Administrație
CJ Alba a lansat în SEAP licitația pentru proiectarea și execuția unor lucrări în cadrul proiectului „Bazin de înot Sebeș”
Consiliul Județean Alba a lansat recent, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru proiectare și execuție a unor lucrări în cadrul proiectului „Bazin de înot Sebeș, județul Alba”. Valoarea totală a investiției este de 10.766.787,85 de lei, fără TVA.
În prezent, terenul pe care urmează să se amplaseze construcţia, este liber de sarcini.
Identificarea deficienţelor:
- Lipsa unui spaţiu integrativ si interdisciplinar va duce la promovarea valorilor ce definesc nevoile cetăţeanului, respectiv:
- Lipsa conştientizării necesităţii si importantei sportului in viata oamenilor;
- Necesitatea de relaxare;
- Lipsa unui pol de atracţie atat pentru cetăţenii localităţii cat si pentru localităţile aflate in proximitate.
Având in vedere ca se doreşte promovarea conceptului de viaţa activa, investiţia va contribui la creşterea numărului de practicanţi ai sportului de toate vârstele, cât şi la combaterea efectelor nefavorabile ale sedentarismului, respectiv reducerea abandonului şcolar şi selecţia unui număr mai mare de tineri care opteaza pentru sportul de performanţa.
Principale obiective ce se preconizează a fi atinse prin realizarea obiectivului de investiţii prezentat, sunt:
-Apropierea de standardele naţionale şi europene referitoare la nivelul activităţilor sportive;
– Crearea unui mediu propice pentru activităţi sportive de întreţinere, respectiv a învăţării şi practicării înotului;
– Crearea de condiţii de recreere în mod organizat la standarde impuse, ridicate.
– Creşterea numărului de participanţi şi facilitarea accesului acestora Ia programe sportive;
– Creşterea nivelului de informare şi educaţie a cetăţenilor privind importanţa şi beneficiile practicării sportului şi a altor activităţi fizice;
– Creşterea nivelului de practicare a sportului pe diverse categorii de populaţie;
– Reinserţia socială prin sport a persoanelor cu cerinţe educative speciale şi a celor defavorizaţi;
– Facilitarea accesului tuturor categoriilor sociale (copii, familii tinere, persoane în vârstă, persoane cu disabilitaţi, minorităţi etnice, grupuri defavorizate sau cu probleme de socializare) la bazele sportive. -Crearea unei oferte educaţionale extracuriculare mai bogate în activităţi fizice sportive, cu posibililatea participării elevilor la diferite manifestări cu caracter competiţional şi/sau cultural;
– Renovarea bazelor sportive locale şi construirea altora în aşa fel încât să răspundă nevoilor populaţiei în ansamblu, precum si consolidarea capacitatilor structurilor locale de a oferi programe si servicii de calitate unui număr cat mai mare de participanţi.
– Promovarea conceptului de viaţa activa presupune o cooperarea stransa cu sectoarele sănătăţii şi educaţiei şi cu alte departamente concretizata în creşterea numărului de practicanţi ai sportului la toate vârstele, combaterea efectelor nefavorabile ale sedentarismului, reducerea abandonului şcolar, selecţia unui număr mai mare de tineri care opteaza pentru sportul de performanţa.
Varianta constructiva de realizare a investiţiei
La intrare in incinta pe o suprafaţa de 1830 mp vor fi amenajate 80 de locuri de parcare Clădirea cu regim de inaltime P+1.
Se vor executa fundaţii continue din beton monolit C16/20 . Latimea fundaţiilor va fi de 80 cm pentru pereţi exteriori si interiori iar fundaţia bazinului este de tip radier avand o grosime de 60 cm .
Pereţii bazinului au grosime de 50 cm si sunt armaţi cu bare de 12 mm
La partea superioara a fundaţiilor in zona pereţilor exteriori si interiori se va realiza o centura de beton armat monolit C16/20 cu dimensiunile in plan de 35×100 cm..
Pardoseala de la cota -0.05 respectiv -0.80 va rezema direct pe umplutura de piatra bine compactată si va avea grosimea de 14 cm.
Suprastructura
Strucrura de rezistenta a construcţiei este una mixta formata din zidărie portanta cu lăţime de 30 cm si din cadre de beton.
Cărămidă pereţilor portanţi din zidărie va face parte din grupa va face parte din grupa 2 conform P100-2013 tab 8,1.
La colturile clădirii, cat si in punctele de intersecţie a zidurilor portante s-au prevăzut sâmburi pentru preluarea forţelor suplimentare din seism si vânt si vor asigura o legătură buna a centurilor de la diferite nivele.
Scara de acces de la parter la etaj se va executa din beton armat monolit C20/25.
Invelitoarea va fi din tabla.
Controlul calitatii lucrărilor se va face obligatoriu la următoarele faze determinante:
– natura terenului de fundare;
– dimensiunea, cota de fundare si armarea fundaţiilor;
– armare centuri elevaţie;
– realizare acoperiş.
Realizarea construcţiei se va face îngrijit, urmând permanent respectarea datelor din proiect, precum si a prescripţiilor tehnice.
In urma construirii bazinului de inot a rezultat o construcţie ca va fi mult mai bine adecvata din punct de vedere constructiv si functional cu activitatile sportive necesare in acest moment.
Clădirea dispune de 2 vestiare separate pe sexe, echipate cu dusuri si grupuri sanitare.
Forma construcţiei este dreptunghiulara. Dimensiunile sunt de cca 28.80 m lăţime si 33.70 m lungime. Latura de sud a bazinului este vitrata prin 6 goluri de fereastra de 4.75m lăţime, 2.70 m inaltime. Toate golurile de fereastra ale bazinului de inot vor avea parapetul de 1.20m.
Bazinul va fi dotat cu sistem de preaplin si asigurare a luciului de apa pe laturile longitudinale si in căpătui cu adâncime mica. Pe zona de block-starturi s-a optat pentru un rebord pentru reţinerea valurilor. Rebordul va avea partea superioara latita, astfel incat sa nu prezinte pericol de alunecare pentru înotătorii care se vor urca pe acesta.
Pe laturile scurte ale bazinului vor fi prevăzute dispozitive pentru ancorarea cablurilor cu plutitor pentru delimitarea culoarelor de inot. Se vor genera 5 culoare de 2,5 m la time. Pe latura scurta dinspre Entrare vor fi amplasate block-starturi. Suprafaţa interioara a bazinului va fi realizata din materiale care împiedica aderente microorganismelor, creând un mediu aseptic si conferind astfel o intretinere uşoara a bazinului. Zona de garda va fi finisata cu materiale antiderapante, cu aderente scăzută a microorganismelor. Se asigura plasa perimetro la pentru bazin astfel: o medie de 1,75 m pe laterale. Se asigura 3.10 m in zona de block-start, si 3.20 m pe zona de spate , zona ce este destinata incalzirii cursanţilor.
Grupurile sanitare vor avea obiectele WC-urile si lavoarele amplasate la o inaltime mica, conform normativelor in vigoare. Pereţii vor fi finisaţi cu faianţa pana la o inaltime de 2.10 m, iar pe jos va fi montata gresie antiderapanta.
Cuva bazinului va avea dimensiunile de 25.00 x 12.50 m, cu o adâncime variabile de la 1,20 la 1,80, cota de 1,80 fiind situata in zona de block-starturi.
Plaja va avea pontile reglementate pentru a asigura indepartarea apei cat mai rapid. Astfel se asigura ponte de 4P dinspre bazin către canalul colector al apelor “murdare” de pe plaja, si 2% dinspre marginile plajei către acelaşi canal. Rolul canalului colector este de a prelua apele de pe plaja fara ca acestea sa mai ajunga in canalul de preaplin, acest e din urma colectând doar apa curate din valurile bazinului si trimitand-o spre recirculare.
Pentru placarea bazinului si a plajei s-a optat pentru o placare cu placi vitrifiate extrudate, in marea lor majoritate modulare cu I 25x250mm. Se vor face face placari de placi vitrifiate extrudate atat pe plaja cat si in cuva bazinului.
Cuva bazinului va fi tratata si cu piese specjale de gresie vitrifiata extrudata: piese de margine cu suprafaţa riflata si canal pentru sprijinirea degetelor, piese de susţinere a grătarului perimetral, placi cu suprafaţa rugoasa pentru bataia de intoarcere a inotatorilor. Plăcile uzate vor respecta clasele de aderenta normale in sistem European: clase A, respective B de aderenta.
Se vor asigura cârlige de inox pentru ancorarea cordoanelor de separare a culoarelor. Se vor monta si doua cârlige pe direcţia transversala pentru posibilitatea delimitării zonei de 1,20m in situaţia in care se doreşte acest lucru.
Toate incaperile vor fi iluminate atat cu lumina naturala ( ferestre mari, si cu lumina artificiala (corpuri de iluminat pe tavane cu lumina de culoare galbena, calda ).
Accesul in clădire se va face din partea de vest, printr-un hol cu o suprafaţa de 27.45 mp, prin usi duble si cu lumina laterala.
Grupurile sanitare ce deservesc vestiarele si zona dusurilor asigura facilitate si pentru persoanele cu dizabilitati, fiind organizat un grup sanitar dimensional si dotat cu mobilier special conform normelor in vigoare.
FOTO: ARHIVĂ

Administrație
Marți, 30 septembrie 2025: Ședință ordinară a Consiliului Local al Municipiului Sebeș. Vezi proiectul ordinii de zi
Consiliul Local al Municipiului Sebeș este convocat în ședință ordinară pentru ziua de marți, 30 septembrie 2025, începând cu ora 14.00. Ședința se va desfășura cu participarea fizică a consilierilor locali, în sala de ședințe situată în Piața Primăriei, nr. 1.
1. Proiect de hotărâre privind alegerea preşedintelui de şedinţă pentru perioada 30 septembrie 2025 – 30 decembrie 2025.
Inițiatorul proiectului: Viceprimarul Municipiului Sebeș, Dorin Albu.
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea majorării valorii de inventar ca urmare a finalizării obiectivului de investiții „Demolare sală de sport Petrești, strada Decebal, nr. 94 A – Municipiul Sebeș” și radierea din Inventarul domeniului privat a imobilului situat în Municipiul Sebeș, loc. Petrești, str. Decebal, nr. 94A.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
3. Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Inventarului domeniului public și privat al Municipiului Sebeș, ca urmare a recepționării obiectivului de investiții „Transformare imobil fostă centrală termică Aleea Parc – Municipiul Sebeș în Creșă” și darea acesteia în administrarea Școlii Gimnaziale nr. 2 – Sebeș.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
4. Proiect de hotărâre privind modificarea Art. 3 a H.C.L. nr. 222/2025 privind modificarea și completarea inventarului domeniului public și privat al Municipiului Sebeș, ca urmare a finalizării obiectivului de investiții „Reamenajare parcuri de joacă în Aleea Parc și Petrești”.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
5. Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentanţilor Consiliului Local al Municipiului Sebeş în Comisiile de Evaluare și Asigurarea Calității, ce se vor constitui la nivelul Instituțiilor din învăţământul preuniversitar de pe raza administrativ-teritorială a Municipiului Sebeş pentru anul școlar 2025-2026
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
6. Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării, prin procedură de licitație publică, a două imobile (locuințe) situate administrativ în Municipiul Sebeș, str. M. Viteazu, nr. 3, ap. 2 și ap. 4 aflate în domeniul privat al Municipiului Sebeș
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării directe către chiriași a șapte imobile (locuințe) din domeniul privat al Municipiului Sebeș
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
8. Proiect de hotărâre privind aprobarea Devizului General actualizat, pentru realizarea obiectivului de investiții „Dotarea cu vehicule nepoluante pentru transportul public în Municipiul Sebeș” – Stații de reîncărcare vehicule electrice-proiect nr.3435/2.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
9. Proiect de hotărâre privind aprobarea actualizării dreptului de proprietate asupra imobilelor teren, înscrise în C.F. nr. 79142 Sebeș, C.F. nr. 78740 Sebeș, C.F. nr. 77681 Sebeș, respectiv C.F. nr. 77225 Sebeș, în favoarea Municipiului Sebeș, domeniul privat.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
10. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Art. 1, alin (2), punctul 1 din H.C..L nr. 235/2025 privind aprobarea Documentației de Avizare a Lucrărilor de Intervenții, pentru obiectivul de investiţii: „Reabilitarea și creşterea eficienţei energetice a clădirii sălii de sport „Florin Fleșeriu””, înscris în CF nr. 96003, proiect nr. 23/2024 și aprobarea Devizului general actualizat al obiectivului de investiții.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
11. Proiect de hotărâre privind aprobarea listei partizilor „pe picior” pentru licitația intermediară producția anului 2025, a modului de valorificare a acestora și a prețurilor de pornire.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
12. Proiect de hotărâre privind trecerea unor bunuri (construcții/mijloace fixe) din domeniul public în domeniul privat al Municipiului Sebeș.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
13. Proiect de hotărâre privind acordarea unui mandat special de a vota în Adunarea generală a Asociației „APA ALBA”
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
14. Proiect de hotărâre privind propunerea de atribuire teren aferent construcțiilor proprietate personală.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
15. Proiect de hotărâre privind majorarea valorii de inventar a imobilului construcție „Colegiu Lucian Blaga corp B”, ca urmare a finalizării obiectului de investiții „Reabilitare și modernizare clădiri existente (Corp A, Corp B, Corp C, Sala festivă, Sala de sport, Internat) – corp B” a Colegiului Național „Lucian Blaga” Sebeș aparținând domeniului public al Municipiului Sebeș, identificat la poziția 665 din Anexa 5 la H.G. 974/2002.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
16. Proiect de hotărâre privind completarea inventarului domeniului public și privat al Municipiului Sebeș, ca urmare a finalizării obiectivului de investiții „Reabilitare spațiu public urban și zonă pietonală pe str. Alunului, Municipiul Sebeș”
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
17. Proiect de hotărâre privind retragerea din administrarea Spitalului Municipal Sebeș a locuinței, situată administrativ în loc. Petrești, str. 1 Mai, nr. 83B, jud Alba.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
18. Proiect de hotărâre privind aprobarea Devizului General revizuit, pentru realizarea obiectivului de investiții „Transformare imobil fostă centrală termică Aleea Parc-Municipiul Sebeş în Creşă”
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
19. Proiect de hotărâre privind încetarea prevederilor H.C.L. nr. 215/2023 privind exprimarea acordului de principiu pentru transmiterea din domeniul public al Municipiului Sebeș și din administrarea Consiliului Local al Municipiului Sebeș în domeniul public al Statului în administrarea Ministerului Afacerilor Interne – prin Inspectoratul de Poliție Județean Alba, a imobilului teren intravilan, identificat prin CF nr. 94728 Sebeș, nr. cad. 94728 în suprafață de 17.275 mp. și respectiv prin C.F. nr. 94731 Sebeș, nr. cad. 94731 în suprafață de 16.235 mp și demararea procedurilor legale de sistematizare și dezvoltare.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
20. Proiect de hotărâre privind completarea domeniul public al Municipiului Sebeș ca urmare a încheierii unor contracte de donație.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
21.Informarea nr.63908/08.09.2025 a Compartimentului Patrimoniu și Coordonare Asociații de Proprietari.
22.Informarea nr.55101/29.07.2025 a dlui Boabeș Ilie.
23. Informarea nr.24222/2025 a dlui Dăncilă Radu.
Administrație
Municipalitatea din Sebeș și-a înfințat propria companie de transport public
Primăria Sebeș a achiziționat 9 autobuze electrice noi, furnizate de o firmă românească, 9 stații de încărcare lentă, 3 stații de încărcare rapidă, precum și un sistem de e-ticketing deja montat. În paralel, Municipiul a înființat propria companie de transport public, menită să asigure serviciile de transport în comun.
În prezent, se fac demersuri pentru obținerea avizelor necesare pentru ca noul serviciu să devină operațional. Primarul Dorin Nistor a declarat pentru ziarulunirea.ro că Primăria Sebeș și-a înființat oficial compania de transport public.
• Transport public modern pentru Sebeș și zonele învecinate
Pentru ca serviciul de transport public să fie disponibil locuitorilor din Sebeș, a fost realizată o asociere între Primăria Municipiului și primăriile din Daia Română, Pianu și Vințu de Jos.
„Este foarte important, deoarece Sebeșul are o dezvoltare economică semnificativă, iar numeroase persoane din localitățile învecinate vin aici la muncă, iar copiii la școală. De aceea vrem să asigurăm condiții cât mai bune pentru transport”, a precizat edilul.
În ceea ce privește calitatea transportului, primarul recunoaște că vor exista diferențe importante. Spre exemplu, se dorește ca, în orele de vârf, în zone precum Sebeș, Petrești, Răhău și Lancrăm, frecvența autobuzelor să fie de aproximativ 15–30 de minute.
După lansarea rutelor inițiale, compania de transport public Sebeș își propune să dezvolte noi trasee, inclusiv în cartierele orașului, facilitând astfel accesul locuitorilor la transportul public.
• Tarife și modalități de plată
Deoarece compania nu se va putea autofinanța, Primăria Sebeș va acorda subvenții, în special pentru copii și vârstnici, în timp ce celelalte categorii de cetățeni vor beneficia de abonamente și prețuri accesibile.
„În acest moment, ne gândim la un abonament între 150 și 200 de lei pe lună, care să acopere toate rutele. Pentru biletele ocazionale vom decide ulterior, dar dorința noastră este să încurajăm abonamentele. Estimăm costuri de acoperire de câteva milioane de lei pe an, probabil între 3 și 6 milioane, dar știm că la început va fi mai greu. În timp, lucrurile se vor regla”, a explicat Dorin Nistor.
În ceea ce privește plata biletelor, aceasta va fi posibilă prin SMS, automate de bilete și carduri electronice de călătorie. Compania de transport public Sebeș va putea monitoriza numărul călătoriilor și tipul biletelor, ajustând rutele în funcție de frecvența călătorilor.
• Aproximativ 40 de locuri de muncă noi pentru șoferi
Un număr de aproximativ 40 de locuri de muncă pentru șoferi vor fi disponibile odată cu operaționalizarea firmei de transport. Primarul subliniază că angajarea șoferilor reprezintă cea mai importantă resursă.
„Estimăm că în octombrie vom începe angajările și probele, iar din ianuarie să fim operaționali. Cel mai optimist termen este sfârșitul acestui an, iar cel mai pesimist, februarie”, a mai menționat Dorin Nistor.
Pe lângă cele 9 autobuze deja ajunse în oraș, flota de transport public urmează să fie completată cu încă 7 autobuze. Astfel, cele 16 autobuze care vor circula pe rutele companiei de transport public a Primăriei Sebeș au fost achiziționate de la o firmă românească din Baia Mare.
Administrație
Au început lucrările de reabilitare a „Parcului Primăriei”. Vezi când vor fi finalizate lucrările
Lucrările au început pe 16 septembrie 2025 și au un termen de execuție estimat la aproximativ patru luni. Printre principalele intervenții se numără refacerea sistemului de alei, revitalizarea spațiului verde, instalarea de bănci și alte elemente de mobilier urban, dar și repunerea în funcțiune a fântânii arteziene, care nu mai funcționa de mai bine de doi ani.
La finalul lucrărilor, parcul va oferi cetățenilor un spațiu modern și primitor, unde aceștia își vor putea petrece timpul liber într-un cadru plăcut. Totodată, zona va putea găzdui diverse evenimente culturale și comunitare.
„Se vor reprofila aleile, se va revitaliza spațiul verde și se va reface sistemul de irigații. Fântâna arteziană, care era veche și nu mai funcționa de doi ani, va fi de asemenea revitalizată. Se va realiza o deschidere mai mare către Primăria Sebeș, pentru ca cetățenii să aibă acces facil, iar instituția să fie pusă în prim-plan. Platoul din fața primăriei va fi mărit, astfel încât să permită desfășurarea unui număr mai mare de evenimente.
Spațiile verzi vor arăta mult mai bine și vor fi mai atractive, oferindu-le cetățenilor posibilitatea de a petrece timp de calitate în acest parc, prin revitalizarea a tot ceea ce a fost construit în urmă cu peste 20 de ani. Termenul de finalizare este estimat pentru sfârșitul lunii noiembrie sau începutul lunii decembrie, iar lucrările au început săptămâna trecută. Vor fi amplasate bănci și diverse elemente de mobilier urban.
Având în vedere că zona centrală a fost deja modernizată, iar Parcul Eminescu a trecut printr-un proces de reabilitare, acesta era singurul parc rămas nemodernizat. Ultima intervenție majoră aici a avut loc în urmă cu mult timp”, au declarat un reprezentanții SPAP Sebeș pentru ziarulunireea.ro.