Acasă » Din Județ » Autostrada Sebeș – Turda, lotul 3, inaugurat în acest an, potrivit promisiunilor constructorului | sebesinfo.ro

Autostrada Sebeș – Turda, lotul 3, inaugurat în acest an, potrivit promisiunilor constructorului | sebesinfo.ro

Publicat în 19.06.2017 la ora 20:54

Autostrada Sebes–Turda lotul 3, între Aiud și Decea, singurul finalizat la timp | sebesinfo.ro

Constructorul Tirrena Scavi promite inaugurarea în toamna 2017 *S-au turnat deja primii 3 kilometri de asfalt *Viaductul de 700 de metri peste râul Mureș – cel mai lung și spectaculos pasaj de pe A10 – Disponibilitate financiară și mobilizare maximă în șantier – secretele constructorului

Pe lotul 3 al Autostrăzii Sebeș – Turda, care se întinde pe o lungime de 12,45 km, de la intrare în Aiud până la Decea (km 41+250 – km 53+700), a început asfaltarea. Stadiul fizic al lucrărilor a ajuns deja la 83%, iar reprezentanții constructorului italian Tirrena Scavi S.p.a. își asumă ca termen de finalizare toamna acestui an, în a doua jumătate a lunii septembrie sau prima jumătate a lunii octombrie. S-au turnat deja primii 3 kilometri de strat final de uzură, de la km 41+250 până la km 43+500, iar ritmul de lucru este de circa 1 kilometru de asfalt pe zi.

”Mergem în paralel cu câte două utilaje de turnat asfalt pentru continuitate și pentru eficiență. Asfaltul provine de la cele două stații proprii”, a explicat Umberto Paci, coordonator de proiect pe lotul 3 și reprezentant al constructorului italian, potrivit căruia până la sfârșitul lui august tot tronsonul va fi asfaltat.

Singura problemă care încă mai stă în calea constructorului este un stâlp de înaltă tensiune situat chiar în mijlocul drumului, la km 53+650 (la granița cu lotul 4) și care trebuie mutat de către cei de la Electrica. Constructorul spune că așteaptă de aproape un an ca stâlpul să fie mutat și că are promisiuni că aceasta se va întâmpla până la sfârșitul lunii iunie. În paralel cu lucrările de asfaltare se mai lucrează intens la terminarea unui pasaj peste calea ferată.

”Am fost puțin întârziați din cauza avizelor și aprobărilor pe care a trebuit să le obținem”, a explicat ing. Ion Onițiu. Alți factori care au determinat mici întârzieri în execuție, fără consecințe însă, au fost strămutarea unui cimitir de circa 300 de locuri în zona Gâmbaș (lucrare neprevăzută care ar putea crește costurile cu circa 100.000 de euro) și descărcări arheologice complexe.

*Viaduct de 700 de metri peste râul Mureș – cel mai lung și spectaculos pasaj de pe A10

Viaductul din zona Gâmbaș peste râul Mureș este cel mai lung de pe traseul A10 și poate fi considerat totodată cea mai spectaculoasă lucrare de pe traseu, mai ales că trece printr-o zonă cu peisaje încântătoare. Ca și particularitate, constructorul a ales pentru viaduct o structură dintr-un oțel special, cu proprietăți speciale de a-și crea propria crustă de protecție, un fel de patină naturală, aspect care i-ar putea determina pe nespecialiști să afirme că podul e ruginit.

Pe traseul lotului 3 mai există un viaduct în lungime de 400 de metri, în total fiind construite 9 poduri, două pasaje la cele două noduri rutiere, la Aiud, respectiv Unirea (Decea), plus 7 structuri casetate pentru drumurile locale, 37 de podețe prefabricate din beton. De asemenea, constructorul a fost obligat prin proiect să construiască 10 podețe metalice biopermeabile care să permită animalelor să-și croiască drum între cele două zone naturale protejate pe care le străbate lotul 3. Doar teoretic, însă, deoarece de o parte și alta a autostrăzii există deja bariere greu de trecut de către broaște, șopârle și alte târâtoare, și anume Mureșul, calea ferată și DN1.

*Lotul 3, singurul din cele 4 care va fi gata la timp

Lotul 3 al Autostrăzii Sebeș – Turda este singurul din cele 4 care va fi finalizat la timp. E adevărat că aici kilometrii sunt mai puțini, terenul nu a pus probleme deosebite (ca pe lotul 2, de exemplu) și nu există lucrări de complexitatea nodului rutier de la Sebeș, (lotul 1), însă și abordarea a fost una diferită. O disponibilitate financiară și mobilizare de utilaje și muncitori superioare par să fie secretele acestei reușite. Din martie se lucrează zilnic cu aproximativ 250 de utilaje (majoritatea aparținând constructorului Tirrena Scavi și mai puțin subcontractorilor) și cu 500 de angajaţi, dintre care 400 sunt mobilizați pe șantier.

”În prima fază am lucrat din banii noștri, până la stadiul fizic de aproximativ 50%. Suntem o firmă veche în România, cu lucrări importante, cu un rulaj mare și o relație serioasă cu băncile, astfel că ne-am putut permite să susținem inițial din banii noștri toate lucrările. Până la urmă e și în avantajul constructorului să termine cât mai repede și să se mute la altă lucrare”, a precizat Umberto Paci, reprezentantul antreprenorului italian. Din păcate, chiar dacă lotul 3 va fi finalizat în toamnă și CNAIR va decide să îl dea în folosință, aici se va putea circula pe o porțiune de doar aproximativ 7 kilometri, între cele două noduri.

Lotul 3 are 12,45 km şi urmează traseul de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700). Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200). Contractul semnat cu Tirrena Scavi S.p.a are o valoare de 420.511.921,44 lei (fără TVA) și a fost semnat în 16 aprilie 2014.

sursa:ziarulunirea.ro

Acest articol a fost citit de 96 ori

Autostrada Sebeș – Turda, lotul 3, inaugurat în acest an, potrivit promisiunilor constructorului | sebesinfo.ro
5 (100%) 1 vote

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Completează termenul lipsă * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.