment, ne gândim la un abonament între 150 și 200 de lei pe lună, care să acopere toate rutele. Pentru biletele ocazionale vom decide ulterior, dar dorința noastră este să încurajăm abonamentele. Estimăm costuri de acoperire de câteva milioane de lei pe an, probabil între 3 și 6 milioane, dar știm că la început va fi mai greu. În timp, lucrurile se vor regla”, a explicat Dorin Nistor.
În ceea ce privește plata biletelor, aceasta va fi posibilă prin SMS, automate de bilete și carduri electronice de călătorie. Compania de transport public Sebeș va putea monitoriza numărul călătoriilor și tipul biletelor, ajustând rutele în funcție de frecvența călătorilor.
• Aproximativ 40 de locuri de muncă noi pentru șoferi
Un număr de aproximativ 40 de locuri de muncă pentru șoferi vor fi disponibile odată cu operaționalizarea firmei de transport. Primarul subliniază că angajarea șoferilor reprezintă cea mai importantă resursă.
„Estimăm că în octombrie vom începe angajările și probele, iar din ianuarie să fim operaționali. Cel mai optimist termen este sfârșitul acestui an, iar cel mai pesimist, februarie”, a mai menționat Dorin Nistor.
Pe lângă cele 9 autobuze deja ajunse în oraș, flota de transport public urmează să fie completată cu încă 7 autobuze. Astfel, cele 16 autobuze care vor circula pe rutele companiei de transport public a Primăriei Sebeș au fost achiziționate de la o firmă românească din Baia Mare.