Administrație
Alexandru Dăncilă: „Invităm din nou reprezentanţii ONG-urilor precum şi reprezentanţii KRONOSPAN SEBEȘ la un dialog în vederea rezolvării problemelor ridicate în ultima perioadă”
Ca urmare a evenimentelor care au avut loc în ultima perioadă în Municipiul Sebeș referitoare la activitatea desfăşurată pe platforma SC KRONOSPAN SEBES SA, în calitate de primar al Municipiului Sebeş, conform Legii 215/2001 republicată, Legea Administraţiei publice locale, vreau să fac următoarele precizări:
– în urma mitingurilor organizate de către ONG–urile de pe raza Municipiului Sebeş, am stabilit o întâlnire la sediul Municipiului Sebeş cu acestea, prin care am solicitat să îşi depună în scris revendicările cu referire la activitatea desfăşurată pe platforma SC KRONOSPAN SEBEŞ SA şi nu numai ;
– am informat aceste ONG uri despre intenţia Municipiului Sebeş de a realiza un Studiu de impact pe starea de sănătate a populaţiei Municipiului Sebeş relaţionat cu expunerea la toţi posibilii poluatori industriali de pe raza unităţii administrativ teritoriale, asupra faptului că s-au prevăzut bani la bugetul local pentru efectuarea acestuia, solicitând în acest sens propunerile acestora cu referire la conţinutul acestui studiu, în vederea deplasării în data de 12.02.2015 împreună cu Directorul executiv al DSP Alba, dr.Horea Timiş la Centrul Regional de Sănătate Publică Cluj Napoca .
– nu am primit nici o revendicare şi nici o propunere faţă de realizarea acestui studiu de impact pe starea de sănătate până la ora actuală
– în urma întâlnirii de la Centrul Regional de Sănătate Publică Cluj Napoca au fost stabilite clar etapele care trebuiesc parcurse, fiind un studiu de mare anvergură, fiind practic o premieră pentru acest institut, în acest sens a fost dat un comunicat de presă în data de 14 şi 16 februarie 2015 în ziarul UNIREA
– în data de 27.02.2015, ora 13,30 la sediul Municipiului Sebeş a fost organizată o primă întălnire cu medicii de familie de pe raza Municipiului Sebeş, cu reprezentanţii Spitalului Municipal Sebeş şi cu reprezentanţii DSP Alba, prin care au fost informaţi despre intenţia de a realiza Studiul de impact pe starea de sănătate a populaţiei Municipiului Sebeş cu Centrul Regional de Sănătate Publică Cluj Napoca, urmând să fie realizată o analiză a indicatorilor de sănătate în zonele vulnerabile identificate, necesitînd astfel o strînsă colaborare între instituţiile statului, medici de familie, agenţi economici şi ONG uri
– de asemenea la întîlnirea cu reprezentanţii SC KRONOSPAN SEBES SA, în vederea aprobării mitingului din data de 01.03.2015, am adus la cunoştinţă reprezentanţilor salariaţilor de la Kronospan paşii care au fost parcurşi până în prezent
– în ceea ce priveşte revizuirea Autorizaţiei de funcţionare nr.SB 67/2007 – SC KRONOSPAN SEBEŞ SA , solicitare depusă în 2013, -au fost urmaţi toţi paşii legali necesari conform legislaţiei în vigoare, în momentul de faţă fiind analizate contestaţiile depuse la sediul APM Alba, toată documentaţia fiind transmisă pentru analizare Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, iar în ceea ce priveşte viitoarea instalaţie de formaldehidă cu o capacitate de 60000 tone pe an, SC KRONOCHEM SEBES SRL – această unitate nu funcţionează, fiind depusă solicitarea la sediul APM Alba în vederea obţinerii Autorizaţiei integrate de mediu .
– pentru SC KRONOCHEM SEBEŞ SRL în cadrul şedinţei Comitetului de Analiză Tehnică din data de 03.02.2015 desfăşurată la sediul APM Alba, DSP Alba a solicitat actualizarea Studiului de impact pe starea de sănătate conform OMS 119 /2014 , fapt solicitat şi de către Municipiul Sebeş prin adresa nr.3946/02.02.2015, adresată şi transmisă către APM Alba
– de asemenea menţionăm faptul că în data de 11.02.2015, reprezentanţii Municipiului Sebeş împreună cu reprezentanţii APM Alba şi ai SC Kronochem Sebeş SA, s-au deplasat pe teren în vederea stabilirii a 2 locaţii de amplasare a celor două echipamente de monitorizare emisii formaldehidă , conform cerinţelor Acordului de mediu nr.SB 19/26.10.2012, fiind propuse cele 2 locaţii şi urmând să fie analizate şi aprobate de către APM Alba şi SC KRONOCHEM SEBES SA.
Din cele menţionate rezută interesul permanent al Municipiului Sebeş în vederea respectării cu stricteţe a legislaţiei de mediu, dorinţa permanentă de a avea un dialog cu ONG urile şi cu agenţii economici, în vederea asigurării unui climat de ordine şi linişte , dar trebuie să respectăm instituţiile statului, cu atribuţii în domeniul protecţiei mediului şi a sănătăţii publice, să avem încredere şi printr-o continuă colaborare să rezolvăm problemele apărute.
Pe această cale invităm din nou reprezentanţii ONG-urilor precum şi reprezentanţii SC KRONOSPAN SEBEȘ SA la un dialog în vederea rezolvării problemelor ridicate în ultima perioadă.
Referitor la adresa înaintată primarului Municipiului Sebeş în data de 01.03.2015 de către angajaţii Kronospan Sebeş, prin care îi solicită acestuia îndeplinirea sarcinilor de serviciu şi acordarea de răspunsuri la întrebările ridicate de câteva persoane din Sebeş, fac menţiunea că nu au fost adresate astfel de întrebări primarului, iar activitatea acestuia se desfăşoară conform Legii 215/2001 republicată, Legea Administraţiei publice locale.
Comunicat de presă/ Primăria Sebeș

Administrație
Marți, 30 septembrie 2025: Ședință ordinară a Consiliului Local al Municipiului Sebeș. Vezi proiectul ordinii de zi
Consiliul Local al Municipiului Sebeș este convocat în ședință ordinară pentru ziua de marți, 30 septembrie 2025, începând cu ora 14.00. Ședința se va desfășura cu participarea fizică a consilierilor locali, în sala de ședințe situată în Piața Primăriei, nr. 1.
1. Proiect de hotărâre privind alegerea preşedintelui de şedinţă pentru perioada 30 septembrie 2025 – 30 decembrie 2025.
Inițiatorul proiectului: Viceprimarul Municipiului Sebeș, Dorin Albu.
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea majorării valorii de inventar ca urmare a finalizării obiectivului de investiții „Demolare sală de sport Petrești, strada Decebal, nr. 94 A – Municipiul Sebeș” și radierea din Inventarul domeniului privat a imobilului situat în Municipiul Sebeș, loc. Petrești, str. Decebal, nr. 94A.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
3. Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Inventarului domeniului public și privat al Municipiului Sebeș, ca urmare a recepționării obiectivului de investiții „Transformare imobil fostă centrală termică Aleea Parc – Municipiul Sebeș în Creșă” și darea acesteia în administrarea Școlii Gimnaziale nr. 2 – Sebeș.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
4. Proiect de hotărâre privind modificarea Art. 3 a H.C.L. nr. 222/2025 privind modificarea și completarea inventarului domeniului public și privat al Municipiului Sebeș, ca urmare a finalizării obiectivului de investiții „Reamenajare parcuri de joacă în Aleea Parc și Petrești”.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
5. Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentanţilor Consiliului Local al Municipiului Sebeş în Comisiile de Evaluare și Asigurarea Calității, ce se vor constitui la nivelul Instituțiilor din învăţământul preuniversitar de pe raza administrativ-teritorială a Municipiului Sebeş pentru anul școlar 2025-2026
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
6. Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării, prin procedură de licitație publică, a două imobile (locuințe) situate administrativ în Municipiul Sebeș, str. M. Viteazu, nr. 3, ap. 2 și ap. 4 aflate în domeniul privat al Municipiului Sebeș
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării directe către chiriași a șapte imobile (locuințe) din domeniul privat al Municipiului Sebeș
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
8. Proiect de hotărâre privind aprobarea Devizului General actualizat, pentru realizarea obiectivului de investiții „Dotarea cu vehicule nepoluante pentru transportul public în Municipiul Sebeș” – Stații de reîncărcare vehicule electrice-proiect nr.3435/2.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
9. Proiect de hotărâre privind aprobarea actualizării dreptului de proprietate asupra imobilelor teren, înscrise în C.F. nr. 79142 Sebeș, C.F. nr. 78740 Sebeș, C.F. nr. 77681 Sebeș, respectiv C.F. nr. 77225 Sebeș, în favoarea Municipiului Sebeș, domeniul privat.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
10. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Art. 1, alin (2), punctul 1 din H.C..L nr. 235/2025 privind aprobarea Documentației de Avizare a Lucrărilor de Intervenții, pentru obiectivul de investiţii: „Reabilitarea și creşterea eficienţei energetice a clădirii sălii de sport „Florin Fleșeriu””, înscris în CF nr. 96003, proiect nr. 23/2024 și aprobarea Devizului general actualizat al obiectivului de investiții.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
11. Proiect de hotărâre privind aprobarea listei partizilor „pe picior” pentru licitația intermediară producția anului 2025, a modului de valorificare a acestora și a prețurilor de pornire.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
12. Proiect de hotărâre privind trecerea unor bunuri (construcții/mijloace fixe) din domeniul public în domeniul privat al Municipiului Sebeș.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
13. Proiect de hotărâre privind acordarea unui mandat special de a vota în Adunarea generală a Asociației „APA ALBA”
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
14. Proiect de hotărâre privind propunerea de atribuire teren aferent construcțiilor proprietate personală.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
15. Proiect de hotărâre privind majorarea valorii de inventar a imobilului construcție „Colegiu Lucian Blaga corp B”, ca urmare a finalizării obiectului de investiții „Reabilitare și modernizare clădiri existente (Corp A, Corp B, Corp C, Sala festivă, Sala de sport, Internat) – corp B” a Colegiului Național „Lucian Blaga” Sebeș aparținând domeniului public al Municipiului Sebeș, identificat la poziția 665 din Anexa 5 la H.G. 974/2002.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
16. Proiect de hotărâre privind completarea inventarului domeniului public și privat al Municipiului Sebeș, ca urmare a finalizării obiectivului de investiții „Reabilitare spațiu public urban și zonă pietonală pe str. Alunului, Municipiul Sebeș”
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
17. Proiect de hotărâre privind retragerea din administrarea Spitalului Municipal Sebeș a locuinței, situată administrativ în loc. Petrești, str. 1 Mai, nr. 83B, jud Alba.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
18. Proiect de hotărâre privind aprobarea Devizului General revizuit, pentru realizarea obiectivului de investiții „Transformare imobil fostă centrală termică Aleea Parc-Municipiul Sebeş în Creşă”
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
19. Proiect de hotărâre privind încetarea prevederilor H.C.L. nr. 215/2023 privind exprimarea acordului de principiu pentru transmiterea din domeniul public al Municipiului Sebeș și din administrarea Consiliului Local al Municipiului Sebeș în domeniul public al Statului în administrarea Ministerului Afacerilor Interne – prin Inspectoratul de Poliție Județean Alba, a imobilului teren intravilan, identificat prin CF nr. 94728 Sebeș, nr. cad. 94728 în suprafață de 17.275 mp. și respectiv prin C.F. nr. 94731 Sebeș, nr. cad. 94731 în suprafață de 16.235 mp și demararea procedurilor legale de sistematizare și dezvoltare.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
20. Proiect de hotărâre privind completarea domeniul public al Municipiului Sebeș ca urmare a încheierii unor contracte de donație.
Inițiatorul proiectului: Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor.
21.Informarea nr.63908/08.09.2025 a Compartimentului Patrimoniu și Coordonare Asociații de Proprietari.
22.Informarea nr.55101/29.07.2025 a dlui Boabeș Ilie.
23. Informarea nr.24222/2025 a dlui Dăncilă Radu.
Administrație
Municipalitatea din Sebeș și-a înfințat propria companie de transport public
Primăria Sebeș a achiziționat 9 autobuze electrice noi, furnizate de o firmă românească, 9 stații de încărcare lentă, 3 stații de încărcare rapidă, precum și un sistem de e-ticketing deja montat. În paralel, Municipiul a înființat propria companie de transport public, menită să asigure serviciile de transport în comun.
În prezent, se fac demersuri pentru obținerea avizelor necesare pentru ca noul serviciu să devină operațional. Primarul Dorin Nistor a declarat pentru ziarulunirea.ro că Primăria Sebeș și-a înființat oficial compania de transport public.
• Transport public modern pentru Sebeș și zonele învecinate
Pentru ca serviciul de transport public să fie disponibil locuitorilor din Sebeș, a fost realizată o asociere între Primăria Municipiului și primăriile din Daia Română, Pianu și Vințu de Jos.
„Este foarte important, deoarece Sebeșul are o dezvoltare economică semnificativă, iar numeroase persoane din localitățile învecinate vin aici la muncă, iar copiii la școală. De aceea vrem să asigurăm condiții cât mai bune pentru transport”, a precizat edilul.
În ceea ce privește calitatea transportului, primarul recunoaște că vor exista diferențe importante. Spre exemplu, se dorește ca, în orele de vârf, în zone precum Sebeș, Petrești, Răhău și Lancrăm, frecvența autobuzelor să fie de aproximativ 15–30 de minute.
După lansarea rutelor inițiale, compania de transport public Sebeș își propune să dezvolte noi trasee, inclusiv în cartierele orașului, facilitând astfel accesul locuitorilor la transportul public.
• Tarife și modalități de plată
Deoarece compania nu se va putea autofinanța, Primăria Sebeș va acorda subvenții, în special pentru copii și vârstnici, în timp ce celelalte categorii de cetățeni vor beneficia de abonamente și prețuri accesibile.
„În acest moment, ne gândim la un abonament între 150 și 200 de lei pe lună, care să acopere toate rutele. Pentru biletele ocazionale vom decide ulterior, dar dorința noastră este să încurajăm abonamentele. Estimăm costuri de acoperire de câteva milioane de lei pe an, probabil între 3 și 6 milioane, dar știm că la început va fi mai greu. În timp, lucrurile se vor regla”, a explicat Dorin Nistor.
În ceea ce privește plata biletelor, aceasta va fi posibilă prin SMS, automate de bilete și carduri electronice de călătorie. Compania de transport public Sebeș va putea monitoriza numărul călătoriilor și tipul biletelor, ajustând rutele în funcție de frecvența călătorilor.
• Aproximativ 40 de locuri de muncă noi pentru șoferi
Un număr de aproximativ 40 de locuri de muncă pentru șoferi vor fi disponibile odată cu operaționalizarea firmei de transport. Primarul subliniază că angajarea șoferilor reprezintă cea mai importantă resursă.
„Estimăm că în octombrie vom începe angajările și probele, iar din ianuarie să fim operaționali. Cel mai optimist termen este sfârșitul acestui an, iar cel mai pesimist, februarie”, a mai menționat Dorin Nistor.
Pe lângă cele 9 autobuze deja ajunse în oraș, flota de transport public urmează să fie completată cu încă 7 autobuze. Astfel, cele 16 autobuze care vor circula pe rutele companiei de transport public a Primăriei Sebeș au fost achiziționate de la o firmă românească din Baia Mare.
Administrație
Au început lucrările de reabilitare a „Parcului Primăriei”. Vezi când vor fi finalizate lucrările
Lucrările au început pe 16 septembrie 2025 și au un termen de execuție estimat la aproximativ patru luni. Printre principalele intervenții se numără refacerea sistemului de alei, revitalizarea spațiului verde, instalarea de bănci și alte elemente de mobilier urban, dar și repunerea în funcțiune a fântânii arteziene, care nu mai funcționa de mai bine de doi ani.
La finalul lucrărilor, parcul va oferi cetățenilor un spațiu modern și primitor, unde aceștia își vor putea petrece timpul liber într-un cadru plăcut. Totodată, zona va putea găzdui diverse evenimente culturale și comunitare.
„Se vor reprofila aleile, se va revitaliza spațiul verde și se va reface sistemul de irigații. Fântâna arteziană, care era veche și nu mai funcționa de doi ani, va fi de asemenea revitalizată. Se va realiza o deschidere mai mare către Primăria Sebeș, pentru ca cetățenii să aibă acces facil, iar instituția să fie pusă în prim-plan. Platoul din fața primăriei va fi mărit, astfel încât să permită desfășurarea unui număr mai mare de evenimente.
Spațiile verzi vor arăta mult mai bine și vor fi mai atractive, oferindu-le cetățenilor posibilitatea de a petrece timp de calitate în acest parc, prin revitalizarea a tot ceea ce a fost construit în urmă cu peste 20 de ani. Termenul de finalizare este estimat pentru sfârșitul lunii noiembrie sau începutul lunii decembrie, iar lucrările au început săptămâna trecută. Vor fi amplasate bănci și diverse elemente de mobilier urban.
Având în vedere că zona centrală a fost deja modernizată, iar Parcul Eminescu a trecut printr-un proces de reabilitare, acesta era singurul parc rămas nemodernizat. Ultima intervenție majoră aici a avut loc în urmă cu mult timp”, au declarat un reprezentanții SPAP Sebeș pentru ziarulunireea.ro.